Seuraa 

Moi vaan!

Kyselisin sokerirasituskokeesta (vaikka kyllä täällä näkyy siitä juttua olevankin).

Ensin pitää siis olla 10-12 tuntia syömättä. Ottaako ne yhteensä 3 verikoetta? (Mummoni meinaan väitti että pitäis virtsatesti tehä, mut tais olla mummo väärässä...?) Juodaankos sitä litkua 2 kertaa (alussa ja tunnin päästä) vai 1 kerran? Ja mitä siinä välissä tehdään? Joudunko vaan istumaan 2 tuntia? On meinaan ollu aika kovat selkäkivut et ei varmaan onnistu toi istuskelu, eikä siinä terkkarin sohvallakaan makoilu yhtään paremmalta tunnu...

Kiitos jo etukäteen!

Anne

Kommentit (5)

12 tuntia syömättä. ensiks ottavat paastoarvon, sen jälkeen litku. tunnin päästä uusi verikoe ja sitten vielä yksi tunti ja uusi verikoe, elikkä 3xverikoetta ja yksi kerta litku.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Mäkin ressasin sitä että miten selviän kun en pysty istuu niin kauan paikoillaan (rasitus tehtiin rv32) Mutta onneksi pääsin makoilee sinne paareille.Mulla myös kovat selkäkivut enkä millään olis pystyny niin kauaa istuu.Ota mukaan esim lukemista tjtn käsitöitä niin menee aika nopeammin.Niin ja tietysti eväät että saat heti jotain suuhun pantavaa kun se on ohi.Ja mulle sanottiin ettei kauheasti sais liikkua ettei se vaikuta sitten arvoihin..

Tsemppiä!!

-Tiggr 36+4

ps.Niitä litkuja on erimakuisia..Mä sain sitä kamalampaa ja oli kyllä lähellä ettei oksu lentäny kun sen kittas :P yöks..makempaa kuin hunaja..hyh hyh

Eipähän tehny sinä päivänä enää makeaa mieli ;)

sit se kai vaihtelee paikkakunnittain, että otetaanko verikoe sormen päästä vai käsivarresta. Siis jos olet menossa tähän norm sokerirasitustestiin.

Mulla otettiin sormen päästä. 12h syömättä. Vettä saa vähän juoda jos jano. Heti ku meet otetaan eka verikoe ja sitä litkua, joka ei ollu niin pahaa ku puhutaan, vaiks aika makeeta, oli 3.5dl ja seuraava arvo 1h päästä ja sit viel yks arvo 1h päästä. Mulla oli sairaalas sellanen pieni huone, jossa oli sänky, joten nukuin ne väliajat.

-marica28 rv 37+3

Moi!

olin kokeessa jo jokin aika sitten, mutta näin se menee:

Ihan ensin otetaan verikoe. Sitten juodaan sitä litkua (ei niin kovin makeaa, mutta ei tosi pahaakaan) aika iso lasillinen - taisi olla puoli litraa noin. Seuraavaksi odottelua tunti ja uusi verikoe. Sen jälkeen odottelua vielä toinen tunti ja viimeinen verikoe. Sitten vaan kotiin!

Se odottelu mullakin otti eniten koville, vaikka en piikeistäkään todella välitä. Saa siellä käppäillä väliajalla, mutta minnekään kauaksi ei suositellut lähtöä tuo laboratoriohoitaja..

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat