Kommentit (20)

Mutta tämä tapaus on jotenkin sairas. Hieno ja upea koira muuten, jopa muotovalio taipumuskokeineen. Mutta silti sairas. Että sydäntä särkee. Raskaita päiviä elämässä.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Jonain päivänä koira voi hyökätä lapsen kimppuun kohtalokkain seurauksin. Pahalta se varmasti tuntuu, itse tiedän, oma koirani lopetettiin 12-vuotiaana kun se oli sairas. Ikävä on valtava, perheenjäsen on poissa.

Ongelmia on ollut nyt 3,5 vuotta. Eri terapeuteilla ja kouluttajilla ollaan käyty koko se aika. Ja ratkaisua ei ole löytynyt. Hyökkäyksiä on ollut useita ja myös muita käytöshäiriöitä, jotka sulkevat pois normaalin elämän. Tämän koiran eteen on tehty kaikki. Ihan kaikki. Piikki oli jo varattu vuosi sitten, mutta peruin sen, koska saimme ajan erään maailman parhaan asiantuntijan vastaanotolle. Hänkin kyllä silloin sanoi että luovuttakaa, ja tulkaa takaisin uuden pennun kanssa. Kaikki on siis tehty.

Kasvattaja suositteli lopetusta. Hän tulee mukaan viimeiselle matkalle. Ja silti itkimme tänään yhdessä.

Pitkä tie on kuljettu, ja sitä vaikeampaa tämä on.

ap

on laittaa rahaa moiseen koiraan.. " ollaan käyty eri terapeuteilla ja mistään ei ole ollut apua... tiedätkö että KOIRAT on PETOELÄIMIÄ.. siinä sen näkee....

oikean ratkaisut olet tehnyt, jos kerran tuo päätös ei pohjaa pelkkään mutu -ajatukseen vaan samaa mieltä ovat myös alan ammattilaiset + kasvattaja.

Aivan kamalaa. Ja nyt koira on kuin herran enkeli ja katsoo minua. Mutta tuo agressiivisuus ei vain käy. Panokset ovat liian suuret. Aika on varattu piikille.

Minä vain itken. Se sattuu, vaikka järki käskee näin tehdä. 5 vuotta ystävyyttä ja rakkautta. Ja minulla on oikeus(?) se lopettaa. En tiedä mitä ajatella. Luoja luoma olento, ja minä päätän sen elämän päättämisestä. Tuntuu pahalta ja kuitenkin niin on pakko tehdä.

ap

Se on meille rakas. Siksi luopumisen tuska on valtava, Ihmisten kohdalla näitä päätöksiä ei joudu tekemään, hoitamatta jättäminen tekee sen itsestään. Toivottavasi empatiasi riittää omiin läheisiisi.

ap

äidilläni nimittäin oli labbis ja tosi arvaamaton ja agressiivinen koira. Hyökkäsi usean ihmisen kimppuun ennen kuin äitini todella uskoi ettei se koira muutu. Silloin eläinlääkäri joka lopetti sen, varoitti tietyn kennelin ja tietyn uroksen jälkeläisistä. Ovat kuulemma sisäsiittoisia ja väärillä papereilla ja sen vuoksi luonnevikaisia.

Koira pitää lopettaa, koska on tullut agressiiviseksi. Näykkäsi lasta lauantaina ja tänään kävi minun kimppuuni. Suru on suuri, vaikka järki pelaa.

ap

Nyt on pakko. Lapseeni koira ei kohdista agressioitaan. Siinä on raja. Vaikka eräänlainen lapsi tuo koirakin on.

Voi taivas, kuinka sattuu.

ap

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat