Seuraa 

En ainakaan huomannut, että pinoa olisi aloitettu joten aloitanpa nyt... En ole mitenkään kovin ahkerasti palstaillut, mutta jonkin verran olen kyllä " sivusta seuraillut" ... :) Jospa nyt kerkeäisi enemmän kirjoittelemaan (2v. poika ei vaan meinaa millään antaa siihen mahdollisuutta).

Minkä verran olette muuten laittaneet valmiiksi vauvan syntymää ajatellen? Onko sairaalakassi pakattu ja vauvalle kaikki valmiina yms? Minusta tuntuu, että tulee vielä kiire... Jostain on jo kyllä valmiina, mutta on vielä paljon tekemättäkin. Esikoisen kanssa kaikki oli valmiina jo kuukausia ennen LA:ta, mutta nyt on toisin, kun esikoiden tuntuu vivän kaiken ajan ja huomion...

Ai niin.. Toinen kysymys vielä:

Onko teille järjestetty tai oletteko pitäneet vauvakutsuja? Tai oletteko ajatelleet pitää? Minusta ajatus tuntuisi kivalle, mutta kaverini tuskin ainakaan niitä järjestää... En sitten tiedä, olisiko ihan tyhmää järjestää ne itse...

Sivut

Kommentit (24)

angel: Sairaalakassia en ole vielä pakannut mutta hyllyillä on jo vaatteet valmiina, samoin vaippoja ja sen sellaisia. Kysyit että onko järjestetty vauvakutsuja. KYLLÄ! Minulle järkättiin ihan yllätyksenä sellaiset. Oli tosi kiva yllätys... söimme, oli muutama vauva-aiheinen visailu ja sitte sain paketteja :)

(.) Vointi ok. Supistelua vaiko painetta? En osaa erottaa. Mutta kovinkaan rajuja juttuja en pysty enää tekemään. Jotain valkovuotoo tulee taas ihan vetisenä..höh. Ja mieli on herkkä.. sanotaanko että tässä vaiheessa kannattaa vältellä anoppia ;)

beal rv 33+3

hain aamulla verensokeri mittarin neuvolasta. Tänään alkoi sitten kuuden päivän sokeriseuranta, 4krt/pvä täytyy mitata. Eipä ole tän päivän arvoissa ollut mitään vikaa...

Paino oli tippunut 1kg viime neuvolasta. ehkäpä mun suklaaton ja karkiton linja on auttanut asiaa... sunnuntaina kyllä ratkesin herkutteleen, tein meinaa joulutorttuja! Ai että oli hyviä! (ja rasvasia...)

Mä oon vauvan jutut laittanut sillai suht valmiiks,,kai.. Lakanapyykit on pesemättä. Vaatteet olen pessyt ja tehnyt nille tilan omaan vaatehuoneeseeni, sinne olen ne viikannut hyllyille! Vaunut on ja sänky on, petaamatta vielä mutta sen nyt kerkiää vaikka kotiin tullessakin.

Sairaalakassi on pakkaamatta. huomasin viimeksi, että tosiasiassa ei siellä tarvi kuin neuvolakortin! koko kassi oli miehen riesana vaan siellä synnytysvastaanotossa! Itseasiassa kotiin ois hyvä pakata sellanen kassi,minkä mies sitten tuo vaikka seuraavana päivänä laitokselle. Imetysliivit ja liivinsuojat yms mitä sitä sitten kaipaa! Ja nyt, kun edessä on suunniteltu sektio, voi sen kassin pakata lähtiessä.

Ja vauvan vaatteet pakkaan johki sitten lähempänä valmiiksi ja laitan sen kassin turvakaukaloon niin mies voi ne tuoda kun hakee meitä kotiin.

jees poks, taidan lähtee mittaa sokerit ja tekeen vähän kotitöitäkin.

narnia 35+2

Ainiin...Tikru: mäkin odotan innolla että pääsen antaa ton isyyspakkauksen isänpäivänä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Aikasin aamusella käväsin kattelemas, mut ei pinoa viel ollu niin laitoin koneen kiinni ja kattelin pitkästä aikaa -sydämen asialla-. Sit lähettiinkin jo tytön kans ulos ja viihdyttiin siel jopa 2h, tosi kostee ilma, mut onneks ei satanu! Hyvä kun nyt kirjotin siitä, muistin et tytön kuravaatteet on viel pihalla:/ Pitääpä hakee sisälle ettei huomenna oo ihan kosteet!

Käytiin sit päikkäreitten jälkeen kaupassa ja nyt harmitta kun ei ostettu mitään hyvää (hyvä vaan). Pipari taikinaa ostin ja suklaa keksi taikinaa niin voidaan vähän tytön kans leipoo, en jaksa ite alusta asti tehä *hyi laiskimusta*:) Jos huomenna sit vähän " leipois" ;)

( . ) ei mitään kummempaa, vauvat myllää ja nahka paukkuu;) Välillä supistaa (kuten nyt), mut edelleen kivuttomasti!

Meil on vauvoja varten jo kaikki valmiina, sängynkin petasin ja viel kun vauvojen kotiintulovaatteet laitan siihen niin mies ne siitä löytää. Sairaalakassin pakkaan vasta kun lähtö tulee tai jos tulee nopee lähtö niin sit mies tuo perässä mitä tarviin!

Quarra: toivottavasti on kivut jo helpottunu ja olis ohi täydellisesti! Mä oon nyt parin vuoden ajan ravannu kerran vuodessa hampilekurilla kun mulla on siel se systeemi et ne kutsuu mut niin pakko se on sit mennä;)

Minea: Tosi kiva kuulla teitin kuulumisia ja toivotaan et saatte vauvelin kotiin sit parin viikon päästä;)

Jees, ainiin oli ihanaa kun oltiin puistossa niin yks " täti" ,siis yhden pienen pojan äiti josta tyttö kovasti tykkää, sanoi et saan sen puhelin numeron et jos tulee kiireinen lähtö niin hän lupasi hoitaa tyttöä!!Miten IHANA ihminen!!! Kun just ollaan muutettu (siis heinäkuussa) niin eipä oo viel muita tutuksi tullut kuin nuo puisto kaverit:) Ja meitin porukoillakin kestää kumminkin ainakin 30min tulla meille niin on hyvä kun on joku tässä lähellä kelle soittaa!

No nyt loppuu turinat kun tuo mies odottaa pääsyä koneelle;)

Rölli-peikko ja tylpykät 32+3

..ei täällä pidetä tietääkseni vauvakutsuja,olispa kiva jos sellaiset järjestettäisi.Kaveri asuu Oulun likellä ja siellä hänelle oli pidetty.

Eikä täällä ole sellaisia jotka ees ne järkkäis mulle vaikka on mulla muutama kaveri täällä.Kait ne itsekin voi pitää?Vaikka vissiin yleisesti muut ne järkkää.Ei ole niin tuttu asia nuo vauvakutsut.

m.tt - 08.11. 10:02 (3/4)

Huomenta!

Ahkerasti taustailleena pinoudun nyt itsekin.

Sateisen harmaa aamu jälleen ja sekös väsyttää... Mutta nyt sairaslomalaisena en ota siitä paineita, köllöttelen aina kun siltä tuntuu.

Ensi viikon lopulle on siis sairasloma, josta sit suoraan äippälomalle joten työhuolet on nyt veks. Masuasukki on terhakkaasti hereillä, möyrii ja pyörii todella ahkerasti. Eilen oli neuvola ja kaikki menee hyvin edelleen, mulla on menny hyvin koko ajan sen suhteen. Rautaa tosin söin hetken ajan että hemppa saatiin kohdilleen mutta muuten ei mitään ongelmia. Tosin nyt oli pari päivää aika tiheeseen supistelua jopa levossakin että kehotti kyllä huilaamaan mahdollisimman paljon. Täti sanoi että taitaapi juniori olla jo kiinnittynyt(?), mites teillä muilla näillä samoilla viikoilla?

m.tt 33+1

lizzbeth - 08.11. 10:19 (4/4)

huomenta täältäkin!

Kivaa, nyt takana melko hyvin nukuttu yö. Ja nyt virkeä olo. Suunniteltiin vähän joululahjojen katselua tälle päivälle.

Kävin sitten eilen jo neuvolassa, kun th:lla oli aikaa. Pyydettiin lääkäriä kurkistamaan kohdunsuun tilannetta, pehmennyt kuulemma on mutta kiinni. Eli hyvä näin. Eipä tartte sitä murehtia, kun seuraavaan äippäpoli aikaan on kuitenkin vielä kaksi viikkoa.

Muuten kaikki oli ok, mitä nyt noita turvotuksia on ilmaantunut ja verenpaine oli ihan aavistuksen korkeempi kun aiemmin, th ei kuitenkaan puuttunut siihen mitenkään, sanoi olevan ihan ok. Eli rauhassa saan vielä mureuttaa omaa joulukinkkuani tuolla uunissa... ;)

Äitiliini: Juuri samainen lääkäri on mullakin ollut noilla seinäjoen käynneillä.. Tosi ikävä tyyppi. Kuulin kans sen eka käynnin jälkeen että setä ois homppeli. Se ainakin näytti hieman auttavan ku oli oma mies mukana, oli kohtelu huomattavasti inhimillisempää. :)

Aiemmin joku kysäsi noista äippälomien alkamisista, mulla alkaa ens viikolla, 14. pvä. Vaikka kotonahan tässä on oltu jo aikapäivät..

Nyt syömään, että jaksaa shoppailla :)

Lizzbeth ja myyryläinen 34 tasan

Koitampa jotain rustata minäkin..

On kyllä ihana asia, että sinulla Minea ja pikkuinen prinsessasi, on kaikki kunnossa!! Ja noin nopsaan saatte tytön kotiinkin, kasvuvauhti taitaa olla hyvä!!

Quarralla se kyllä vastustaa mutta nyt pitäisi ihan kaken alkaa olla mallillaan kun se hammaspirulainenkin on veks! Ei kyllä käy kateeksi hammaslekurireissu, eikä minulla olisi ollut sisua antaa nykiä hammasta jos se ei ole takuuvarmasti ylipuudutettu! Nostan hattua!

Tikrulle lahja-asiasta.. meidän ukko se ei lahjoja ostele mutta muistan kun isukki äitille osteli äitienpäivälahjoja yms niin äiti kyllä tykkäs pikkasen paskaa kun tuli silitysrautaa ja pyykkikoria yms viksua. Just malliin, että niitähän tarviit kotihommissa....

Oma vointi ei ole kaksinen, liikut on aika vähissä. liekö pikkuinen laskeutunut tms, painattaa ihan mahottomasti tuonne alas. Hevosen kävin nakkaamassa talliin ja vaikka se onkin niin viksu, että juoksee ite talliin kun avaa haan ja saan ite lyllertää omaan tahtiin perässä niin kyllä meinasi mennä konttaushommiksi. En ymmärrä, tämäkin on uutta vaikka kolmatta kertaa asialla olenkin. Viikonlopun ja eilisen oli menkkajomotusta ja eilinen kauppareissu... Varmaan olin näky kun askel pari kerralaan kärryjen kanssa menin ja varmaan oli nätti irvistys naamalla.. Tämä päivä on ollut parempi mutta paremmin oonkin viihtynyt sängyn pohjalla, tuo tallikeikka vaan oli kai liikaa. tympii kun ei tallia pysty siivoamaan, se on aina ollut minun henkireikä(nii-in, paskanluonti!!)sellanen ajattelukammio...Saa olla rauhassa ajatustensa kanssa.

vauva kasvaa, maha ratkeaa kohta. verisuonet vaan katkeilee ympäri masua ja raskausarpea pukkaa. Mutta kuuluu asiaan ja sopiihan niitä tuonne entisten sekaan! Elämän merkkejähän ne vaan ovat!

Ensi viikolla onkin maanantaina neuvola ja laitetaan lähete synnytystapa-arvioon. Sitä ultraa odotan mielenkiinnolla ja hivenen kauhullakin..

Mutta taas ukolle ruokaa, palaillaan!!

Lahja rv 34+4

Heip kaikille joulukuisille

Meillä menossa syömisharjoitukset Ensilumen kanssa. Tänään illalla saan tytön ekaa kertaa rinnalle, jihuu! Tähän asti on syöty vaan pullosta.

Kävin tänään kaupassa ruokaostoksilla ja ostin itselleni yhden Talviomena-siiderin ja voitteko kuvitella kaupan kassa kysyi multa henkkareita. Mä ihan äimistyin moisesta, jälkeenpäin nauratti:) Onneks oli henkkarit mukana. Viikonloppuna join ensimmäisen lasillisen siideriä, siis todellakin vain 1,5 dl lasillisen. Maistui pitkästä aikaa hyvälle...enempää ei viiti vielä juoda kun tätä maitoa tulee niin mahdottomasti.

Me ei olla vieläkään haettu vauvan sänkyä, vaunuja eikä turvakaukaloa. Ens viikolla pitäs varmaan hakea ja laittaa kaikki vauvaa varten valmiiksi. Lääkäri lupaili, että jos kaikki menee hyvin voitas saada vauva kotiin jo parin viikon kuluttua:)

Tänään kävin ekaa kertaa shoppailemassa. Kaikki omat paitani on ihan liian lyhyitä, kun nää rinnat on niin julmetun isot. Voisin mielelläni vaihtaa takaisin omaan B-kuppiini. Tietysti sit vähän innostuin kun pääs pitkästä aikaa kokeilee muitakin kun mammavaatteita ja valinnan varaa oli niin paljon. Muutamat omista housuista mahtuu jo jalkaan, mut ostin kuitenkin yhdet uudet. Masu on pienentynyt päivä päivältä.

Täällä vaan odotellaan kovasti vauvan kotiutumista ja tehdään remonttia kiireellä valmiiksi.

En malta odottaa että joku muukin joulukuinen synnyttäisi jo:)

Minea

Mitäköhän sieniä mä oon syöny kun niin on makeasti nukuttanut pari yötä.. ;) outoa!!

Odotan kovasti sunnuntaita että pääsen antaa miehelle isyyspakkauksen :DD Ihme että oon malttanu olla antamatta sitä näin kauan enkä oo sanaakaan edes hiiskahtanut asiasta ;)) ruksi seinään!

Vai vauvakutsut..joop,kovasti nuo kaverit sillon keväällä kun saivat tietää mun raskaudesta hehkutti että pidetään sit sellaset mutta eipä oo näkyny mitään kutsuja!Alkaa viikot käydä vähiin.En kyllä itse jaksa enää todellakaan alkaa semmosii höösää :P Kai ne luulee että MÄ ne järkkään..Eivät ilmeisesti tiedä että se on NIIDEN tehtävä.Eiks kaikissa elokuvissa ja sarjoissakin kaverit ne järkkää (?) Vai onko mulla menny jotain ohi :)

Vauvelin tavaroista,kaikki alkaa olla valmista.jotain pientä järkkäilyä ja silitystä vielä..niin ja sänky petaamatta.Mutta aika hyvin on valmista *äitiliinin sanoihin yhtyen:vain vauva puuttuu* Paitsi sairaalakassia en oo vieläkään jaksanu pakata.Oon vaan siirtäny ja siirtäny sitä hommaa :P Jos tänään yrittäis tehdä asialle jotain..

Höh,Violetille unohtu sanoa,että kiva kun pääsit kotiin eikä tarvinnu enää maata siellä sairaalassa.Uskon että tylsää oli :( Toivottavasti sinulla menee kaikki hyvin tästä eteenpäin,eikä tarvi lähteä sinne kuin synnyttämään :DD

Nyt mä meen pakkailee joululahjoja jotka viime viikolla ostin!Aika hyvin sain hankittua niitäkin,pari juttua vielä uupuu.. :) *jesh,kerrankin mä voin olla ylpeä itestäni että oon saanu ajoissa jotain aikaseks!!!!*

[color=blue]Tiggr&Nasu 36+5[/color]

ps.Torstain jälkeen pieni voi syntyä KOSKA VAAN!!!Sitten on täysaikanen ja päästään haikikseen synnyttää :DDDDDD

QUARRA:Auuuuts...onpas ollut hammaslääkäri kokemusta kerrakseen.

Tiedän kyllä ihan omalta kohdalta nuo kivut ja puhe on ollut,että seuraava aika olis vasta synnytyksen jälkeen (onneksi nyt tosin on ollu jomotukset poissa *koputtaa puuta*) no,seuraavalla kerralla hampilekurissa sitten poistetaankin viisaudenhammas...=/

No,mutta mitäs ihmettä aloin noista hampaistani nyt juttelemaan...=D

Pakko nyt teille kertoa kun lupasin muuten olla vielä toistaiseksi asiasta hiljaa,mutta sain eilen kuullu,että paras ystävänikin odottaa vauvaa =o) On tosin ihan alkumetreillä vielä,ei itsekään tiedä miten pitkällä on kun tuli pillereitä syödessään raskaaksi...

Ihanaa kuitenkin!!

Oma masu on kummallinen...suppareita ja polttamista oli taas eilen joka sitten levossa menikin jälleen ohi,mutta nyt tuntuu taas polttelut masussa alkavan...huoh...on kai jälleen heittäydyttävä pitkäkseen.

Minny ja masu 36+5

P.s.se piti vielä mainita,että onpa se sairaalakassi täälläkin pakkaamatta loppuun asti...jotain oon tosin siihen saanut kasattua kun piti viime pe ottaa se jo varmuudeksi mukaan.

Vihdoin sain kuopuksen nukkumaan. Viime yönä heräsi kolme aikaan, eikä kunnolla nukahtanut uudelleen kuin vasta viideltä. Ja aamulla nukuttiinkin sitten puoli yhdeksään. Ei ihme, ettei päiväuni meinannut löytyä. Kädet on aivan puuduksissa, kun piti tyttö syliin uuvuttaa. Flunssakin alkaa lapsilla hellittään, riitti yövalvomiset vähäksi aikaa.

Quarralle: multa lohkesi puoli poskihammasta muutama kuukausi sitten ja lekuri laittoi kolme eri puudutetta, eikä mikään niistä auttanut hammasta puutumaan. Pää oli ihan puuduksissa, mutta se yksi hammas ei vain puutunut. Uskon tuskasi, kun itsellänikin oli penkissä pysyminen, kun lääkäri porasi ja puhdisti hammasta. Uuden hampaan muotoilukin sattui, kun oli hermot ärtyneet. Sinne todennäköisesti jäi vielä juuriin hoidettavaa, en varmaan mene kyllä samalle lääkärille, vaikka ei se varmaan sen vika kyllä ollut. Epäili, että raskaus ja hormonit joskus tällaista aiheuttaa. Ennen on kyllä hampaat puutuneet.

*vieläkin puistattaa!*

Vauvalla on ollut kaksi oikeata puhti-iltaa, kun on sellainen mylläys ollut menossa. Ja supistuksetkin ovat lisääntymään päin. Kivuttomia silti vielä. Huomenna neuvola ja saan ajan synnytyksen suunnitteluun ja sinne viimeiseen verikokeeseen, jossa tsekataan niitä vasta-aineita vielä. Hermot on kireällä, kun olisi mukava saada kaikki keskeneräiset projektit valmiiksi ennen lapsen syntymää. Tytöt on olleet vain sen verran usein kipeinä tän syksyä, että en ole saanut niitä tehtyä. Vauvalle parit jutut puuttuu vielä. Vaunut tarttis pestä ja niitä kestovaippoja ommella. Jouluhäsätkin on jollain mallilla. Hieman harmittaa, että tänä jouluna en ehdi itse lahjoja tekemään. Jouluihminen kun olisin kuitenkin...

Ei sen kummempaa, piti teidän muiden kuulumiset käydä katsomassa. Tulee kauhea puhelinlasku, meillä kun on " ilmainen" nettiyhteys, joka maksaa " vain" käytetyn puhelun hinnan.... Ei vaan malta iltaan asti odottaa, että olisi halvempaa.

*Kitta75 ja masuvauva rv 33+4* tai jotain...

Voi Quarra, hammaskivut on sitten sietämättömiä :( Muutama viikko sitten multa poistettiin yksi hammas joka oli jo melkein " laho" . Siihen oli joskus pari vuotta sitten yritetty tehdä juurihoitoa joka ei onnistunut. Mä tyhmänä jätin sitten hoidon kesken ja hammas on vaivannut päivittäin sen jälkeen. No, tossa muutama viikko sitten kipu yltyi niin kamalaksi etten enää kestänyt. Sain ajan lekurille joka päätti poistaa sen. Puudutus ei auttanut vaikka sitä lisättiin niin et mulla oli koko pää puutunut -paitsi se kipeä hammas. Lekuri joutui ensin sahaamaan hampaan kahtia ja sitten veti molemmat puolet pois. Voi v***u et sattui. Mutta kylläpäs helpotti poiston jälkeen ja nyt on aivan ihanaa et pystyn puremaan molemmilla puolilla ekan kerran kahteen vuoteen =) Päätin taas kerran etten jätä hammashoitoa kesken vaan hoidan hampaat kerran vuodessa. Joo joo, kuinkakohan pitkään päätös kestää....

Nyt on sitten synnytys suunniteltu =) Käytiin aamulla miehen ja tytön kanssa Haikaranpesässä juttelemassa kätilön kanssa. Ei mulla muita toivomuksia ollut kuin että synnytys olis nopea ja kivuton. Kätilö nauroi ja sanoi että katsotaan mitä toiveille voi tehdä ;) Haikarassa tuli heti muistot mieleen tytön syntymästä. Voi kun me oikeesti päästäis sinne... Vaavi, käänny nyt oikein päin, please! Ja sitten kun olis h-hetkellä vielä tilaakin.

@nu; kun päivität listaa, mun kohdalle vois lisätä Haikaran eli KOS/H. Ja la oli siis 23.12, löydät nopeammin mut kun olen siellä loppupäässä =)

Mä aion laittaa vauvan tavarat valmiiksi heti kun muutetaan ensi viikon lopulla. Kaikki on kyllä jo pestyjä tytön jäljiltä mutta ne on vielä laatikoissa. Sanoin just tänään miehelle kun ajettiin Kättärille että laitan sairaalakassinkin valmiiksi kunhan ollaan muutettu.

Mä olenkin huomenna nettipimennossa kunnes mies tulee töistä. Se ottaa meidän kannettavan mukaan kun tähän asennetaan sille etätyömahdollisuus. Se meinaa pelästyi meidän vaavin mahdollisesta perätilasta sekä mahdollisesta sektiosta niin että tilasi asentajan asentamaan sen työohjelmia meidän kotikoneelle. Jos tosiaan joudun sektioon niin en saa muutamaan viikkoon sen jälkeen nostella tyttöä (joka ei siis vielä kävele) joten tartten apua kotona. Ihana mies mulla kun ajattelee jo nyt valmiiksi sitä mahista että joutuu olemaan pois työpaikaltaan =))))

Voi jee, menin sitten ostamaan Marianne-levyn kaupasta... Nyt se tuijottaa mua olkkarin pöydältä ja kutsuu mua haukkaamaan palan =)

Mukavaa tiistaita kaikille!

Tansku & peppuvaavi rv 33+4

Heips mammat!

Ei ole vauvakutsuja kuulunut, eikä varmaan kuulukaan, ei ole ollut tapana kaveripiirissä..

Jäin sitten talvilomalle eilen, aivan ihanaa! Sitten alkaakin jo äippäloma hieman varhennettuna ensi viikolla. Kyllä sitä olikin odotettu!

Kävin äitipolilla kontrollissa noiden sokereiden takia, ja painoarvioksi tuli jo 2200-2400g. Eli suht isona kasvaa, kun viikkoja vasta 32 täynnä. Lääkärin puheista sai taas sen käsityksen että saan tapella taas siitä että yritetäänkö alakautta vai leikataanko. Mulla on esikoisen jälkeen todettu ahdas lantio, ja vielä tuota keskimmäistäkin yritettiin käynnistellä 38 viikolla, mutta mitään ei tapahtunut. En kestä.. Mä todellakin haluan että se leikataan, koska herra kasvaa kuitenkin taas isoksi. Onhan se rankempaa se toipuminen, mutta hirvittää jos se ei sovikaan tulemaan!

Vauvalle on vaan hoitopöytä valmiina, tarttis pestä vaatteet vielä! Muutenhan meillä tarvikkeet löytyy kun 2 on jo ennestään..

Terkkuja ja vointeja kaikille mammoille!

rockari 32+3

Edelleenkään en ole laittanu mitään vauvantavaroita valmiiksi, ajatustyötä vasta tehny, että minne mitäkin laitan ja mitä pitää laittaa. Eiköhän tässä vielä kerkee hyvin. Hoitopöytä pitää käydä kälyltä hakemassa, jos sitten alottas.

Huomenna olis neuvola. Toivonpa vaan, että olis oikeestikin oma th paikalla, osais sille enemmän kertoa omista tuntemuksista. Ja jotenki aina on tuntunu, et ne sijaiset on niin kiireisiä ollu, että rutiinit vaan ja voit poistua. Ihan niinku meillä udelleensynnyttäjillä ei vois olla mitään kysyttävää mielenpäällä.

Kelassakin pitäis lähteä käymään. Ei ole nyt tullu kotihoidontuen tarkistusta automaattisesti, niinkuin kakkosen kohdalla. Parempi käydä sielä ite, niin ei joudu ainakaan maksamaan mitään takas sinne.

Jouluostoksille ajattelin vihdoin lähteä minäkin. Kauheesti ei vaan jaksa nuitten viikareitten (3v ja 1,5v) kanssa yleisillä kulkea.

Kotiaskareet kutsuu!

-smiigus rv33+4

Ei satu ei satu. :D *jeeeee* vain on vähän ne kohdat hellänä johon puudutus lykättiin ja tietenkin se hampaankolo on vähän hellänä mutta ei enää särkyä. :) Ei oo tarttenut tänään ottaa ollenkaan särkylääkettä, johan niitä tulikin viikko syötyä. En muista sanoinko mutta tosiaan lauantaina soitin tk:hon lääkärille että mitä särkylääkettä voin ottaa kun panadol ei auta, määräsi vahvempaa kipulääkettä panacod (joka autto tasan kahdeksi tunniksi...:O vaikka muka vahvaa lääkettä) ja sano että buranaa saa ottaa kun ei ota jatkuvasti ja pienintä annosta. Oon sitten viikonlopun aikana noin kuusi buranaa syönyt ja muuten sitä panadolia kaksi aina kerralla ja panacodia pari kertaa.. Mut sit ku eilen soitin neuvolaan kysyäkseni uudestaan siitä buranasta kun sunnuntaina apteekkari sano ettei missään nimessä suositella.. Ja tosi kiva, ei olis saanut ottaa missään nimessä enää tässä vaiheessa!!?? :O Kun kuulemma alku kolmanneksella ja keskikolmanneksella saa ottaa joskus,mutta ei viimeisillään.. menee kuulemma liian aikaisin sydänten kammioiden välinen reikä umpeen tai jotain.. Neuvolan täti oli selvittänyt asian neuvolan omalta gyneltä asti ja ollut sen vuoksi ylitöissä että sai asian selvitettyä.. Mut voi vidu että otti päästä... >:( Kun nimenomaan luotin siihen tk lääkärin sanaan ja varmistin asiaa moneen otteeseen että onhan se varma että tohdin ottaa, kun kivut oli niin järjettömät. Selvispä tämäkin ja sitten tietenkin huolettaa että tuliko nyt jo jotain haittaa kun noin kaksi buranaa/pvä tuli otettua. Mutta kuuden tunnin välein oli PAKKO ottaa jo jotain ja burana oli ainoa joka vie kivun kunnolla ja pitkäksi aikaa. Mutta enää en kyllä usko mitään mitä tk lääkäri sanoo.. :( Vaan varmistapa viikonloppuisin asiaa neuvolasta.. 8-/ Vasta nyt sitä hoksaa että olis sitä voinut synnärillekin soittaa. Tosin mitäpä olisin sitten tehnyt kun olisin tiennyt ettei saa ottaa, mutta kamalat tuskat ja ainoa mikä auttaa. *niinpä niin* Mutta nyt ei enää pisaraakaan lääkkeitä! :D Tietty antibiootit loppuun mutta ihanaa kun saa SYÖDÄ kivutta.

Ja kiva etten oo ainoa jolla on ollut hammasongelmia tässä raskauden aikana. Äitikin vasta eilen hoksasi sanoa että niinpäs muuten oli hälläkin aina raskauden aikana hampaat ihan järjettömän paljon vaivana. Mutta jospa tästä nyt pääsisi eteenpäin tuskitta. Seuraavaksi sitten toivottavasti vasta synnytyskivut. Jos siihen asti sais olla rauhassa. Ja unikin tulis taistelematta, kerrankin. :)

Quarra

Minealle kovasti onnea!! :) Ihanaa kuulla kuulumisia, toivottavasti tyttönen pääsee piakkoin kotiin ja pääsette oman rytmin alkuun. Kohta meitä muitakin tulee perässä, alkaa oleen totiset paikat likellä... Ajatella kohta on Joulukuu!! :oS Jänskää..

Hetki sitten pelkäsin että kuolen, nyt pelottaa etten mä hitto vie kuolekaan! :(( Kävin taas jälleen kerran hammaslääkärissä raivoamassa kun ei mikään vie tuota kipua pois, nyt sit revittiin se hammas irti, kun se ei rauhotu ja niihin kanaviin ei pääse käsiksi. Ja auta armias sitä kipua!!!!!!! Ensin puudutti, kokeili ottaa->sattu helvetisti...puudutti lisää, kokeili taas-->sattu! Ja puuuudutti vielä kerran ja lähetti odotushuoneeseen odottaan.. Siellä alkokin se järjetön jomotus, mikä on niin tuttua viime yöltä ja tuntu että mä alan itkeen siellä tokaluokkalaisten seurassa just.. Kun tulivat 15min. päästä pyytään mua sisään uudestaan, sanoin heti lekurille että voi perkeleen perkele kun sattuu! Ja se oli ihan uunona että miten niiin sattuu?? Mä kirosin ku lappalainen että auta nyt jumalauta kun tuun hulluksi tähän jomotukseen. Toinen hokee että mutta kun hänhän puuduttikin sen, miten siihen voi sattua. *helvetin tyhmä kysymys, vitustakos mä olisin sen tiennyt* Ja niin se sitten otti ja repi sen pois. Ja mä pieksin jalkoja penkkiin, puristin käsinojia ja huusin. Se oli jotain ihan järjetöntä! :' ( Sitten se vain totesi että on se perhana ollut sitten kunnolla tulehtunut kun ei enää edes puudutusaineet purenut vaikka miten yritti. *saatanan einstein, ihan kun en olis ihtekin huomannut että ei auttanut puudutus* Nyt on sitten tasaisen tappava jomari suussa ja tuntuu ettei kykene tuota sideharsoakaan puremaan kärsimättä. Mutta ei sellasta kipua enää mitä oli ennen kun se hammas sieltä pois otettiin. Mä uskon että nyt viimeinkin saan taas nukkua yöni! Ettei tartte neljään asti valvoa juosten ympäri asuntoa, ottaen jatkuvasti särkylääkettä ja vaikertaen ku joku seinähullu. Viime yönäkin monta kertaa koetin ottaa unen päästä kiinni, menin miehen kainaloon ja aina puolen tunnin-tunnin sisällä sain taas lähteä liikkeelle kun ei kertakaikkiaan pysty oleen paikallaan. *huokaus* mutta nyt jos tää menis ohi. Mä en mitään muuta niin toivokaan kun että saisin olla taas kivuton edes hetken!

Vauvalle kuuluu oletetettavasti ihan hyvää. Ei oo oikein kivun keskellä ehtinyt kuunteleen sitä/jaksanut kuunnella. Kyllä se lekurin tuolissa muutaman kerran liikku ja nytkin pari kertaa. Tais sekin säikähtää sitä kipua ja meteliä.. Saatikka ne järkyttyneen näköset tokaluokkalaiset jotka oli menossa tarkistukseen mun jälkeen.. Katto pelästyneenä kun tulin lekurin huoneesta, teki mieli lohduttaa että ei hätää, tällä tätillä oli vähän eri vaivaa kun teillä.. :)

Josko sitä nyt sais aikaiseksi tehtyäkin päivän mittaan jotain. Tällä viikolla pitäis siivota miehen kanssa ja koota se häkkisänky. Jo miehen asunnolla siivoilin, ja se sit lupautu tuleen tänne mun kanssa siivoomaan. Eri asia milloin se ehtii. Eilen kävin hakeen miehen isälle isäinpäivä lahjan, pitihän sille jotain pappa-aiheista hommata kun on niin hienosti munkin suruja kuunnellut tämän meidän sopan aikana. :) Appiukko parka. Ja samalla hain paljon tavaraa miehen isyyspakkaukseen, se oli utelias piru jatkuvasti kysymässä kun hain sen tänne asunnolle, et mitä muuta ostit sieltä, mitä tuossa pussissa on?? Mitä hymyilet, mitä sulla on mielessä..?:) Ei olis millään uskonut että saa nähdä sitten kun sen aika on. Kyllä se tieten arvaa että isäinpäivä juttuja, vaikka yritin puhua mahdollisimman ympäri pyöreesti että näet sitten joskus.

Jos sitä keksis jotain tekemistä. Syödäkään kun ei kahteen tuntiin saa ja mulla on jo niin järjetön nälkä. Kun soitin lääkäriin 09.22 ja sain ajan 10.. Tuli vähän kiire suihkuun ja lähteen. Jäi syömättä ja nyt pitäis yhteen asti kärvistellä nälässä. Ai ai ai.. Mutta tiättekö, tuo jomotus tuntuu jo nyt helpottavan vähän. :) Ehkä se menee ohi?? Voi pliis pliis, mene mene mene ohi!

Quarra ja tirriäinen rv35+6 *olemme kokeneet viime aikoina kovia ;)*

En huomannu tätä pinoa, vaan onnistuneesti kirjotin siihen toiseen. No nyt en kuitenkaan samoja juttuja jaksa enää toista kertaa jauhaa. Jos jotain kiinnostaa, toisessa pinossa mun viime hetken kuulumiset :)

Lizzbeth ja myyryläinen 34 tasan

Ahkerasti taustailleena pinoudun nyt itsekin.

Sateisen harmaa aamu jälleen ja sekös väsyttää... Mutta nyt sairaslomalaisena en ota siitä paineita, köllöttelen aina kun siltä tuntuu.

Ensi viikon lopulle on siis sairasloma, josta sit suoraan äippälomalle joten työhuolet on nyt veks. Masuasukki on terhakkaasti hereillä, möyrii ja pyörii todella ahkerasti. Eilen oli neuvola ja kaikki menee hyvin edelleen, mulla on menny hyvin koko ajan sen suhteen. Rautaa tosin söin hetken ajan että hemppa saatiin kohdilleen mutta muuten ei mitään ongelmia. Tosin nyt oli pari päivää aika tiheeseen supistelua jopa levossakin että kehotti kyllä huilaamaan mahdollisimman paljon. Täti sanoi että taitaapi juniori olla jo kiinnittynyt(?), mites teillä muilla näillä samoilla viikoilla?

m.tt 33+1

Tämän siis kopioin tuolta toisesta ketjusta johon jo aamulla osallistuin...

On ollut niin haipakkaa tämä syksy, etten ole oikein edes pinoutumaan ehtinyt. Kouluhommia siis lähinnä ja toki tuo neito 1 v 4 kk vie myös aikansa. Kaikki on mennyt kuitenkin hienosti, maha kasvaa tasaisesti yläkäyrällä ja salmiakki-suklaa -dietillä olen onnistunut keräämään viisi kiloakin.

Vauvan tuloon on vielä pitkä aika, tammikuun puolella vasta alan odotella. Mutta kyllä nämä viikot vierivät vauhdilla. Nyt täytyy antaa ruokaa tuolle nälkäkurjelle, mutta palataan asiaan.

kaaka + Tilkku rv 33+0

Jippii, tänään on äitiyslomani ensimmäinen päivä :) Tosin olin viime viikon jo vuosilomalla eli ei tämä nyt niin erilaiselta tunnu... Olen kuitenkin tänään pessyt vauvanvaatteita ja -lakanoita ja äsken löhöilin sohvalla katsoen videolta sunnuntain jakso Gilmoren tytöistä. Tuo tv-sarja saa aina niin hyvälle mielelle.

Minea: Ihana kuulla sinun ja Ensilumen kuulumisia! Hyvin taitaa mennä ja se on upeaa :)

Hammaslääkärikokemukset ovat aina inhottavia... Itselläni viime viikkoinen käynti oli suhteellisen kivuton. Hammaskiven poistossa kävin myös ja se oli inhottavaa. Pitää muistaa lankailla hammasvälejä ahkerammin, mutta minulla nuo välit ovat todella tiiviit ja siksi lankaaminen sattuu ja vuotaa verta etenkin nyt raskausaikana :(

Huomenna meillä alkaa Haikaranpesän perhevalmennus ja aamulla on neuvolakin. Kivaa!

:)

SnowApple rv 34+5

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat