Vierailija

Ihan turha tulla selittämään " vanhemmat ovat jo rangaistuksensa saaneet" . Syytteet kuolemantuottamuksesta, niin eiköhän vanhemmat opi pitämään lapsistaan huolta.

Kommentit (13)

Tuossa on sitten seuraus siitä.

Meillä on aina joku aikuinen tai ainakin naapurin 16v. tyttö lapsenvahtina. vaikka olisi vaan 30min. kauppareissu. lapset ovat 6v 4v. ja 1v.

kotiin kun jätin pojan sinne sua odottamaan. Tai Isommassa porukassa esim kesämökillä tms. tilanteissa on aina sovittava kuka niiden lasten perään oikein millonkin katsoo. monta lasten hukkumistapaustakin on tapahtunut niin, että ei ole kommunikoitu tarpeeksi selvästi kuka on milloinki vastuussa lapsista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Siinä tapauksessa on kyllä vanhempien huolimattomuutta jos jättävät tulitikkuja 5-vuotiaan ulottuviin.

Itsekin tykkäsin pienenä leikkiä tulitikuilla. Onneksi mulla oli fiksut vanhemmat jotka katsoivat perääni!

Selitähän nyt tarkemmin, mistä huolimattomuudesta oli kyse. Minä en huolimattomuutta vielä löytänyt, paitsi jos tulitikut oli jätetty kovin helposti saataville...

Syytteet kuolemantuottamuksesta, niin jopas rupeaa vanhemmat huolellisemmiksi????? Eiköhän jokainen vanhempi pelkää enemmän lapsensa kuolemaa kuin jotain rikossyytettä!!!

(Minustakin vanhempien tulisi olla huolellisempia. Mutta ei siihen päästä rikossyyteuhalla, koska lapsen kuolema on jo paljon pahempi mahdollinen seuraus.)

johtuu huolimattomuudesta.

Ja turha kenenkään jeesustella ja syyllistää sen 5-vuotiaan pikkupojan vanhempia enempää.

Niitä huolimattomuuksia sattuu varmaan itse kullekin. Joskus niillä vaan on todella kohtalokkaat seuraukset. Kukaan ei ole täydellinen (vaikka monet täällä av:llä tuntuvat niin kuvittelevan)!

sellainen sääntö, että yksi ei ota edes suurin piirtein saunakaljaa. Yhden on oltava aina ajokunnossa jos täytyy vaikka autolla lähteä äkkiä jotakuta viemään esim. sairaalaan. Muutenkaan ei ryypätä, mutta on päivän selvää, että jos viiniä ottaa useamman lasillisen, ei voi ajaa. Eli varsinaisia lapsenvahteja kyllä riittää, koska ei olla kännissä. Ajokunnossa on aina yksi.

Ensi kesänä yksi kapula vähemmän.

Kesämökillä ollessamme (kun paljon vieraita ja aikani menee tarjoiluihin yms) otin käyttöön 2 kapulaan: punainen tyttö ja sininen poika. Aikuinen jolla kyseisen värinen kapula on, on " vahtivuorossa" . Jos lähtee huussiin tms, on luovutettava kapula seuraavalle... Hyvin on toiminut. Olen jatkossakin mieluusti ylivarovainen (puhutaan selän takana, mutta puhukaa vaan).

Siis se, että aina pitäisi olla sovittuna kuka pitää lapsia silmällä. Niin helposti joku lapsi voi yhtäkkiä pudota veteen eikä kukaan katsele perään.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat