Vierailija

olimme viikonloppuna kyläilemässä pariskunnalla jolla 1½v lapsi. Lapsella oli todella kova yskä ja nuha ja nyt se on sitten meillä kuinkas muuten. Valvoin viimeyön 2v lapsen tuskaillessa oloaan ja kohta se on varmaan esikoisellakin, unta tuli ehkä 2-3h. Helvetti mua korpeaa tollanen kun ei voida ilmottaa jos ollaan sairaina,ei se että niiden lapsi on päiväkodissa tarkota sitä että ei vois tauti tarttua kun on kuulema koko ajan räkäinen. En erinäisistä syistä johtuen todellakaan jaksaisi tällaista valvomista ym mutta minkäs tälle enää mahtaa. Sekin vielä että meidän läheinen on vakavasti sairas eikä sais mitään pöpöjä mistään saada eli ei voida nyt sit hänenkään luona käydä ja hän saattaa menehtyä millon vaan eli ei tosiaankaan tekis mieli jättää käyntejä väliin sen takia että jotkut ei ton vertaa välitä.

GrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrAaaaaaaaaaarrrrrrggggghhhhhhh!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Sivut

Kommentit (64)

Mikä ei tapa, vahvistaa. Vai niin. Sanoisin kuitenkin että nuha ja sairaudet ei lasta millään tavalla vahvista! Sen sijaan jatkuva kipeänä olo ja lääkekuurit syövät lasta niin henkisesti kuin fyysisesti. Tätäkö haluat lapsellesi? Terveen maalaisjärjen käyttö on sallittua (kuten antaa vauvan syödä leluja), mutta mielestäni se ei ole kovin tervejärkistä toimintaa että vie tahallaan lapsen kosketuksiin sairaan ihmisen kanssa. Paljon suuremmalla todennäköisyydellä tauti tarttuu jos vauva " vaihtaa limoja" nuhaisen vauvan kanssa kun että liikkuisi kauppakeskuksessa tai että söisi terveen lapsen lelua. Nuha ei tapa, mutta ei todellakaan vahvista. Kasva aikuiseksi ja kanna vastuusi lapsesta! Jos sinulla semmoinen on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

olin rv 23. kyllä hieman vitutti etteivät voineet etukäteen varottaa! eikä paikan päälläkään heti mitään sanottu. prkl! kyllä liukkaasti lähdettiin kun sitten vihdoin mainitsivat asiasta!

Vierailija:

Lainaus:

Eihän nuhat tietenkään kivoja ole, mutta mikä ei tapa se vahvistaa. Itse en tunne ketään joka flunssia pelkäisi, mutta ehkä täällä Hämeessä ollaan vähän lähempänä agraarijuuriamme kuin urbaaneissa ympäristöissä.

Ei tapa flunssa minuakaan ei, mutta ms-taudin pahenemisvaihe joka tulee lähes 100-varmasti jokaisen kuumetaudin jälkeen ei yhtään naurata.

Sivistyneet ihmiset onneksi ymmärtää olla tartuttamatta tautejaan muihin tahallisesti.

ja itse vastaavasti aina tarkistan sairastamiset sekä meille tulevilta että vierailupaikasta.

Mutta tuo kielenkäyttö on kyllä törkeää!

puhumattakaan sitten lapsesta!Miksi todekkakin pitäisi tieten tahtoen hankkia itsensä tai lapsensa kipeeksi.

Se on totta että marketit on pöpöjä täynnä jne. mutta niissä on pakko käydä jotta saa suuhunsa jotain pistää,mutta tuskin nämä kyläilyt ovat juuri sillä hetkellä niin pakollisia etteikö niitä voi siirtää tuonnemmaksi kun kaikki osapuolet ovat terveitä.

Järjen käyttö taas sallittua,jos jotkut haluavat tieten tahtoen sairastua niin siitä vaan,mutta ei kyllä itsestäni ole kiva sairastaa tai se vielä ikävämpää on jos lapsi joutuu sairastaa.

...ihmetellään miten astma tulee, kun aluksi haalitaan kaikki maailman hengitystieinfektiot ja syötetään antibiootteja...Tai jotenkin noin se teksti meni.

Meillä astma puhkesi ensimmäisen nuhan jälkeen. Nuhan jälkeen jäi jatkuva yskä, joka kesti kuukausia. Diagnoosina astma, johon astmalääkkeet. Yhden yhtä antibioottikuuria ei ole lapsi syönyt, eikä muuten ole sairastellut. Niin, että ei se astma siitä johdu, että sairastetaan useita hengitytieinfektioita ja syödään antibiootteja.

mutta mielestäni on aika epäkypsää äidiltä viedä pieni lapsi tai vauva paikkaan jos tietää, että siellä sairastetaan sillä hetkellä. Miksi pitää ottaa riski että pieni ihminen saa inhottavan taudin joka ei ehkä ole kuolemanvaarallinen, mutta joka saattaa kestää viikkojakin ja tekee pienelle tuskaisen olon, ja valvottaa ressua ja koko perhettä öisin? Sitäkö todella haluat itsellesi ja lapsellesi? Vai tunnetko silloin olevasi hyvä äiti kun saat lääkitä ja hoivata sairasta lasta? Sairastelut ja mahdolliset lääkekuurit ei tee lapselle koskaan hyvää!

Enkä ymmärrä miten joku vetää jo agraarijuuretkin mukaan tähän.

Saisin tasan tarkkaan hepulit jos meille ei ilmoitettaisi tuollaisesta ennen vierailua ja jätettäisi siten sen oman harkinnan alle sitä otammeko riskin sairastumiselle vai emme. Asioissa on aina monta puolta, ihmiset elävät erilaisia elämäntilanteita ja ovat myöskin eri pisteessä oman jaksamisensakin kanssa. Ja vaikka ei mitään kummempaa väsyt(m)ystekijää olisikaan taustalla niin kyllähän se on vain oikeus ja kohtuus punnita sairastelut itse edes siinä määrin missä se on mahdollista ja realistista.

Monien täytyy ottaa huomioon sairasteluasiassaan muitakin kuin vain se oma räkä-ja ehkä kuumeinen napa.

Ei hän silti jatkuvasti ole tautien kourissa. Tai sitten juuri sen vuoksi...

Vierailija:

Lainaus:

Tuollakin lapsella yskä oli niin pahan kuuloinen että en muista sellaista kovin usein kuulleeni ja räkä valui ja silmät valui vettä.

Eikä tämä meidän 2v ole enää aikoihin tunkenut suuhunsa mitään mikä sinne ei kuulu.

Ap

Ymmärrän sua paremminkin kuin hyvin!!

Itse olen myös sellainen ihminen kuka " kunnioittaa" pöpöjä sen verran että kipeitä lapsiani pidän kotona niin pitkään kun ovat kipeitä enkä lähde puolikuntoisena näitä köijäämään kaiken mailman kerhoihin tai muuallekaan.

Mua ärsyttää sellaiset ihmiset jotka sanoo että eihän tämä ole kuin flunssaa!!!Niin, eihän flunssa sinänsä vaarallinen ole,mutta syö peruskuntoa silleen että sitten sairastuukin helposti muihin tauteihin tai on flunssassa koko ajan.

Lähipiirissä on sellaisia monta ketkä sanoo että tulkaa vaan kylään tai että voimme tulla teille kun meillä on " vain" flunssaa eikä tänään ole kuumettakaan!!!Haloo!!!

Ihmiset ei malta odottaa tarpeeksi kauan että lapset tai itse parantuisi kokonaan!Lähdetään reissaamaan ja tartuttamaan muita ihan liian aikaisin,eikä se tosiaan ole itellekään hyväksi,mutta sitä ei tajuta!Kun kotonahan aika voi käydä pitkäksi ja lapset ottaa hermoon...ihme porukkaa!

tavaksi itse tiedustella, onko toisessa perheessä flunssaa. Käykö ap esim. kaupoissa lasten kanssa? Kyllä siellä ihan kivasti jo altistuu taudille jos toiselle. Samoin monet 2-vuotiaat, elleivät peräti kaikki, tunkevat suuhunsa kaikkea mahdollista. Pöpöjä ei vaan voi välttää.

Lapsikuolleisuus vakavassa pandemiassa johtuu juuri siitä, että lapsen keholla ei ole vielä " muistia" sairastetuista taudeista ja keho ei näin pysty puolustautumaan niin hyvin tautia vastaan.

Siksi meillä otettiin 1vuotiaalle flunssarokote -koska muuten ei tod.näk. tule sairastaneeksi tämän vuotista influenssaa. Ei ole vielä ollut kertaakaan sairas ja minä olen enemmän huolissani siitä!!!

kuin pukki.

Eli perään kuulutan edelleen sitä maalaisjärkeä!!!!!

Kipeänä sairastetaan kotona, oman perheen kesken, eikä tartuteta sitä muihin menemällä kylään tai kutsumalla ihmisiä. (joskus joutuu perumaan mukavia menoja ja tapahtumia, mutta minkäs teet).

Koti pidetään perussiistinä ja kädet pestään jne.

Myös yksi asia tuli mieleen. Seuratkaapas vanhoja ihmisiä, kun he yskivät. He aina kääntävät pään pois tai laittavat käden eteen. Mitä tekee nuorempi väki, köhii päin toisiaan!!

Vanhoilla ihmisillä on muistissa tuberkuloosit ja muut keuhkotaudit, jotka levisivät pisara tartuntana.

Että tervetuloa vaan sars ja lintuinfluenssa Suomeen. Täällä se leviää kätevän nopeasti, kun sairaana on hinku kyläillä, käsiä ei tarvii pestä, kun se on hysterisointia ja yskiäkin voi päin naamaa.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat