Seuraa 

Onko nuo teidän mielestä välttämättömät? Ajattelin etukäteen että pakko ne on laittaa heti kun tyttö rupeaa liikkumaan ja tuli ne ostettuakin, mutta ei noilla NUKin suojilla tehnytkään mitään, ei miehen mukaan sovi meidän pistorasioihin. Pistorasiat kyllä kiinnostais tytsyä, konttailee niiden luo ja yrittää näpertää. Nyt pitäis sit varmaan katella uusia, oliskos mitään mallisuositusta?

Sivut

Kommentit (17)

samalo:

Lainaus:

vaikka mies kyllä meinas että ei tarvii kun on maadotetut.mutta voisko joku valasta,että mistä sen tosiaan tietää,että on maadotettu?

Vanhanaikainen maadoittamaton pistorasia on täysin pyöreä. Suojamaadoitetussa pistorasiassa on " metallineulat" ja siihen sopii vain tietynlainen pistoke, tätä varten pistorasiassa urat sivuilla.

Mies osasi sanoa, että nuo meidän pistorasiat on maadoittamattomia. Kerroin näistä kauhutarinoista ja kuinka ollakaan, pistorasiansuojat sai sittenkin kiinni meidän pistorasioihin, vaikka ilmeisesti ne oli oikeasti tarkoitettu maadoitettuihin. Nyt on kriittisimmät pisteet suojattu, mutta ostetaan vielä jotain kätsympiä suojia, jos noi osoittautuu huonoiksi. + kaikissa ei tosiaan vielä ole suojaa :-(

Sisältö jatkuu mainoksen alla

ja Prismasta ostettiin. Uudemmat pistorasiathan ovat suojattuja siten, että yhteen reikään ei voi työntää mitään, vaan molempiin samanaikaisesti, jotta sinne jotain " uppoaisi" . Meillä kotona molempaa mallia ja laitan kuitenkin varmuuden vuoksi sekä uusiin, että vanhempiin...(milloin minä olisin miestäni uskonut :)) Ongelmallisia ovat sitten lähinnä ne paikat joihin on kytkettynä sellaisia laitteita joita haluaisi käyttää. Esim meidän keittiön radion johdon, tauluvalot jne saa kyllä helposti kiskottua irti. Taitaapa tulla suojat niihinkin...

Poika ei vielä liiku, mutta ostettiin jo valmiiksi, kun ei tule joka päivä tuolla ikeassa käytyä. Kokeiltiin jo pistorasioihin ja ainakin meille kävi.

Kannattaa jo ihan varmuudeksi käyttää!!

Meillä esikoinen ei välittänyt tuon taivaallista pistorasioista mutta herranjestas kakkosta sitten, aina oli tökkimässä niitä vielä parivuotiaanakin. Nyt kolmosen kasvaessa aion hankkia ne uudemman malliset suojat, jotka lukittuu niin hyvin ettei lapsi saa pois itse, en tiedä myydäänkö noita vanhoja muutenkaan enää missään, pelkkiä tulppia jotka lapsi kasvaessaan kyllä saa irroitettua (ainakin jos niin kiinnostunut pistorasioista kuin meitin kakkonen oli..)

Meillä on nuo Ikean suojat ollu käytössä jo vuoden verran. Täytyypä sanoa et on toooooosi hankalat irroittaa sen vipstaakin kanssa, itse en monesti ole siinä onnistunut joten voisi olettaa ettei vauvakaan sitä auki saa. Eli on tosi vauva- ja äititurvalliset ne... :)

Ihan ne peruspistorasiansuojat joita saa marketeista. Vuosia vuosia sitten kun mun pikkuveli oli 9 kk ikäinen kun sai päähänsä tökätä löytämänsä kynsisakset pistorasiaan (maadoitettuun)... Säkenöi ja poksui, mutta oli suojelusenkeli mukana ja ainoastaan kynsisakset meni tuhannen kippuraan... Tuon jälkeen äitinikin vihdoin päätti ostaa suojia :-) Itse en jää odottelemaan tyttäreltäni moista temppua, vielä kun muistaisi kaupassa ne ostoskärryihin napata. Liedessä on jo suoja ja veitsilaatikossa, itse olen sairaanhoitaja ja ja hoitanut pieniä palovammapotilaita niin siinä on oppi mennyt ainakin omaan päähän siitä että mitä vaan voi sattua vaikka olisi varovainen :-(

Kaisu

Katti26:

Lainaus:

Mies on sähköasentaja ja sanoi, että ei tartte työntää kuin muutaman millin reiästä niin henkihän siinä lähtee. Hän on ehdottomasti sitä mieltä, että tulpat pitää olla tai vaihtaa mieluummin pistorasiat maadoitettuihin. Jossain oli lastenkutsut päätyneet yhden lapsen kuolemaan pistorasia leikkien vuoksi.

Eli jos on maadoitetut pistorasiat, niin ei tarvi noita suojia? Ja mitenkäs maadoittamattoman ja maadoitetun erottaa? *anteeksi tyhmät kysymykset* En vaan tajua, miten noi suojat ei muka sopinu meidän pistorasioihin, oisko ne sit kuiteski maadoitetut...

niin vain jos sinne molempiin reikiin työntää yhtä aikaa jotain on vaarana saada sähköiskun, muuten pitäisi olla aika turvallisia, tosin en sitten tiedä jos sinne menee kieltänsä työntämään että mitä tapahtuu. Meillä viellä osa on vanhanaikaisia rasioita joihin pitäisi saada suojat kun vain jostain löytäisi, tietääkö kukaan mistä saisi? (asutaan uudellamaalla)

Maadoitettuja pistorasioitakin on sitten kahta mallia. Molemmissa malleissa on ne metalliset " maadoitusjutut" näkyvissä. Vanhoissa (ei turvallisissa) malleissa rasian rei' istä näkyy sisään. Kun taas uusissa näkyy ne " lapsisuojat" (muoviset), jotka estää pääsyn sisään pistorasiaan.

Vuoden 1996 alusta asti uusissa taloissa on pitänyt olla maadoitetut pistorasiat joka paikassa. Kun sitä ennen ne piti olla vain keittiössä & pesuhuoneessa. Ja jos sähköasentaja on ollut tarkka, niin vuoden 1996 jälkeen on asennettu vain niitä lapsiturvallisia pistorasioita. Mutta varmasti löytyy sellaisiakin taloja, joihin on käytetty vanhoja pistorasioita, jotka eivät siis ole niin turvallisia.

Mä itse varmaan suosisin niitä vanhoja suojia, jotka on ihan pieniä soikeahkoja. Niistä kun on vaikea saada otetta. Löytyy tosiaan varmaan kaikista marketeista. Mä en ainakaan luota isoihin suojiin, kuten noihin Gracoihin, kun kerta meidän poika sai ne ainakin jo pois. Ikean suojia en olekaan vielä nähnyt.

esineen vaan toiseen reikään vaikka rasiat uuden mallisia! Ilman tota kaverin kokemustakin olin päättänyt suojata pistorasiat, vaikka niihin periaatteessa ei pitäis lapsen päästä. Noi suojat on kuitenkin aika halpa henkivakuutus!

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat