Vierailija

Älkää hyvät ihmiset laittako pieniä vauvoja Ikean ostoskärryjen vauvakaukaloon. Sehän on ihan istuma-asennossa ja selkä aivan pystyssä. Ihan hirveän näköistä kun muutaman kilon painoinen vauva heiluu kaukalossa istuma-asennossa. Niskalle ei ole mitään tukea, pää retkottaa puolelta toiselle. Se on lisäksi aivan tuolin mallinen.

Yhdelle äidille tänään Ikeassa varovasti muina naisina sanoin tästä ja hänkin oli samaa mieltä, mutta silti piti vauvaansa siinä, koska ei kuulema jaksa koko ajan kantaakaan (!?). Vauva oli 2viikkoa!!! ..Ja itki tietenkin koko ajan. Eikä tämä ollut ainoa vauva kovassa muovi-istuimessa. Ottakaa auton turvakaukalo vaikka mukaan tai kantoliina jos niitä vastasyntyneitä täytyy kauppaan viedä. Äsh, typerää kirjoitella tästä tänne, mutta riipaisi niin sydämestä..

Kummallista muuten että Ikeassa ei ole kunnon kaukalomallista koppaa vauvakärryissä, kun muuten siellä on niin lapsiystävällinen ympäristö ja systeemit.

Kommentit (13)

hankittu kaikki tarpeellinen enne synnytystä,että saadaan sit rauhassa olla vauvan kans,ruoka kauppa tietysti asia erikseen.Jokainen tyylillään.

Minullakin oli siis oma vauva mukana ja yleensä laitan hänet ostoskärryjen kaukaloon. Ei tullut mieleenikään, ettei Ikeassa se olekaan mahdollista kun kaukalo on käyttökelvoton! Kenelle se on suunniteltu? Vauva, joka tuollaisessa asennossa voi matkustaa ei tarvitse enää mitään kaukaloa eikä edes hyvin enää siihen mahdu. Ehkä Jumbon kaukalo on vähän paremmin suunniteltu? toivottavasti.

T. ap

Vierailija:

Lainaus:

Pakkohan niiden vastasyntyneiden äitienkin on kaupassa käydä.

itse olin juuri Jumbossa pariviikkoiseni kanssa ja hän jopa oli hetken jumbon ostoskärryntuolissa/kaukalossa! (Ja on muuten hengissäkin vielä!)

Noista pikkukaupoista kun ei välttämättä löydy kaikkea mitä tarvitsee esim. vauvalle.

Jos vauvat selviää hengissä kehitysmaiden olosuhteissa niin miksei täällä.. liika varovaisuus ja hygienia yms. on vaan huonosta sanon minä.. terve maalaisjärki tietysti mukana kaikessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

haluan nauttia ja ihailla vauvaani kotona rauhassa hälinältä.Onko ihan pakko itkettää noita vauvoja tieten tahtoen,mitenhän sit kotona kohtelee jos tuollakin noin välinpitämätön.

Ja Ikeassako ihan pakko??? HALOO! Kyllä varmaan jokaisen läheltä löytyy joku ruokakauppa, jos äidin on ihan pakko sinne päästä. Mutta että Ikeaan! Missä vauvojen isät? ÄITIEN EI OLE PAKKO PÄÄSTÄ KAUPPAAN! Ellei ole sitten isätöntä lasta, mutta epäilen silloinkin että eikö ole omaa äitiä tai jotain tuttua auttamassa ruokaostoksissa...

Mutta ai niin, tottakai, pitäähän äidin ajatella itseään, onnellisen äidin vauvakin voi hyvin eikö vaan?! Tehkäämme siis lapsia siksi, että pääsemme heti laitokselta Ikeaan shoppaamaan. Johan se nyt aika käy pitkäksi olla kaksi viikkoa vauvan kanssa kotona. Eikä vauvakaan pistä pahaksi, että suoraan äidin lämpimästä kohdusta viedään tavaratalon hälinään ja kirkkaisiin valoihin ja siirrellään kaukalosta toiseen. Pääasia, että äidillä on kaikki hyvin, äiti on onnellinen!

joka sanoi, että alle 3kk vauvan ei kannattaisi olla missään muualla kuin kotona. Äidit ja isät menköön ilman vauvaa ostoksille, mutta vauvan on hyvä viettää ensimmäiset elinviikot kodin lämmössä. Tämä siksi, että on aivan liian stressaavaa pienelle ihmisen alulle olla retuutettavana paikoissa, jotka pursuaa ääniä, valoja ja eri hajuja.

Ruokakauppaan voi minusta mennä vaikka heti. Ruokakaupassa on tosiaan pakko käydä.

Mutta Ikeaan?? Ja vielä niihin kaukaloihin joita ap hyvin kuvaili? Ikeaan voi mennä sitten, kun lapsi pystyy turvallisesti kaukalossa olemaan.

Pakkohan niiden vastasyntyneiden äitienkin on kaupassa käydä.

itse olin juuri Jumbossa pariviikkoiseni kanssa ja hän jopa oli hetken jumbon ostoskärryntuolissa/kaukalossa! (Ja on muuten hengissäkin vielä!)

Noista pikkukaupoista kun ei välttämättä löydy kaikkea mitä tarvitsee esim. vauvalle.

Jos vauvat selviää hengissä kehitysmaiden olosuhteissa niin miksei täällä.. liika varovaisuus ja hygienia yms. on vaan huonosta sanon minä.. terve maalaisjärki tietysti mukana kaikessa.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat