Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Meillä on seuraava tilanne; Minulla on ed. liitosta kaksi lasta, ja miehelläni on yksi lapsi ed. liitosta.

Ongelma on mieheni ex joka ei anna lasta miehelleni koska minun lapseni eivät ole kotona! Eivät tietenkään ole isänpäivänä luonani, vaan ISÄNSÄ luona.

Ex ei myöskään puutu siihen mitenkään, että mieheni lapsi tekee isänpäiväkortit ja hankkii lahjat äitinsä uudelle miehelle, ja tämä tietysti surettaa miestäni, ja sitä kautta myös minua.

En tiedä mitä teen! Mies muuttuu koko ajan kärttyisemmäksi, mitä lähemmäs isänpäivä tulee.

Mieheni on ihan normaali mies, ja hyvä isä, kuvioissa ei alkoholia tms ja tuntuukin, että ex vain haluaa käyttää valtaa, ja kostaa vielä kaikkien vuosien jälkeen jotain miehelleni, mutta tietenkään ei sitä myönnä. Minua kohtaan ex on asiallinen, jopa ystävällinen, mutta en oikein uskalla puuttua asiaan, koska pelkään pahentavani tilannetta.

Olen aika neuvoton!

Kommentit (10)

tekee oikean isänsä kanssa. Olisin itse todella loukkaantunut jos eksäni antaisi lastemme tehdä kaikki äitienpäivä jutut vain äiti-puolensa kanssa..

Lapsi ei itse osaa/muista/tajua pyytää (6v) eikä ole vielä omaa puhelinta.

Mieheni on taas jo aamusta asti niin masentunut, ettei edes suostu nousemaan sängystä, saati että jostain saisi voimia soittaakseen itse.

Kammoamme molemmat aina jo kuukautta ennen tuota päivää, ja parannellaan masista joulukuun puoleen väliin.

Suututtaa, ahdistaa, masentaa...

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla

aivan normaali käytäntö sopimuksissa on se, että isänpäivä ollaan isällä ja äitienpäivä äidillä - jos miehen ja hänen exänsä tapaamissopimuksessa ei vielä tätä kohtaa ole niin heti yhteyttä sossuun. Tuskin miehesi ex nostaa normaalista asiasta meteliä ja aika vaikea hänen on perustella, miksei näin olisi.

Siinä huoltajuuden saanut puoliso estää lasten tapaamisen näiden toisen vanhemman kanssa niin tehokkaasti, että lopulta lapset eivät edes halua tavata omaa etävanhempaansa. Se on yhdenlaista henkistä pahoinpitelyä ja lapsen oikeuksien loukkaamista, mistä kannattaisi puhua jo lastensuojelumielessäkin sossun virkailijoille.

" Isänpäivä" on bisnestä ja kauppojen keksimä juhla, että myydään mahdollisimman paljon.

Ja se joustaminen viikonlopuissa on kaksipuolinen tie. Oletteko itse joustaneet vai tehneet asian aina mahdollisimman vaikeaksi. Jos miehesi haluaa poikasi ylimääräiseksi viikonlopuksi, pitää hänen myös luopua jostain toisesta viikonlopusta. Niihin neuvotteluihin tarvitaan vastavuoroisuutta ja sosiaalisia taitoja.

Sun tekstistä tulee kyllä niin avuton kuva miehestäsi, että luulen etteihän ole edes kysynyt viikonlopun vaihtoja vaan valmiiksi päätellyt vastauksen. Niin saatte molemmat leikkiä marttyyriä.

Ja ei oo kyllä teidän perheen mielenterveys ihan kohdallaan jos saatte kahden kuukauden masiksen sen takia, että miehes on niin saamaton ettei osaa puhelinta käyttää ja edes soittaa pojalleen.

että silloin saadaan mustaa valkoiselle ja ehkä monen on helpompi noudattaa tätä virallista sopimusta, varsinkin jos ei keskenään tunnuta pääsevän sopimukseen.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat