Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Olen nyt tässä parin päivän aikana huomannut, että parivuotias poikamme änkyttää. Aiemmin ei ole moista ollut, ja mietinkin että voiko olla joku ohimenevä juttu, joka johtuu esim. siitä että poika niin tohkeissaan yrittää jotakin sanoa?! Ja tätä änkyttämistä ei tapahdu joka lausessa, ihan vain silloin tällöin päivän aikana. Ja änkyttäen tulee vain lauseen ensimmäinen sana. Mainittakoon vielä että poika on vasta hiljattain oppinut puhumaan pidempiä lauseita.

Onko kokemuksia siis siitä, että tuollainen änkyttäminen ei teekään lapsesta ainaista änkyttäjää?

Emppu

Kommentit (2)

Ollaankin annettu pojan sanoa lause rauhassa loppuun eikä olla hänelle itselleen mitenkään mainittu tuosta änkyttämisestä. Itse asiassa nyt huomattiin tässä että ainoa sana jota poika änkyttää, on " äiti" . Aiemmin on sanonut sen vähän väärin (jotain tyyliin " auti" ) ja nyt yrittää ehkä sitten itse korjata sen " äiti" -sanaksi *bd*

se menee kyllä ajan kanssa ohi. Meidän tyttökin änkytti 2-vuotiaana ja kyselin puheterapeutilta neuvoja, joka totesi että ei kannata kiinnittää siihen huomiota ja antaa lapselle aikaa sanoa sanottavansa. Lapsi yrittää puhua nopeammin kuin kerkeää sanoja tuottamaan. Ei siis saa keskeyttää lasta, vaan on rauhassa odotettava että lapsi saa asiansa sanottua. Meillä meni ohi 3 kuukaudessa. Toki jos jatkuu pitkään kannattaa jutella vaikka neuvolatädin kanssa, et mitä tehdään...

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat