Vierailija

Kommentit (18)

Itse olin viikoilla 30+ jotain kun mut vakinaistettiin. Olin ollut maarä-aikaisena reilut pari vuotta. Edelleen samssa duunissa ja poika täyttää pian 2v. ;o)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Ketjuttaminen kun on nykyään rikos, ja jos homaan edelleen tarvitaan tekijää, sitä on lain mukaan tarjottava eka sulle.

Eli ei välttämättä vain puhdasta ystävällisyyttä, vaan kyseessä oli vaan joku, joka osaa lukea (lakia nimittäin...)

Mua katsottiin suu auki, että etkö halua jatkaa äityysloman ja mahdollisen hoitovapaan jälkeen.

Tietysti tahdoin, mutta olin ällikällä lyöty

Olin määräaikaisella sopparilla ja hain vakinaista paikkaa. Kerroin pari viikkoa ennen vakinaistamispäätöstä olevani raskaana. Musta kun ei kukaan ollut raskautta huomannut vaikka olin 6. kuulla raskaana työpaikkaan mennessäni =) Vaihdoin nimittäin saman työnantajan palveluksessa toimipisteestä toiseen ja siellä uudessa paikassa luulivat mua vain pyöreäksi ihmiseksi =)

jossa kuulemma ihan ohjenuorana, että ei sukupuoli- eikä ikäsyrjintää. Luulin sitä vain sanahelinäksi, mutta ilmeisesti toimivat tosiaan sen mukaan =)

Omassa tuttavapiirissäni on vain huonoja kokemuksia määräaikaisista työpaikoista ja raskaudesta. Useammalle on käynyt niin, että edes määräaikaista työtä ei ole jatkettu raskauden selvittyä.

olen myös töissä HUS:ssa ja vaikka nuo syrjintäpäätökset ym. on olemassa niin en luottanut niihin kuitenkaan niin paljoa että olisin uskaltanut vapaaehtoisesti kertoa raskaudestani ennen vakinaistamispäätöstä.

minulla on ollut aiheesta omakohtaista kokemusta aikaisemminkin, esikoista odottaessani menetin " varman" vakipaikan raskauteni vuoksi. eihän raskaus tietenkään ollut se virallinen syy jonka vuoksi en paikkaa saanut mutta epävirallisesti pomoni tunnusti asian minulle ja tiesihän sen kaikki muutkin vaikkei ääneen lausuttukaan.

Itse työskentelen naisvaltaisella alalla, jonne valitettavasti on vasta tänä vuonna saatu työehtosopimus. Niin hirvittävä simputus ja painostus joka kesti koko raskausaikani että tarkoitus oli ilmeisesti saada minut vapaaehtoisesti lähtemään, ts. eroamaan itse. Kun ei onnistunut, vaan jäin äitiysloman jälkeen hoitovapaalle minulle jo ilmoitettiin, että töitä ei sitten enää ole. Eli kun palasin hoitovapaalta, sain kenkää (työni oli annettu sijaiselleni joka oli vakinaistettu). Näin tässä hyvinvointivaltiossa! Ihmettelen, kuinka tästä asiasta ei enempää porua pidetä!

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat