Seuraa 

Täällä taas!

Sivut

Kommentit (41)

Marieela, ymmärrän hyvin noi tunteet pahoinvoinnin kanssa... Itsellä taas meinannut pyrkiä samantapaisia ajatuksia pintaan... Ja ymmärsin itseäni edellisissäkin raskauksissa nyt eri tavalla. Voin tosi pahoin 2 edellistäkin kertaa ja menin suuttuneena sanomaan miehelle, kun hän valitti sängyssä makoomisestani, että teen sitten abortin. Sitten menikin kesken... ja syyllisyys oli suunnaton. Tuosta yhdestä lauseesta. Nyt ymmärrän hyvin itseäni, että sellaista voi hyvinkin tulla tukalassa tilanteessa suustaan päästettyä. Kyllä itku välillä pääsee tän pahoinvoinnin kanssa. Suurimman osan ajasta voi niin pahoin, ettei jaksa/ehdi edes itkeä... Onneksi mies on paljon ymmärtäväisempi ja hellempi ja avuliaampi tällä kertaa! Toivottavasti kärsivällisyytensä riittää loppuun asti...

Mutta pää pystyyn vaan! Kyllä me selvitään! Miettikää vaikka synnytystäkin, kipeetä tekee, mut mikä tunne, kun kaikki on ohi! Joku päivä tää pahoinvointikin on ohi! Ja kyllä niitä seesteisiäkin hetkiä varmasti päivään mahtuu! Ainakaan nukkuessa ei oo paha olo... :-)

Moi!

Viikkoja on nyt kasassa 7 + 5 ja olo on kaamea. Etoo läpi vuorokauden ja nukkua voisi myös läpi vuorokauden, jos vain tuo nelivuotias esikoinen antaisi siihen mahdollisuuden.

Perjantaina olisi eka neuvola ja kyllä minäkin odotan sitä kovasti. Viime viikolla kävin jo alkuraskauden ultrassa, ja siellähän se mini-ihminen köllötteli kohdussa ja sydän sykki reippaasti.

Myös mulla on noita ihme painajaisia ilmennyt tässä raskauden aikana.

Nyt täytyy valloittaa sohva ja käydä tuijottamaan Muodon vuoksi- sarjaa, jos ei nukkumatti tule ennen.

Hyvät yöt kaikille!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Ja jo toinen huonosti nukuttu yö takana.Kävin vessassa 3.17(!!!) ja tullessa poika istu sängyssään ja itki,mikään ei auttanu vaan väliin könysi...Isi sai palvella maitokupin herralle ja toista tuntia tillitti maata silmät auki...Aina ku ite meinas nukahtaa,poika säpsähti... Ja sitku lopulta nukahti nii muapas ei nukuttanu yhtään... Ja sit alko vasemmalla puolella alamahassa sellanen hassu tuntemus,ei ihan kipua mut hilkkua vaille... Ja nyt silmät sikkurassa yritän virkeetä esittää...

Ei sitä voi kuvitellakaan miten ihanaa on aamupuuron syönti...Ja miten hyvää on vesi... Pienet ilot...

Tasan 2 vko ensimmäiseen neuvolalääkäriin/ultraan... Ja siitä reilu viikko on np-ultra... Ihanaa asua " välimaastossa" ,jälkimmäiseen ultraan saa ensin ajaa 150km.... No pääseepähän samalla ostoksille Ouluun....Sopivasti " jouluostoksille" ,vaik kaikille oon jo lahjat ostanu...Viime vuonna sain menemään n.220e ja aioin puoleen vähentää tälle vuodelle ja oikeestaan vaan neljäsosa menny.Oon enemmän ku ylpee " saavutuksestani" ..Meneehän noi rahat sit mätkyihin!?!!!!!!

Jos ei vielä oo huomannu nii ei taas tunnu et ois raskaana ja jutut sen mukasia.....

Epäilen et poika on tulos kipeeks,äääääh... Ja samaa harmittelen ku joku muuki ku vettä tulee kaatamalla,ahistaa olla sisällä,pitänee iltapäivällä pakata sadevaatteet päälle ja vaan mennä.........

Iloista tiistaita kaikille!!!!

Suhmura 9+5

Eilinen ilta meni koko ajan rykiessä lattaa pönttöön. Meni jotenkin niin hermoon et purskahdin itkuun totaalisesti ja sanoin miehelle et haluan perua koko jutun :((( En tietenkään tosissani ollut mutta tää pahaolo mikä ei edes oksentamalla helpota alkoi vaan viemään sietokykyä nolliin. No, yritän kovasti jaksaa ja tsempata itteäni kestämään tätä ;) Nyt syön supersalmiakkia, paahtoleipää ja jaffaa vuoro suullisin jotta sais jostain energiaa itteensä :)

Mulla olis 2 aamua enään ultraan =DDD 2 piiiitkää pvää vielä odotettava ;)

Sitte voin tilata neuvolan jo siellä masussa kaikki ok :)

Mutta tämän pidemmittä puheitta oikein mukavaa tiistaita kaikille, taas tästä harmaudesta huolimatta :)

Marieela 7+2 ja lapset -98 ja -03

Ensiksi täältä myös Neronjalle oikein iso halaus! Olen niin pahoillani puolestasi!

Täällä väsyttää, kuten otsikosta saattoi jo päätellä. Esikoinen on tulosssa kipeäksi ja kovin on kiukkuinen :-s Tänään ei pääse edes ulos aivoja tuulettamaan kun vettä tulee kaatamalla.

Omaan napaan ei mitään uutta..

Quest955: Harmi tuo sinun neuvolan peruuntuminen, toivottavasti saat uuden ajan järjestymään mahdollisimman pian!

Hattara rv 6+5 ja lapset 99,01, 04

Todella ISOT pahoittelut Neronjalle..

Itsellä alkoi aamulla vuoto..ja lopulta yli 3 tunnin odottelun jälkeen ultraan ja siellä ei näkynyt juuri mitään.. Pieni oli lopettanut kasvamisen jo ihan alkuvaiheessa, eikä näkyvissä ollut kuin ihan pieni pussi...

Kovastihan minä tätä pelkäsin, ja näinhän siinä sitten kävi.

En todellakaan tiedä miten tämän jaksan..elämä tuntuu nyt lähes mahdottomalta, mutta toisaalta on ajateltava että parempi näin aikaisin kuin joskus myöhemmin.

On täällä sentään ihana avomies ja vauvan virkaa tästä eteenpäinkin toimittava ihana hauva..

Vielä just eilen alkoi 5 viikkoa kestävä sisätautiosasto-harjottelu josta pitäis selvitä..torstaina on sitten kaavinta.

en osaa kirjoittaa nyt mitään..silmät on ihan turvoksissa..alan kai pakkaamaan vauvalehtiä kaappiin ja soittelemaan neuvolaan ettei tullakkaan torstaina sinne vaan kaavintaan..

Hyvää vointia kaikille odottajille ja toivotaan että meitä listalta poistuvia ei tule enää lisää...

Täällä myös nyt alkanut lisääntymään nää oireet, väsyttää aivan mielettömästi ja joko aamulla tai illalla klo.20 jälkeen tulee kuvioon toi kuvotus/yökkiminen, vielä ei ole tarvinnut pöntön kanssa jutella, mut luulen et ei ole kaukana tuo aika. Onko muilla ollut huimausta näin alkuraskaudesta? Mua kyl huimaa välillä oikeen kunnolla, varsinkin saunan jälkeen. (en ota kovia löylyjä)

Edellisissä raskauksissa ei ole huimannut ollenkaan:)

Innolla odotan ekaa neuvolaa, joka on maanantaina. Eihän tämä uutta ole minulle, kun olen jo kahden äiti!! Mut silti sitä odottaa et millon on se ultra. Täällä ei kuulemma tehdä kuin yksi ultra raskauden aikana ihan alussa:( Ihan tylsää!! Sit jos on tarvetta niin tehdään useammin.

Eipä tässä muuta kuin illan jatkoja kaikille!!

Soitin tänään nlaan ja ruikutin , etten jaksa enää oksentaa ja työt kärsii ja ja ja

Ja siihen terkka, että ootkos kokeillu Hexavit 20mg? Se on B6-vitamiinivalmiste ja siksi vauvalle vaaraton. Tarkkaa vaikutusmekanismia ei tiedetä, mutta valtaosalla pahoinvoivista odottajista se tehoaa. Sitä otetaan 1tbl 3krt päivässä. Muissa b-vitamiinivalmisteiia ei oo samanlaista vaikutusta. Kokeilkaapa!

ei maksa paljon ja on siis vaaraton.

Painajaisista:

En oo uskaltanu aiemmin kirjottaa, mutta mulla on sama ongelma ollu joka ootuksessa ja viime aikoina tässäkin raskaudessa.

Tänään nukahdin päiväunille ja näin unta, että meijän vauva synty 28-viikkosena yhtäkkiä meijän eteisen lattialle, enkä saanu ketään auttamaan.

Muut unet on ollu samaa luokkaa: syöpää, onnettomuuksia, tappajia yms. Jo radiosta kuunneltuna ikävät uutiset saavat itkemään. Naurettavaa, tai miehen sanoin: " Huvittavan suloista" ! :)

Eka neuvola siirtyi nyt sitten kahden viikon päähän torstaille:(( Tylsää! Eihän se nyt sittenkään myöhäistä ole, mutta harmittaa silti kun olin niin odottanut tätä aamua. Millään ei olis malttanut tänne astikaan odottaa ja kaks viikkoo tuntuu loputtoman pitkältä ajalta. Vaan eihän se auta itku näillä markkinoilla. Täytyy yrittää keksiä muuta ajateltavaa...

Vali vali vali.... Jospa menis herättään neiti 4veen päikkäreiltä niin olis ainakin jotain tekemistä...

Quest 8+1

Mitä on Berocca? Jotain pahoinvointiin auttavaa?

Itse oksensin eilen 5 kertaa, tänään kasassa 2,5... Olo on pitkin päivää varsin kurja... Onko kukaan joutunut jäämään sairaslomalle pahoinvoinnin takia? Milloin se on perusteltua? Mitä sanoa työnantajalle?

Itselläni on työ, jossa olen yksin vuorossa ja periaatteessa pitäisi olla koko ajan valmiina työskentelemään(ei ruokatuntia tms.). Pelkään, että pärjäänkö oksentelultani... Mielestäni en yhdessäkään aiemmassa (6 joista 1 tuulimuna, jolloin en voinut pahoin lainkaan) raskaudessa ole voinut näin pahoin. Tai ainakaan oksennellut näin paljon. Vaikkei mulla vielä montaa oksennuspäivää takana olekaan. Mut hirvittää vähän... Anteeksi valitusvirsi...

rv8+4/5

[color=violet]Kyselinkin erikseen omassa pinossa, että kenellä ollut vuotoa, mutta on silti onnellisesti raskaana. Sain positiivisia kokemuksia.

Mutta huomenna olen sitten tähän aikaan menossa ultraan.

Laittaa akka unosille ja mennä levähtään ketarat kattoa kohti.

Suvi, olen niin pahoillani, halauksia sinulle.

Ja Zatu, toivotaan parasta, onhan monella ollut vuotoa raskauden aikana ja silti syntynyt terve lapsi. (täällä jossain oli keskusteluakin aiheesta)

......

Täällä tuoksuu jokin, tulee nenään sellainen ällöttävä kynttilän ja lakan yhteistuoksu, eikä aavistustakaan mistä tulee.. En viitsi työkaveriltakaan kysäistä, kun ei välttämättä haista tai ei tuoksu hänen mielestään pahalta.. Ei sovi paljastaa vielä mitään.

Milloin muuten olette kertoneet?

Toukokuulla kerrottiin 10 viikolla molempien äideille, ja keskenmeno olikin sitten vajaan kahden viikon kuluttua. Nyt ajattelimme kertoa vasta joulukuun alussa (taas äideille), silloin olisi viikkoja kasassa 13+. Toivottavasti.

*koputtaa puuta*

Voi Suvi! Ei oo sanoja lohduttaa, mutta hengessä halaan sinua!

Jos sinua yhtään lohduttaa, meillä oli monta km:a ennen esikoista ja nyt kolme suloista pikkukaveria! Elämä jatkuu ja tuo tullessaan ihania yllätyksiä. Koita jaksaa. Vielä yksi *halaus* ja monta kyyneltä vuoksesi.

plääh mikä ilma taas...tulis jo lunta...

jee,ylihuomenna se ultra jo on :) toisaalta mennyt aika nopeasti pari viikkoa odotellessa

vaikka tätä ällötystä on joka päivä :/

ootteko muuten miettineet jo nimiä valmiiksi? tytölle se on meillä paljon helpompi homma mut jos tuleekin poika niin ollaan pulassa. six minä oon jo nyt alkanut miettiin noita nimiä ettei sit käy niin että päivää ennen ristiäisiä vieläkin pähkäilee...

masu pullottaa ja alaselkä kipeenä, ja inhottavaa toi kun kuuma saa pään/silmät särkemään (esim.saunassa ei oo kivaa olla)

onx täällä kellään muulla tätä?

no mutta katellaan taas myöhemmin :)

krisse ja tytöt -02 ja -04 +masu rv??

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat