Seuraa 

Moikka!

Tietääkö kukaan, onko alkuinfossa molempien vanhempien " pakko" olla mukana - toki ymmärrän, että olisi hyvä olla, mutta on sellainen este, ettei toinen millään pääse?

Kiitos jo etukäteen!

-mooli

Kommentit (7)

Sellaisen neuvon haluaisin vielä antaa, että suhtautukaa tietyllä varauksella tällaiseen alkuinfoon... Olin itse Pelan yleisinfotilaisuudessa alkuvuonna 2005, ja siellä eri kohdemaat käytiin läpi pikaisina " kalvosulkeisina" . Esim. Venäjän osalta sanottiin, että " Venäjältä ei anneta ulkomaiseen adoptioon terveitä lapsia" eikä kerrottu sen tarkemmin asiasta eli esim. sitä, että lapsilla on usein tekaistuja diagnooseja, koska lastenkodit saavat sitä enemmän avustusta, mitä enemmän lapsialla on diagnooseja... Sitä paitsi kyseisessä infotilaisuudessa oli Pelan ns. maavastaavista mukana vain Kiina-vastaava, joka tietysti kertoi laveasti terveistä ja pienistä kiinalaistytöistä... Ei siis ihme, että aivan kihisin kiukusta sen tilaisuuden päätteeksi ja olin tosi pahoillani niiden puolesta, jotka ottivat ' infon' tiedot kirjaimellisesti ja päätyivät esim. hylkäämään Venäjän maavaihtoehtona tuon harhaanjohtavan tiedon vuoksi.

Olin titse juuri tiistaina Pelan alkuinfossa (siis siinä jonne pitää etukäteen ilmoittautua, ja jossa on käytävä adoptioneuvontaan päästäkseen), siellä ei kohdemaita sen tarkemmin esitelty, pikemminkin painotettiin että pitäkää mieli avoimena, vielä tässä vaiheessa ei kannata fiksautua tiettyyn maahan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Tarkoitatteko tässä " PeLan alkuinfolla" ihan sellaista " Kansainvälinen adoptio tutuksi" -nimistä tilaisuutta, joita PeLa näyttää järjestävän eri paikkakunnilla?

Siellä PeLan alkuinfossa puhutaan hyvin pintapuolisesti asioista (ainakin siinä onfossa jossa me olimme), ja mikäli olet tilannut esim. Interpedian (ja Pelan) adoptioinfopaketin, niin ei siellä tilaisuudessa varsinaisia uusia asioita esille tule.

Eli ei siellä pakko ole molempien paikalla olla ja ainakin me koettiin IP:n paketti paljon antoisemmaksi kuin alkuinfossa käynti. elikkä enemmänkin se on teidän ittenne päätettävissä haluatteko olla molemmat paikalla.

Meillä Pelan alkuinfo oli vähän yleisluonteinen tilaisuus, eli siellä käytiin läpi sijaisvanhemmuus, kotimaan ja ulkomaan adoptio ja taidettiin siellä puhua tukiperhevanhemmuudestakin.

Muistaakseni sieltä sai mukaan perhelomakkeen adoptiota varten ja kai ne muutkin sai tarvitsemansa paperit.

Me olimme miehen kanssa siellä kahdestaan ja niin näytti suurin osa muistakin olevan, mutta oli siellä joku yksinäinenkin.

Me olimme menossa jo aiempaan infoon, mutta miehelle tuli este, joten siirsimme sinne menoa. Minusta oli erittäin hyvä, että olimme siellä kahdestaan, sillä asiaa oli todella paljon ja minulla on välillä harva pää. Tilaisuuden jälkeen oli kiva jutella miehen kanssa kotona ja muistella mitä siellä oli puhuttu, näin sain täydennettyä muistissani olevia aukkoja.

Suosittelen siis yhdessä menemistä, mutta ymmärrän että se ei ole aina mahdollista.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat