Seuraa 

Kommentit (13)

Nyt olen yksin kotona, kun mies lähti pojan kanssa ulos. Meidän seinänaapuri on parin päivän aikana soitellut paljon pianoa. Tosi kivan kuuloista, kun soittaa kaikkia nättejä biisejä. Mutta vielä viikko sitten en edes tiennyt, että heillä on piano, kun ei sieltä koskaan pianon ääntä kuulunut. Olin tänään reipas ja kävin pojan kerhon aikana jumpassa. Sinne kestää kävellä noin 25 min ja saman verran takaisin, joten tulee edes vähän pidettyä kuntoa yllä.

Nyt viime päivinä vauva on alkanuy liikkua vähän eri tavalla. Edelleen suurin osa liikkeistä on sellaista pientä kutittelua ja " nyrkkeilyä" , mutta ehkä pari kertaa päivässä tuntuu, että vauva puskisi esim. päätä tai peppua mun mahaa vasten. Mahasta nousee silloin sellainen kovahko iso " kukkula" . Se on varmaan pää tai peppu. Hetken aikaa se on " näkyvissä" ja sitten häviää. Onko muiden vauvoilla jo hikkaa? En muista, missä vaiheessa esikoinen alkoi hikkaamaan mahassa, mutta tämä kakkonen ei ainakaan vielä ole hikannut. Tai jos on, niin en ole huomannut.

KESTOVAIPOISTA piti munkin pari riviä raapustaa. Me ollaan käytetty esikoisen kanssa aina kestovaippoja (niin öisin kuin reissuissakin), enkä kyllä enää muita suostuisi käyttämään. Siitä on tullut niin elämäntapa. Me saatiin silloin iso kasa harsoja ja 3 Ruskovillan villahousut ilmaiseksi ja noiden lisäksi käytettiin Bumpyn kuoria ja itse tehtyjä lisäimuja (vanhoista pyyhkeistä). Poika oppi 2 v päiväkuivaksi, mutta siihen asti hän käytti pääasiassa noita samoja vauva-aikaisia harsoja ja lisäimuja. Kuoria ostettiin aina uusia, kun vanhat kävi pieniksi ja joskus jotain taskuvaippoja tms. Nyt kestoilee enää öisin.

Kun poika oli ihan vauva, pestiin vaipat + pojan 60 asteessa pestävät vaatteet joka toinen päivä. Ehkä 1-2 kertaa viikossa pestiin tämän lisäksi muuta pyykkiä, joten ehkä 5 kertaa viikossa pyöri meillä kone. Jossain vaiheessavaippapyykin määrä väheni ja siirryttiin pesemään sitä joka kolmas päivä. Vaippojen koneeseen laittamisessa kesti ehkä minuutti ja kuivumaan laittamisessa sitten ehkä 10 min. (kun suurin osa vaipoista oli harsoja ja mä oin tosi tarkka niiden kanssa, että on hyvin narulla). Mä hoidin yleensä pyykin pesun ja mies osallistui sitten harsojen taitteluun. Aikaa vaippojen pesuun yms. meni joka toinen päivä yhteensä ehkä 20-25 min. Ja ilman harsoja ois mennyt paljon vähemmän aikaa. Ei musta kovin suuri aika, kun mieskin oli mukana hommissa (jompi kumpi oli lapsen kanssa, jompi kumpi ripusti pyykit). Nyt meillä on pienempi kone, joten saa nähdä, mahtuuko sinne millään kahden päivän vaipat... Meillä ei ole autoa ja kaupassa käydään aina rattaiden kanssa. Tavarakori on joka kerta täynnä tavaraa, joten ei olisi paljon huvittanut enää sitä vaippapakettia kantaa kotiin. Ja vielä maksaa siitä. Ja heittää niitä haisevia vaippoja roskiin... Ketään en missään nimessä tuomitse kertakäyttövaippojen käytössä, mutta haluan kyllä kannustaa kiinnostuneita ihmisiä kokeilemaan kestovaippoja! Ne on ollut niin paljon vaivattomampia kuin olisin ikinä kuvitellut. Eli jos yhtään kiinnostaa, niin parillakin vaipalla voi kokeilla, miltä tuntuu. Jos ei sitten huvita, niin myy vaipat pois.

OK, nyt lopetan paasauksen...

T:Fassiloora rv 25+2

Ei sitä aikuinen ihminen opi vissiin ikinä että liika on liikaa. Että kaksi isoa lautasellista jauhelihasoppaa ja tuopillinen maitoa ei ole enää normaalirajoissa kun vatsa tuntuu muutenkin täyttyvän nopeasti. Huh tulipa mähryttyä. kauhee ähky.

Meillä mennään kanssa kertisvaippalinjalla. Pyykkiä pesen 1-2 koneellista päivässä muutenkin ja se jo tuntuu mulle liialta. Myönnän, että laiska olen tutustumaan kestovaippoihin vaikka varmasti ovat ihan hyvä juttu, kun niihin tottuu.

Esikoisella olen käyttänyt lidlin vaippoja puolivuotiaasta lähtien. Nekun maksavat kolmasosan vähemmän kun pampperssit ja vertailuissa ovat saameet yhtä hyvän arvosanan. Eli eiköhän lidlejä käytetä vauvallakin, kun vähän kasvaa. Vastasynytyneelle parhaita oli mun mielestä pampperssit.

Mutta esikko heräsi.. kiukkutuulella tänään, pitää mennä! =)

-sitruuna ja möhköfantti 25+5-

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Huomenta kaikille!

Me saatiiin just ilmoitus että postiin on tullut paketti. Mies lähti eilen työmatkalle ja on poissa reilun viikon. Sovimme, että avataan pakkaus sitten yhdessä. Mitenköhän sitä malttaa odottaa!?!

Mulla meni yö pyöriessä, on ollut paha olo vatsassa ja närästyksiä, inhottavan tuntuista ja toivottavasti eivät tästä kauheasti pahene. Vauvakin tuntui potkivan pitkin yötä kovemmin kuin ennen, vai olenkohan vaan nukkunut niin sikeästi että luulin sen olevan rauhassa yöt..

Me aiotaan kestoilla, olen villavaippahousuja neulonut jo yli tarpeen ja lauantaina saan tuttavien kolmikuisen vauvan koekaniiniksi tänne =) hoitoon, voi viedä vaunut koeajelulle ja kokeilla niitä sideharsotaitoksia.

Oon alkanut käymään äitiysjoogassa, kahdessa eri paikassa per viikko. Ehkä se sitten aiheuttikin sen öisen huonon olon, kun tuli tehtyä pitkästä aikaa jotain venymistä eilen.

Ennen joogaa mulla tuli ekaa kertaa sellainen vatsanpingoitussuppari johon liittyi kipua, mutta kun kipu tuntui vatsanahan alueella eikä alapäässä niin lienee ihan ok. Minkälaisia teidän muiden supistukset ovat olleet ja milloin pitää sitten rauhoittua niiden kanssa? Eihän tuo vatsan pingoittuminen ole niin vakavaa?

nemma&muksis 26+

Tiistai taas lähtenyt käyntiin. Olin eilen niin ahkera koulyhommien kanssa, että oikein itseänikin hämmästytti, toivotaan että pääsen tänään taas vauhtiin. Olisi se niin ihanaa saada hommia tehtyä ennen vauvaa, kurjaa sitten olla kun koko ajna on syyllinen olo tekemättömistä töistä.

Eilen puhuttiin kestovaipoista, meillä olisi tarkoitus myöskin kestoilla. Ollaan lähdetty Ruskovillan vaippoihin, eli sideharsoja ja villakuoria. Eilen juuri kävin ostamassa taas hiukan lisää tavaraa. Mies ei ole asiasta aivan vakuuttunut, mutta aina kun ladon pöytään miten edulliseksi kestovaippailu tulee, niin alkaa hänelläkin dollrain kuvat pyöriä silmissä :-) Sopiihan sitä ainakin kokeilla, jos ei onnistu niin aina voi siirtyä kertakäyttövaippoihin.

Minä myös olen innokas tapaamaan taas Tamperelaisia! Ja mullehan sopii niin päivällä kuin illallakin, eli ehdotuksia vaan esille!

Mutta nyt on mentävä syömään jotain terveellistä, mä olen aloittanut aamuni kekseillä... Hyi minua!

Iloista päivää kanssasisaret!

Austen

Tulis nyt sitä lunta, että päästäs tästä pimeydestä eroon. Esikko on pihalla kaks kertaa päivässä ja tuntuu ettei kuravaatteetkaan enää riitä pitämään sitä mutaa loitolla muista vaatteista. Koko ajan saa pestä kuraista pyykkiä. Alina ei ole mikään prinsessa pihalla vaan menee UIMAAN ensimmäiseen lätäkköön minkä näkee. Eilenkin oli kuulemma ollut niin mudassa, että vain silmälasit (ja silmät niiden takana) oli jotenkin erottuneet kasvoista. Hän nauttii täysillä =)

Eilinen kauneushoitola käynti oli taivaallinen!!! Suosittelen varaamaan ajan. Itse menen uudelleen joulukuussa ja silloin kasvohoitoon. Ei todellakaan ollut kallis paikka ja palvelu oli oikein hyvä. Se on koulu joten opiskelijat suorittivat työn ja hyvin tekivät.

Tampereen tapaamisen päiviksi on ehdotettu keskiviikkoa ja perjantaita, itse olen keskiviikon kannalla. Mulle tuli lauantai-illaksi meno joten en viittis olla myös perjantai-iltana poissa kotoa (vaikka ei mies siitä narisemaan alkais). Ja klo. 16 vois olla taas hyvä aika. Se Wanha Vanilja olis kiva paikka tavata, mutta on vain klo. 18 saakka auki samoin Amurin Helmi. Edellisillä kerroilla meillä on mennyt pidempään :) Tavataanko taas kahvilassa vai mennäänkö johki jossa voi syödä? kaikille tuntuu se ruoka niin hyvin maistuvan.... Kertokaahan taas mielipiteitä.

Siirryn sohvalle lukemaan Narnia kirjaa jonka mieheni toi englannista. Olen sen jo kerran aikaisemmin lukenut, mutta pitää nyt kerrata ennen elokuvaa, mieletön tarina :)

Birdy

Täällä melkein tasaisen harmaata... On ollu niin kiire ettei ole ehtinyt edes kirjoittelee eli töitä vaan taas tehdään.. Ei sitä osaa olla tekemättä mitään huoh kun on tottunu pääkolmantena juoksee.

Mä kerroin taannoin siitä 100 kiloisen hyppäämisestä syliin, no nyt sitten mulla on mustelma masussa ja edelleen koko napa on aivan sairaan kipeä eli ihan kosketusarka. Mulla onneksi lääkäri ens tiistaina niin jos se lekuri sitten ottais mut tosissaan kun kukaan muu ei ota, neuvolantäti on jotenkin no mites sen sanoisi elämäänsä kyllästyny.

Vaippailusta ollu puhe ja meillä kyllä mennään ihan pampersin linjalla, ei oo aikaa tehdä eikä pestä niitä sitten . Me kierrätetään kaikki muu kyllä ja aika tarkkaan :)

Tavallaan olisi kiva kokeilla tuota kestoilua mutta kun ei aika riitä niin ei. Nyt tuolla odottaa kappa sideharsokangasta mistä pitäisi ommella rättejä ja kaikki vauva valmistelutkin on tekemättä !! j akohtahan sitä on jo helmikuu !

potkuista ollu puhetta, mulla tuntuu edelleen alhaalla ja kovaa. Istuminen on vaikeaa kun kohtu otttaa kylkiluihin kiinni ja painaa ilkeästi. Musta tuntuu että taas täällä istutaan perätilassa ja loppuun asti niinkuin esikoinen !

Tyttö kutsuu ..

minkki ja oskari 24+6

No jopas sattui, mutta käytetään vaan tätä kun kerran itsekkäästi jo tänne ehdin loruilemaan :)

Syömisestä tuli mieleen, että onko kukaan känyt mussuttamassa sellasessa paikassa kuin Grill? Njam, hyvää ruokaa, suosittelen :)

Birdy

Aloitetaana nyt sit taas tästä meidän tilanteesta; mies pysyi kotona viikonlopun, ymmärsi vissiin yskän kun sanoin et kokeilepa huviksesi vielä yksi viikonloppu olla kokonaan poissa (kun sitä on tapahtunut siis jatkuvasti nyt). Lauantaina tosin sillä oli pari kaveria käymässä täällä, mutta käyttäytyivät ihan siististi vaikka myöhään menikin. Ja ne jutteli munkin kanssa, niin oli ihan kivaa vaikkei voinutkaan itse mitään juoda. Että vähän paremmin menee ainakin vielä.

Mutta jos ei vanhuus tule yksin, niin ei kyllä raskauskaan tule ilman vaivoja! Ja musta tuntuu, et saan kaiken mahdollisen mitä vaan voi tulla. Nyt ongelmana on ihan JÄRJETTÖMÄN kipeet peräpukamat. Käväsin tossa aamulla lääkärissä. Se kattoi et onpa mojovan kokoset pallurat, laittoi viikon sairaslomaa, määräsi kortisonivoidetta ja sanoi että voipi olla että saattavat puhjeta ja sit ne vuotaa semmosen kolme päivää.. just great. No kunhan tämä kipu vaan häviää, on tosi kamalaa, pahempaa kuin supistelu. Aika hassua muuten, (mies)lekuri ei tajunnut että oon raskaana ennen ku mainitsin asiasta ja oli tosi ihmeissään että jo 25.viikolla! Vaikka mun sf-mitta huitelee tuolla yläkäyrällä koko ajan... Vähän paradoksaalista, eikö? Kyl muutkin on sanonu, et onpa ihanan pieni masu. Mutta mulla on sit vissiin niinku korkea mutta " lättänä" kohtu, vai?

Kivaa kun vaavin liikkeet tuntuu paljon selvempinä nyt, erottaa jo silleen kantapään muista ulokkeista (pää, kädet, peppu). Noi muut onkin sitten vielä vaikeampia tunnistaa.

Mä meinaan kyllä kans kertiksillä ainakin aloittaa, katotaan ny sit kestääkö pikkusen iho niitä, kun itellänikin on niin himputin herkkä(atooppinen). Lidlissä ei sit vissiin oo ihan vastasyntyneille vaippoja vai miksi kaikki käyttää ensin jotain pampersii tms.?

h.h. rv 24+5

mä aloitan nyt tylysti omasta navasta ja " suuresta" ongelmasta en oo pitkään aikaan päässyt surffaamaan kun se mun äippälomansijainen/seuraaja what ever istuu päivät pitkät mun vieressä!!!!! Ja illalla en jaksa/ehdi konetta avata. Tänään on pitkästä aikaa päivä jolloin saan olla itsekseni ja tehdä töitä..ja hetihän mä tänne sorruin kun palaverit on loppu. Huomenna se poitsu tulee kahdeksi päiväksi istuun taas viereeni....iik mitä mä teen : ) No onhan se ihan hyvä, että pääsen vähitellen töistäni eroon jos vaikka sitten joulukuussa ei tarvitsisi enää tehdä mitään...

Eilistä pinoa pikaisesti lukaisin, olisi kiva tosiaan tavata taas Tampereporukkaa mutta mä joudun jättämään ensi viikon väliin...Olen näet taas Espoossa Ma-ke ja pe eli sellainen viikko taas luvassa. Olen jo ihan poikki ajatuksesta ja tuota motarin sahaamisesta ees taas. Elinen meni espoossa ja no tällä viikolal ei onneksi tarvi kuin perjantai mennä. Laskeskelin tossa, että josko enää noin 10 kertaa kävisin ennen lomaani... Eilinen ilta olikin sitten ajon jäljiltä yhtä tuskaa ja yö meni kieriskellessä sängyssä, kunnes 5:30 löysin itseni sohvalta nukkumasta. Ainut paikka missä jotenkin saa hyvän asennon nukkumista varten.

Viimeisen viikon aikana olo on muutenkin alkanut käydä tukalaksi tuntuu, että vatsa on niin ylhäällä ettei pysty hengittämään kunnolla, olenkin koko ajan hengästynyt. Kävely alkaa olemaan melkoista vaappumista kun käveleminen sattuu..huh tulipas tästä nyt yhtä valittamista.

Mitähän sitä keksisi isäinpäivä lahjaksi? Jokos muut olette lahjan ostaneet?

Marcel 27+3

Yritän tässä olla nyt ahkerampi kirjoittelija. Aikasemmin kun olen vain sortunut lukemisen enkä kirjoittamisen puolelle. Nyt kun tän aloitti, tuntuu, et täytyy joka päivä päästä " purkaan paineitaan" !

Tampereen tapaamisesta minäkin olisin kiinnostunut. Tosin ensviikolla voi olla hiukan hankalaa järjestää lapsenvahtia, kun mies on ensviikon kertaamassa! Saas nähdä, kuin poikki sitä on sen jälkeen! Mut mielelläni kyllä tulen, jos sellainen järjestetään ja jos suinkin vain pääsen (pakko päästä!)!

Miten te muut jaksatte, joita supistelee? Tänäänkin oisin halunnut lähteä lasten kanssa pihalle, kun aurinkokin vähän näyttäyty, mutta alko heti aamust armoton supistelu! Ei tullu edes mieleen alkaan pukeen kahta lasta pihalle... Sitä vaan taas päivä vietettiin sohvalla lojuten! Heti kun nousee ylös, alkaa supistukset! Rupee käymään aika aika pitkäksi! Tännekkä ei pääse, ku vasta sitten, kun mies on tullut kotiin ja vähän levännyt työpäivän jälkeen. Ei sitä heti kehtaa tänne rynnätä, ku ukko väsyneenä kotio tulee. Mokoma kun lähtee aamul jo enne puol kuutta liikenteeseen. Sääliks käy!

Vaipoista on ollu puhetta aikas paljon! Mä olen sen verran laiska, että meillä käytetään liberoa. Molemmilla lapsilla on ollut liberot käytössä. Onneksi likka on oppinut jo kuivaksi! Yöt on ollu viel vaippa pöksyissä, mutta aamulla se kyl kuiva on ollu!! Huomaa kyllä kauppalaskussa, kun ei toinen enää käytä vaippoja. Eipä taideta tota poikaa saada kuivaks, ennenku tää kolmas syntyy. Vuosi kun tulee ikäeroa.

Saas nähä, kuin paljon sitä kiloja nyt kertyy, kun ei pääse liikkumaan olleskaan! Sata metriäkin kun kävelee, alkaa supistukset! 10kg jäi edellisestä, ennenku tulin uudestaan raskaaks! 22kg kerty raskausaikana. Likan jälkeen kaikki ylimääräiset lähti kolmessa viikossa! Suurin osa 20kg oli pelkkää nestettä! Oli armottoman kuuma kesä silloin! Kyl huomaa, et on tää talviaika vaivoineen kaikkineen kuiteski parempi, ku kuuma kesä!

T: sinilila 25+1

Täällä ollaan kotona kuumeisen esikoisen kanssa : ( Nyt saa onneksi nukuttua, pitää vaan raukka niin kamalaa rohinaa että äiti ei saa nukuttua samalla vaikka mieli tekisi : ). Niin ja oikeastaan mun pitäisi tehdä vähän töitä...

Kyllä saisi tosiaan tulla jo lunta. Meillä on piha vielä täysin tekemättä, mutaa siis tulee sisään ihmisten mukana, ja lisäksi kissan ja koirien mukana. Imuri siis lojuu eteisessä ja ainakin pari kertaa päivässä on pakko imuroida.

En käyttänyt kestovaippoja esikoisella enkä taida käyttää nytkään. Saatiin säästettyä rahaa ja luontoa sillä, että esikoinen oppi päiväkuivaksi jo 1,5v. Niin ja käytettiin Prisman Extra-merkkisiä vaippoja, jotka oli paljon halvempia kuin Pampersit tms, ja ihan hyviä.

Jos tamperelaisille järkätään taas tapaamista, yritän päästä mukaan!

Enpä olekaan pariin päivään kirjoitellut, lueskellut olen kyllä päivittäin. Eilen käytiin taaperon kanssa taas lääkärissä hakemassa vahvemmat antibiootit kun ei korvatulehdus edellisillä parantunut, sai äitikin samalla lääkityksen korva- JA poskiontelotulehdukseen. Viime yönä ei herätty kuin yhden kerran, tuntuupa tosi ruhtinaalliselta kolmen viikon valvomisen jälkeen!

Parin viime päivän puheenaiheisiin sitten. Mä en todellakaan haluaisi mitään valokuvia ottaa/otattaa, en ole ollenkaan päässyt sinuiksi tämän läskistyneen kroppani kanssa, raskauskilot siis ihan ok, mutta ne 20 kg jotka haalin raskauksien välissä eivät todellakaan ole mikään ilon aihe. Jotenkin sitä ei yhtään välittänyt pitää kroppaa kunnossa kun ajatuksissa oli kuitenkin uusi raskaus pikapuoliin. No, ehkäpä keväällä sitten aloitetaan laihis oikein innolla!

Vaipoista...mä en rehellisesti sanottuna ole koskaan ajatellutkaan käyttäväni kestovaippoja. Todennäköisesti olisivat ihan suht vaivattomia nekin, mutta jotenkin tuntuu että tuohon huushollin pyörittämiseen saa kulumaan ihan tarpeeksi aikaa ja vaivaa ilman vaippojen pyykkäämistäkin. Ja nytkin pyykkikori pullistelee jo viiden ihmisen vaatepyykistäkin. Säästän rahaa ja luontoa sitten jossakin muussa kohdassa. Meillä ei tuota jätettä kyllä muutenkaan kauhiasti tule, kun kaikki mahdollinen kierrätetään tai poltetaan.

Mitäpä vielä...masussa ei juuri uutta, kova tuntuu tämä muksu olevan pyöriskelemään. Ja joskus painaa rakkoon niin kovasti että oikein sattuu. Vaatteita olen ostellut kiihtyvää tahtia, alkaakin kohta kaikki tarvittava olemaan valmiina. Kunhan vain mies ehtisi alkaa taaperon huoneen kunnostamisen niin pääsisi kunnolla ryhtymään lastenhuoneen sisustamiseen!

Mukavaa tiistaipäivää kaikille

toivottelevat Manna ja eekuli 24+4

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat