Seuraa 

Sivut

Kommentit (22)

Hohhoijaa. Miten voi näin väsyttää vaikka viikonloppuna sain nukkua pitkään? Ehkä se moodi jäi päälle enkä enää suoriudu arkiaamuista. Tai sitten pitäisi suoriutua illalla ajoissa nukkumaan ja Lillin pitäisi olla yöt huutamatta. En tiedä miten mies jaksaa, kun tekee työpäivän päälle illat remonttia kymmeneen asti, tulee kotiin, viettää aikaa minun kanssani remontin seuraavaa vaihetta suunnitelleen, puolenyön aikaan nukkumaan, herää yöllä kun Lilli karjuu, ja aamulla ennen kuutta soi taas kello ja joutuu lähtemään töihin... Joten minun ei pitäisi valittaa mitään, miehellä on paljon kurjempaa eikä hän valita yhtään.

Aavis, kirjoitit viisaita sanoja.

NukkuGee: Lilli nukkuu lyhythihaisessa ja lyhytlahkeisessa unihaalarissa ilman peittoa (potkii sen pois). Meillä on yläkerrassa tosi lämmin, 23-25 astetta, puuh. Uudessa kodissa on viileämpi, joten luultavasti vaatetta lisätään yöksikin. En ikinä pitele Lilliä yöllä etten vaan vahingossa herättäisi. Lillihän ei ole ikinä viihtynyt perhepedissä (vaikka minä viihtyisin) joten Lilli nukkuu omassa sängyssään, meidän sängyn vieressä. Remontin valmistuttua (ehkä joskus kesällä...) Lilli saa oman huoneen uudessa kodissa.

Tänään olen käynyt seurakunnan perhekerhossa, saattanut ja hakenut pojat, käyttänyt heitä parturissa, pakannut häkkivarastosta tavaraa auton täyteen (kolme laatikkoa jäi vielä, sitten uusi asukas saa tuoda sinne omia tavaroitaan). Jos vaikka nyt ehtisi lukemaan lehden.

Lemppari, Pönksylle ilmeisesti teki putket ihan hyvää, kun on nyt ollut terveenä? Oletko ollut tyytyväinen putkiin? PiLe, et varmaan ole ajatellut käyttää tyttöä uimassa Levillä? Minä mietin, josko ostaisin sellaisen pannan ja silikonit korviin niin pääsisi uimaan siellä. Taitaa kuitenkin olla varmempi viedä tyttö tenavatokkaan siksi aikaa ja käydä vain pojan kanssa uimassa. *miettii*

T. Ankkis ja [color=red]♥Lilli♥

Jep, totta se on. Sillä on julmetun kokoinen maha ja kovasti potkii tuolla paidan alla. Kova on vauva myös nauramaan, hirmu kiherrys kuuluu koko ajan. Ja isi valittaa että on kuuma:D :D

Motti keksi kiva uuden leikin, mies istuu jumppapallon päällä ja Motti pienellä kippuralla sylissä paidan alla, eikä suostu tulemaan pois:)

Niiin, en ajattele tätä vauva- asiaa sillä lailla että ei koskaan. Joskus vaan tuntuu että omassa kaveripiirissä ollaan ainuat, jotka näin ajattelee (siis että pidempää ikäeroa tai sitten ei ollenkaan) ja se tuo minulle (joka olen liian kova pohtimaan kaikkea outoa) jotenkin huonomman äidin olon. Hmm, en taida osata selittää:) En kyllä ole koskaan kuvitellut että olisi vain yksi lapsi, muutama nimikin käyttämättä. Esim. Hilla-Maaria olisi ihana tai Fanny Alexandra. Pojasta tulisi Rudolf:)

T@hdellekin toivomma kovasti plussaonnea!

Ja Lila, otahan nyt rauhassa, vaikka ymmärrän kyllä että harmittaa nuo veronpalautuksen. Ne olisi niin kivaa ylimääräistä.

Aavis ja hassut poijjaat

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Väsymyksestä on ollut puhetta viime aikoina ja itsekin olen sitä mietiskellyt, kun hyvin usein suustani pääsee lausahdus: ¿Mua väsyttää.¿ Onhan se tietty hyvä että lapsella on sitten terapiassa jotain kerrottavaa, mutta¿.

Seuraavaa olen pohtinut tai itsessäni havainnut.

Ajattelen, muiden luomien hienojen teorioiden pohjalta, että ihmisellä on kolme toiminnan aluetta, itsestä huolehtiminen, työ ja leikki/vapaa-aika. Näiden pitäisi siis olla hyvässä tasapainossa, jotta ihminen voi hyvin.

Tällä hetkellä pääasiallinen työni on lapsen hoitaminen ja kodin kunnossapito. Kun hoidan Mottia, on minulla alitajuinen oletukseni siitä, että¿ toiminnallani hän on iloinen ja tyytyväinen lapsi. Mutta yllätys, yllätys, näin ei aina ole. Motti käy läpi omia kasvukipujaan eikä silloin äidin tahdon noudattaminen ole edes tarpeellista, se hänelle suotakoon. Kun kuitenkin jokainen haluaa työnsä tulokseksi jotain positiivista ja niin usein kun lapsi sen minulle useita kertoja päivässä suo, väsyn silti kovin toisinaan.

Miksi?

Siksi että välillä toivon saavani aikaan jotain konkreettista, joka pysyy kunnossa edes hetkisen. Yhdessä Motin kanssa siivous, pyykkien laitto ym. tapahtuu kyllä, mutta samaan aikaan tapahtuu jotain muutakin ja lopulta äiti parka alkaa olla turhautunut. Silloin pienestä päästäni nousee pyyntö, että edes joskus saisin tehdä jotain rauhassa, loppuun asti. Konkreettinen toive voi olla vaikka se saunan siivous tai vaatekaapin järjestäminen. Minun toimintani ei kuitenkaan tuota taloudellisesti, toisaalta ei voi väheksyä sitä mielihyvän tunnetta koko perheelle, minkä siisti koti tuo tullessaan. Tietenkin minun toiminnan tarve siirtyy miehen työn edessä, mikä tuottaa taloudellisesti. En silti voi aina olla turhautumatta, jolloin mies tuntee olevansa jotenkin riittämätön ja ihmettelee, etteikö hän saisi tehdä töitä ollenkaan.

On myös sellaisia päiviä, että pelkkä itsestä ja Motista huolehtiminen riittää, mutta töihin kaipaan niinä hetkinä, kun haluaisin kuulla että olen jossakin hyvä.

Äitiyden myötä olen toisinaan viskannut omat tarpeeni vapaa-ajasta romukoppaan. Olen loistava keksimään tekosyitä siitä, miksi esim. kahdeksan aikaan illalla ei voi enää urheille. Nyt olen kuitenkin ottanut itseäni niskasta kiinni ja lähtenyt. Tuntuu paljon paremmalle tämä säännöllinen irtautuminen kodista. Lilaa lainaten, lenkki päivässä toimii minulle sen pulloharjan tavoin korvienvälissä. Eihän se kokonaan väsymystä vie, mutta on kivempi olla pää selkeänä ja fyysisesti väsyneenä.

Tällä hetkellä kuitenkin uskon, että paras asia meidän perheelle on se, että olen kotona. Välillä vain harmittaa, kun tekemäni asiat tuntuvat niin näkymättömille esim. miehelle, varsinkin kun itse kaipaa sitä konkreettista huomiota vähän turhankin paljon. Välillä meillä käydäänkin väittelyä siitä, tietääkö mies millaista kotona olo lopulta onkaan. Mielestäni sitä ei voi tietää aivan kokematta ja myönnän ehkä turhankin paljon muistuttavani häntä siitä, että ne asiat mitä teen nyt päivisin, ovat sitten töihin mennessä vastassa iltaisin.

Tällä hetkellä olen kuitenkin muuten yrittänyt olla kiistelemättä väsymyksestä ja sen määrästä. Positiivinen ajattelu on kyllä toiminut ja parisuhde voi myös hyvin. Ollaan kumpikin joustettu ja se näkyy myös arjen sujumisessa. Tämä aamukin aloitettiin aikaisin kynttilöiden valossa aamupalalla, suosittelen.

Paljon olen pohtinut myös sitä, että tunnen jaksavani tätä kotona oloa jotenkin huonommin kuin moni muu ja ollaan myös mietitty, olemmeko jotenkin huonommin jaksavia vanhempia verrattuna kaveripiiriimme, kun toinen lapsi ei ole edes haaveissa. Mies jopa totesi kerran, kun mietin että tuleeko sitä vauvakuumetta enää koskaan, että ehkä Motissa on meille sitten lasta tarpeeksi. Joskus vaan tuntuu että meitä katsotaan kovin pitkään, kun puhumme tuollaisia ääneen ja on ärsyttävää vastata ikuisiin vauva-uteluihin. Varsinkin vauva-palstalla näkee ihmeen paljon sellaista jaksamisen vertausta.

Rakas ja viisas siskoni totesi kuitenkin tuohon että ei ole ollenkaan huono asia haluta elämältä myös muita asioita kuin lapsia ja jokainen tekee tavallaan. Kun ei voi tietää toisen ajatusmaailmaan ja jaksamisen resursseja, on siitä huonommuuden tunteminen aivan turhaa.

Jaksamisen eväitä väsymyksen estoon kaikille teille arjessa kamppailevat, surun kanssa kulkevat, töissä ahertajat, remontin ja rakentamisen kanssa pähkäilijät ja muuton sekä pakkauksen kanssa taistelevat.

Aavis ja Motti

PS: Mielestäni myös Lila sulla oli hyvä nimiehdotus. Meidän tytöstä olisi tullut Aava-Liina:)

Jee, tule vaan ihmeessä! Ens viikko olis ihan hyvä, seuraavakin. Ens viikolla ei ole töitä sekoittamassa kuvioita arkena, seuraavallakin vasta loppu viikosta. Olispa kiva nähdä!!! Tai no ens tiistaina on ihopolille meno Onnin kanssa, ei muuta pakollista.

T-P

Onko iäsinpäivälahjaideoita?????

KOrtit tuli tehtyäaamulla seurakunnan kerhossa papalle,isille,isopapalle, äiti pääsi askartelemaan ja Vilho ekaa krtaa kerhoilemaan. POju suosutui jopa syömään kerhoilun päälle ja nukahti kotimatkalla,kipii.......

Taaperon kanssa elämä on ihanaa, ja kotonaolo kanssa. ei sillä etteikö väliin väsyttäis,hienosti jarehellisesti Aavis kirjoitit aiheesta.

miehen sisko sai toissapäivänä ihastuttavan tyttösen,ja ajatelkaa.mies ajoi lahteen 100 km sitä katsomaan eilen(no,palautti samalla peräkärryn,se oli reissun pääasiallinen syy kuulemma).totesi että oli vauveli ihan käsittämättömän pieni (V oli syntyessään 100g kevyempi). saattaa mies olla lämpiämässä pikkuhiljaa. heh,ollaan jo ajoittain luovuttu ehkäisystä..... tästäpä aasinsilta...tealle edeleen peukutteluja.

T-P ja T@hti! Suunnittelen tuloa kokkolaan V:n kanssa lähiaikoina,ehkä ensi viikolla. Mun vahemmat on muuttaneet sinne Kannuksesta. Tapaaminen vihdoin?

pah,terassilta kuuluu ininää,moro taas

tiivii

Pää takussa. (Siis ajatukset, no kyllä hiuksetkin aika usein, kun Pekka niitä nykkii).

Ankkikselle piti sanoa, että ihan hyvä ihdea kirjoittaa ruotsiksi ja " herätellä" meitä muita. Mun puolsta saat kyllä kirjoittaa josku muulloinkin. Tavalliset jutut luulisin ymmärtäväni, mutta tuottamispuolen kanssa tökkisikin sitte pahemman kerran.

YökkäriG: Pekalla päällä mitä sattuu olemaan puhtaana. Usein terätön kokohaalari, mutta joskus potkarit ja pitkähih paita tai kaksiosainen sasu ja housuvaippa. Laitan nukuttaessa peiton päälle ja silloin, kun itse menen nukkumaan, mutta ne nää yöllä. Pinniksessä en myöskään ylensä korjaile asentoa. Meidän sängyssä pitää varoa putoamista (jos on mönkinyt jalkopäähän) + muuta populaa.

Tiivii. Vai että Kokkolassa asuvat. Ei taideta ens viikolla päästä, mutta en toisaalta osaa luvata muutakaan parempaa aikaa. Jotenkin ihmeellisesti meidän kalenteriin on ruennu ilmaantumaan menemisiä. Kylläkin ihan mukavia sellaisia. Ti on esikoisen 5v kerho ja ke äiti-lapsikerho (joka taas on keskimmäiselle tärkeä). To tullaan sattumalta " työporukalla" (mähän en töissä oo) elokuviin ja syömään Kokkolaan. Ja nyt pyhänä on muun isänpäivähässäkän lisäks kirkkoon meno, kun kerholaiset avustaa. Joten ei taida mun voimavarat riittää siihen, että pakkaisin koko poppoon autoon ja ajelisin 80km suuntaansa. Harmi :(

Mutta pitäkää hyvä tapaaminen T-P:n kanssa ja eihän sitä tiedä, vaikka joskus toiste pääsisinkin.

Aavikselle piti kommentoida jotain, mutta en tiedä, osaanko asetella sanojani. Eka vuosi ekan lapsen kanssa on varmaan useimmille aika rankka ja teillä vielä on ollu lisänä Motin allergiat ja muutakin hässäkkää. Ajan myötä mieli voi kuitenkin hyvinkin muuttua. Tai sitten ei. Jokainen perhe tekee valinnat niin kuin itse parhaaksi näkee, olkoot muut mitä mieltä tahansa. Ja milloinpa esim. lapsiluku ois muitten mielestä " oikea" . Aina löytyy sanomista puoleen tai toiseen.

Tea. Harmi, ettei tärppi käynyt. Jospa tällä kerralla sitten.

Mulla ei oo kuukautiset vielä alannu ja kovasti väsyttää. Mutta toisaalta mulla ei ees ollu mitään selviä ovulaatiotuntemuksia tässä kierrossa, joten...

Pekka on jo paljon paremmassa kunnossa. Kävelee kuin mikäkin pikkuisäntä kädet housunkauluksessa ja naurelee. Mutta tahtonsa ilmaisee karjumalla.

Toivottavasti mitään kovin olennaista ei unohtunu.

Jaksamisia!

T@hti

ps. Mies osti jo itelleen isänpäivälahjan ja lisäksi lapset tekee kortit + annetaan runokirja " Olet minulle rakas" . Appiukolle ostetaan miehen veljien kanssa yhdessä puukko ja mun isälle siskoni hommasi meiltä yhteisenä liput Vesa-Matti Loirin konserttiin ja paitapuseron.

Velipoika ok,toipuu leikkauksesta.

Kaikki hyvin!Onneksi!!

Kaksi niska nikamaa leikattiin,tai siis sinne väliin laitettiin joku " hylsy" ,ne oli murtunut.

Ja me saatiin jättestor pankkilaina eli muutto ois uuteen kotiin helmikuussa!!Ihan ihqu ihana asunto,eilen taas käytiin kattoo.

Pelkkää omaa napaa shorry,koulutehtävät kutsuu

On ollut vähän huonolla mallilla tuo keskittyminen.

ramika

ja hilma tuo ihanainen :)

Otahan mimmu rauhallisesti.Tärkeintä sun ja vauvan vointi :-)

RAmika:Onnea talokaupoista!

Lila:Arvaa kuinka monee äitin puheluu jätän vastaamatta ;-) Mut se soittaa ja soittaa..pitäs varmaa ottaa sellanen liittymä mist saa puheaikaa ku joku soittaa,ni saisin jutella pitkät pätkät!

Nyt ei jaksa enempää...kauheesti hommia vielä!

Ihana ku työssäkävijät jaksaa käydä myös täällä :-)

jatu

" Äiti, onkohan se totta, mitä ope luki yhdestä kirjasta, miten lapset syntyy.." kysyi esikoinen, 7v, tänään naama punaisena. " Hmmm..mitähän se ope oikein kertoi?" kysyin minä sydän väpättäen ja sieltä se sitten tuli: " Vauva kuulemma syntyy, kun isi laittaa pikkelinsä äidin pimppiin ja sieltä tulee se sii-´joku- tai siittiö ja niitä on tyttöjä ja poikasiittiöitä ja sitten siitä kasvaa lapsi.." . Olinpa tosiaan yllättynyt siitä, että nykyään jo ekaluokalla lapsia valistetaan lapsentekoasioista, mutta mitäpä muuta siihen saattoi sanoa, kuin että tottahan tuo on. Ja eskarilainen pikkusiskokin ihmetteli silmät suurina vieressä..Tulipa hiki..

Viime yönä heräsi Antsa klo 04 ja huusi siitä sitten yhteen menoon klo 06 asti ja nukahti lopulta kainalooni. Kuumetta ei tuntunut olevan ja puoli seitsemältä kellon herättäessä (olin muuten aika tuore) oli poika taas yhtä aurinkoa. Taitavat poskihampaat ottaa aika koville. Tänään oli yläoikealla hammas, alhaalla oikealla on jo ja alhaalla vasemmalla siintää.

Aavis, kirjoitit järkevää asiaa. Voi, kun minäkin jaksaisin nykyään tosissani pohtia noin tarkasti juttuja. Minä se kun vain menen eteenpäin ja toivon, että ehdin pysähtymään, ennen kuin lapset lähtevät kotoa...

Onnea, Ramika uudelle talolle!! Ihanaa!

Kauniita unia kaikille!

Saamuska♥

Ynksy oli löytänyt hienot kuviot aloitukseen.

Mitäs meillä? Hoitelin lapset taas eilisen päivän yksin. Onneksi, onneksi Kukkanen nukahti seitsemältä ja nukkui aamukahdeksaan. Poikanenkin nukahti säälliseen aikaan ja ehdin lueskella lehtiä ja maata sohvalla.

Kaverini oli synnyttänyt pojan sunnuntaina. Suloista. Pääsen nuuhkimaan vauvan tuoksua.

YöG: Yl. terällinen yöpuku, laitan peittoa jos havahdun. En kyllä ressaa siitä, koska ajattelen, että Kukkanen ei viihdy peiton kanssa kun potkii sen pois. Käännän Kukkasen yleensä ympäri, jos neiti on pää kohti varpaita.

Kukkuu

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=5563379&p=1&tmode=1&smode=1

Menin nukkumaan klo 23, katsoin kelloa vielä 00.30 ja päätin häipyä alakertaan. Pikkurinsessa nukkui levottomasti, joten alakerrassa sain noin 6h unta ennen, kun aamu taas koitti.

Tänään on taas ärsyttävä päivä, kun on esikoisen puheterapia klo 13-14. Pikkurinsessa tulee mukaan, mutta toi on ihan uniaika jo. Ei ole kiva, jos nukahtaa matkalla kotiin. En vaan jaksa aina ruinata lapsenvahteja, kun sitä tarvetta on muutenkin ihan liikaa.

T: Ynis

..tänään sille tuli stoppi. :-( En enää pysty osastotyöhön tämän asukkini kanssa, alkoi verenpaineet laskea liikaa ja silmissä mustua ja juupelin kovat liitoskivut tuli päälle. Peruin osastovuoroni ja menen vain hoitamaan poliklinikkavuoroni, joita on vain muutama sopivin väliajoin. Poliklinikan kevyessä työssä pärjään kyllä, en osaston tappotahtiraadannassa. Pomo otti asian ihanasti, onneksi, ja lomittajakin järjestyi. Oltaisiin kyllä tarvittu rahat tuosta keikastani. Mieshän on nyt vielä työttömänä hetken ja kun juuri jäi työttömäksi niin liitolta kestää jonkin aikaa korvausten tulo. Onneksi tulee veronpalautukset. Olin suunnitellut ne rahat sisustukseen ja puutarhaan yms. mutta nyt ne menevät elämiseen. Tylsää!

Tiiville ja Ramikalle onnittelut pankin talonmiehiksi pääsystä! Tervetuloa pitkäaikaiseen pestiin! :-D

Mimmu, herne nenässä olisi täälläkin jos joutuisin " työleskeksi" . Tiedän että jotkut vaimot hoitavat pesueensa ja mies toisellla paikkakunnalla työnsä, mutta sellainen järjestely ei sopisi minulle. Hatunnosto niille joille se sopii!

Ayap, mukavaa kun saitte " laatuaikaa" . *Haaveilee*

Jatu, kait sinulla on numeronäyttö? Kuka käskee vastata puhelimeen jos se soi huonolla hetkellä? Tunnustan, en vastaa aina puhelimeen silloin kun tiedän että luurissa menee aikaa n.1h.. Soitan myöhemmin takaisin minulle sopivampaan aikaan. ;-)

Tea, mielessä on useasti ollut että onkohan teillä tärpännyt... Harmi ettei vielä niin käynyt. Täällä peukutan, niin varpaillA kuin peukuillakin ja toivon kovasti raskautumissäteitä sinnepäin! ---*----**----***---->

Saamuskalle kiitos nimiehdotuksista (panen korvan taa..) ja mukavaa ettei se Kuura Orkidea ollut muidenkaan mielestä ihan seko ajatus! :-)

Aavis, fiksuja olet taas miettinyt. Itsekin kaipaan aikaa jolloin sai aloittaa jonkin projektin kotona ja jatkaa sen kertaakaan keskeytymättä loppuun saakka... Joskus vielä kaipaamme aikaa jolloin pienet pulleat kädet sekasivat Kaikki Touhumme.. T@hti jo kiteyttikin myös minun mietteeni tuosta lapsiluvusta.

Sinin yög. Olen nukkunut heti kotiin tultuani omassa sängyssä, omassa huoneessa. Äiti pukee minulle kokopotkuhousuyöppärit, joissa ei ole teriä. Äiti yrittää pitää minulla äitiyspakkauksen peittoa, mutta minä tykkään potkia sen samantien pois päältäni. Kummallista kuka nöille äideille sanoo että peitto päällä on nukuttava?? Yön nukun kotona sikeästi joskus herään noin. klo 5 etsimään tuttiani, tutin löytämiseen tarvitsen usein vanhempieni apua. Nukahdan tyytyväisesti kunhan sen tutin minulle löytävät. Yökyläillessä valvon yleensä klo 2-4. Ei kait sitä kylään nukkumaan mennä! T. Sini

Taas tuli romaanin tynkää! Jätän tilaa muillekin!

Lila75

ollrait,alan suunnitella ens viikkoa, täytyy miettiä mikä päivä tultais,olaan joka tapauksessa useampi päivä,niin eiköhän ehditä tavata.muita mukaan tapaamiseen?

Nyt ku tuli talo kaupat selviksi niin virtaa on!

Kirjotin yheksän sivua yhellä istumalla tehtävää iltasella.

Ihanaa kun saa jotai tehtyä..

Kiitos Onnitteluista!

On se hurjaa toi asuntohomma.Aa pää ihan sekasin.

Mutta ihanaa muuttaa uuteen!Sormet syyhyää kun ajattelee maaleja,takkaa,yms..

Juu ja täältäkin tsemppiä rakentajille,remontoijille.

Kyllä mä totesin että musta ei ole nyt siihen.Koulun,työn ja Hilman takia.Onhan meillä onneksi aikaa,nuoria ollaan ehtii monta kertaa vielä mieli muuttua mulla missä se talon paikka olisi.

Tosi helpottunut olo nyt kun ei tarvi enään etsiä mitään!

Hilma oli adhdnä mummin luona serkun kanssa.Ihan hiki päässä tuli kotiin,leikit oli ollut raisuja!Aamunen perhekerho kanssa meni melkeen hulinaksi,oli niin paljon lapsia ja kuvaus vielä.

Samarin juu kyllä ne mustakin lapset kasvaa nopeammin nykyään siis henkisesti.Mun siskon tyttö kysy viikonloppuna(4vee) että mistä Hilma tuli,sattuko se?Kerroin sit juu sattu ja tuolta alahaalta.

Tyttö siihen että no hän ei halua lapsia ikinä,paitsi adoptio.

Voiko siihen syödä lääkkeitä ettei tarvi tehdä niitä vauvoja?

Mä nauroin ihan veet silmissä et juu ootellaan kyllä sä ne epillerit ehdit aloittaa :)

Aavis ja Lila ehdottoman samaa mieltä tosta jumpan hyvää tekevästä

vaikutuksesta.Pitäs vaam lähteä ja mennä!Mä en nyt ole saanut aikaseksi en millää tapaa.

Teukkikselle sikiämissäteitä :))

Mekin ollaan tiiviin tavoin luovuttu ehkäisystä joten saas kattoo ollaanko koko porukka elo/syysmasut 07:ssa :))))

Lila ja Mimmu on jo pitkällä,ihanaa!

Voih Keilin teiän touhon Aku ankka volttia,nään sielun silmin :)))

Onneksi ei sattunut.

UniG omassa huoneessa,pitkä lahkeisessa,pitkähihasessa

unipuvussa,ilman peittoa,millon missäkin asennossa rinsessa nukkuu.

En siirtele,peittoa laitan jos käyn.

Vaikka seisoo niin en laske alas(ikinä en ole laskenut)

Kyllä sit kellahtaa kun ei jaksa enään.

Tosi hyvin on nukkunut omassa huoneessa.

Meille oli tosi hyvä ja järkevä ratkaisu se vaikka niin riipasikin aluksi..

Nyt lähen yrittää laittaa maata

Hyvikset

R

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat