Vierailija

Onko se nyt ihan reilua. Jos saat kaikkea muuta kuin kuvausta vastaavan tavaran ja et pääse siitä myyjän kanssa yhteisymmärrykseen ja annat palautetta, niin palautteen saanut antaa kostopalautetta !!! Ja mikään ei tietenkään takaa, että palautteesta palautetta antavan täytyisi puhua totta, voi haukkua miten paljon vaan ja olla ymmärtänyt kaikki asiat väärin.

Onko teille käynyt ja miten siitä " toipuu" ? Minulle on ainakin aina tärkeä myyjän saama palaute - käyn sen katsomassa ennen huutoa. Nyt on oma kenttä sitten liattu, kun annoin palautetta omasta mielestä asiasta. Eikä asia vieläkään ole ratkennut - eikä varmaan ratkeakaan.

Ainut kädenojennut myyjältä on ollut palautus ostajan piikkiin - se tuntuu minusta myös hassulta: miksi ostaja maksaisin siitä, että myyjä lähettää jotain ei-kuvausta-vastaavaa. Ylipäänsä palautuksessa ei voittaisi kuin posti! Itse olen joskus hyvittänyt suosiolla puolet ostohinnasta, kun ostaja löysi mekosta tahran, jota en ollut itse huomannut. Onko hyvitys teistä jotenkin toiveajattelua?

Sivut

Kommentit (19)

" Poistamme yleensä palautteita vain palautteen antajan pyynnöstä.

Kauppakumppaneiden mielipiteet kauppatapahtumasta voivat erota

toisistaan niin paljon, ettemme voi tuomarina toimia. Meidän on vaikea

vetää rajoja, kun kumpikin kaupan osapuoli kertoo oman versionsa kaupoista. Ainoastaan jos annettu palaute on selvästi alatyylinen tai muuten

asiaton, voimme poiston suorittaa."

Olin pyynnön laittanut ennen neuvoanne, mutta juuri tuota epäilin. Tuohon asiattomuuteen vielä vetosin tekstien osalta, mutta onneksi sain myyjän kanssa vaihdettua palautteet neutraaleiksi ja lopuksi hän suostui myös poistamaan palautetekstin, jossa kaikki kuulosti kuin olisin täysin idiootti, ja kaikki, mitä oli aiemmin sp:ssä kirjoitettu olisi tullut väärin ymmärretyksi.

No, edelleenkin minulla on käytetty tuote käyttämättömän tilalla - varmistettu alan liikkeessäkin - ja varsin kallis sellaiseksi, mutta eipä minulla aseita asian hoitamiseen ole - olen lähinnä iloinen puolestani, että säilytin malttini: pysyin asiassa enkä haukkunut - ja palaute neutralisoitui.

Tämä opiksi - jos ei muille, niin ainakin itselle.

lähetät heille siis viestin missä kerrot tapauksen kulun...

heidän pitäisi sitten poistaa nega palaute

muuten eivät voi auttaa sinua...mutta palautteen voivat poistaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Voithan omalla sivullasi laittaa negapalautteeseen vastaukseksi " kostopalaute, ks. linkki" ja linkin ko. tuotteeseen. Kyllä noissa negoissa ja kostonegoissa aika helpolla löytyy se totuus sieltä taistelun alta ulkopuolisillekin. Eli älä masennu. :)

Se kai on pelin henki eli ei se palaute toimi sinällään: jos annat negatiivista, niin aika helpolla ilm. saa samaa takaisin. Se riski siinä aina on. Täytyy olla rohkea, jos antaa negatiivista tai edes neutraalia.

ylläpidon odottaa tekevän asialle jotakin.

Mä olen saanut pari neutraalia yhdeltä naiselta, joka ei näemmä pitänyt siitä, että olin hänen miehensä kanssa kahvilla. Vaimo ei päässyt hakemaan tavaroita, joten hänen miehensä tuli tapaamaan minua. Mies kysyi, josko istuttaisi kahville, ja tarkastetaan vaatteet samalla. En nähnyt asiassa ongelmaa, joten menin. Tarkastimme vaatteet HUOLELLISESTI, ja mies vielä minun läsnäollessa soitti vaimollensa, ja kertoi, että vaatteet kunnossa. Kolmen päivän päästä tuli neutraali palaute, vaatteet kuulemma olivat tahraisia. Kahden viikon päästä tämä sama nainen huusi minulta muita tuotteita, ja pyysi lähettämään ne postissa. Ylläty, yllätys, palaute oli taas neutraali, vaatteet olivat kuulemma risaisia. Otin huutajaan yhteyttä, ja ilmoitin hänelle, etten enää tee kauppaa hänen kanssaan, ja että jos hän huutaa tuotteitani, en niitä hänelle myy. Itse en nähnyt syytä antaa kostopalautetta, joten palautteeni olivat positiivisia, koska minulle kauppatapahtuma oli onnistunut.

Joten varoitus kaikille; älkää menkö tapaamaan huutajan miestä, sillä siitä saattaa mustasukkaisen ja harhaisen vaimon päässä syntyä ihmeellisiä asioita.

ei pidä ottaa sitä niin itteeensä, aina on niitä jotka haluaa kiusalllaan ärsyttää. Antaa mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.

ja todellakaan ei parit negat seillä pos. joukossa haittaa, mokiahan sattuu kelle vaan.

Ymmärsinkö sulle on tarjottu , että perutaan kauppa ja et halua näin toimia? Mielestäni silloin sinulla ei ole oikein mitään valitettavaa. Toinen osapuoli voi pitää sinua ihan yhtä vaikeana kumppanina kuin sinä häntä, eikös niin? Neutraalin/negan antaminen vaatii tosiaan rohkeutta, itselläni ei sitä ole vielä ollut. Kyllähän nuo " kökköostokset" menee vähän omaan piikkiin.. se on vaan niin.

mun tapauksessa ostin laatikollisen leluja jotka olivat aivan hirvittävässä kunnossa...

likaisia, karvaisi,täynnä hiuksia ja rikkinäisiä ällötyksiä

sain kostonegan

ja ylläpito poisti sen

t.9. ja 11.

eikä siinä mitää rumbaa tule jos lähetät ylläpidolle sivujen kautta postia

ei ne mullekkaan mitään muuta ilmoittaneet kuin että " palaute on poistettu" ...

yritä nyt vielä saada se myyjä kanssasi kompromissiin...tottakai myyjä maksaa postikulut jos on myynyt jotain mikä ei ollut kuvauksen mukainen...

voitko muuten kertoa yhtään tarkemmin miksi ei ollut uusi? eli siis mitä vikaa tuoteessa on?

jossa ostajan mukaan oli todella paljon vikaa (vaikka ei ollut kyllä..), no hän laittoi kitkerän palautteen mutta itse vastasin neutraalilla... ei minusta ole järkeä vastata negetiivisella, koska minulle itselleni ei jäänyt kaupasta mikään huono maku... enkä jaksa suuttua niin paljon jostain typerästä negatiivisesta palutteesta että kostaisin! elämää on noiden palutteiden ulkopuolellakin... joidenkin mielestä! =)

koska myyjän kanssa en pääse sopuu, niin se, että aloitan toisen rumban ylläpidon kanssa, epäilyttää - eli jos ko toimet ei kuulu ylläpidolle. Täälläkin joku jo sanoi, että hyvät todisteet...

Myyjä on lopulta ehdottanut, että palautan tuotteet omaan piikkiini. Ehdottamaani hyvitykseen ei suostu. Se ei minusta ole ok. Miksi maksaisin siitä, että näin vanhat tavarat, joita hän väitti uusiksi. Voin huutamani tavarat toimittaa vaikka hyväntekeväisyyteen, parempi mieli siitä kuin postimaksujen maksamisesta jää. Ja koska tavara ei ole ihan skeidaa, muttei kohteessa mainittua uuttakaan, niin eikö se hyvitys kauppahinnassa olisi ok - nyt olen huutanut lähes uuden hinnan ko tavaroista kun luulin kohteen kuvauksen perusteella saavanikin uutta.

mutta halusin tietää, että toimiiko ko tapa - onko sitä joku käyttänyt tuloksellisesti. Tunnen itseni lähes hölmöksi, jos rupean selittämään vielä ylläpidolle, ja jos saan " tyrmäävän" vastauksen. Miten yksinkertainen asia voi muuttua niin vaikeaksi...

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat