Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Kommentit (9)

Mitään pullamössöpatonkia tai ranskanleipää ei syödä kuin aivan erikoistilanteissa. Ostetaan esim. kaurasta, ohrasta tai täysjyvävehnästä tehtyä vaaleaa leipää.

Ja molemmista yleensä täysjyvä-versiot, paitsi jos edullisemmin löytyy runsaskuituinen leipä, joka ei ole täysjyvää. Ruisleivästä näitä alkaa nykyään löytyä. Meillä ostetaan kuitenkin myös ihan sitä vaaleaakin vaaleampaa epäterveellistä pullamössöleipää, etenkin ciabatta on minun suosikkini. Sillä saatamme herkutella silloin tällöin.

Kun lapset oppivat syömään monipuolisesti, ei ole pelkoa siitä, että he söisivät pelkkiä herkkuja, joten herkkuja ei tarvitse välttää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Tai siis tarkoititko tuolla tummalla mitä tahansa täysjyvää, vaiko mitä tahansa ruisleipää? Meillä ostetaan yleensä vain täysjyvää, oli sitten vehnää, ruista taikka mitä nyt onkin. Itse en sitä tosin syö, vaan muut (sori, oli ihan pakko vaivautua, kun kerran kiellettiin...)

ihan valkoista leipää meillä " ei saa" ostaa.

Rouheleipä käy kaupaksi hyvin. Sellaiset, joissa siemeniä käy osalle ja on jopa osan herkkua. Ruisleipä on minun herkkua, mieskin syö ja lapset satunnaisesti. Näkkileipä on myös satunnainen intohimo itse kullakin - ja hapankorput.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat