Vierailija

Meillä on miehen kanssa kummallakin omat rahat ja yhteinen tili, johon kumpikin laittaa yhtä paljon rahaa. Tältä tililtä maksetaan normaali eläminen, laskut ja ruoat, omia rahoja käytetään omiin harrastuksiin ja vaatteisiin.

Mitä mieltä olette, tulisiko miehen kustantaa puolet lasten matkasta jos lähden lasten kanssa reissuun vaiko ei?

Sivut

Kommentit (30)

Puoliksi maksetaan tasan kaikki. Se on minusta ihan oikein. Itsehän olen parisuhteen valinnut, tuskin minulla sinkkunakaan yhtään sen vähempää rahaa menisi. En pystyisi elämään toisen ihmisen siivellä.

En pyytänyt teitä arvioimaan perheemme rahapolitiikkaa vaan vain miettimään mikä olisi sopiva menettely. Se, joka sanoi, että mun pitää miettiä, maksaisinko vastaavassa tilanteessa miehen ja lasten matkasta, antoi ajattelemista, kiitos.

Ja tiedoksi: me ollaan avopari, ei naimisissa. Meillä on aika lailla samansuuruiset tulot, mutta käsitys siitä, mihin ylimääräisiä rahoja (niitä " omia" ) käytetään, aika erilainen - minä käytän vaatteisiin, mies harrastuksiin. Eli meille sopii tämä tilanne, ei tule riitaa tyyliin " taas sä ostit tollasen kalliin takin" .

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla

voi luoja mitä ongelmia!!!!

mitäs teette, jos toinen menettää työpaikan ja tulot? lainaako toinen sitten rahaa vai??

tarvitseeko todellakin niitä ongelmia tekemällä tehdä??

hommatkaa yhteinen pankkitili ja molemmille kortit siihen. pysyy perhe onnellisempana ja lähtee typerät " ongelmat" .

esim. siitä voisiko miehesi lähteä mukaa, voisitko lähteä ilman lapsia, haluaisitko lähteä ilman lapsia, yms

Itsellä tuli mieleen, että lapset haluaa myös reissulle ja koko perhe ei voi lähteä. Silloin mies maksaa puolet lasten osuudesta.

Itse olen vähän samantyyppisen tilanteen edessä, olen tosin eronnut.

elikkä ajattelin lähteä lasten kanssa reissuun. lapset on vuoroviikoin molemmilla ja meillä on yhteinen tili lasten menoja varten. Ajattelin, että otan lasten matkarahat tuolta tililtä, eli molemmat maksaa lasten matkan. Samoin jos ex lähtisi jonnekin lasten kanssa.

Jos raha-asiat on järjestetty tuohon malliin, niin saahan sitä sitten elämään sisältöä miettimällä mun ja sun rahoja ja niiden käyttöä. Voittehan te tehdä aina kirjallisia sopimuksia erilaisten elämässä eteen tulevien tilanteiden varalle, antaa sellaisen mukavan säväyksen avioliitolle.

Kysymys on siitä, että minun mielestäni ei ole oikeudenmukaista, että minä maksoin puolet perheen kuluista silloinkin kun olin äitiyslomalla, koska itselle ei jäänyt ollenkaan rahaa. Myin tavaroitani huutonetissä voidakseni maksaa puhelinlaskuni (n. 10 e/kuussa, en raaskinut soitella kenellekään). Toinen samaan aikaan osteli itselleen ties mitä ja se tuntui pahalta. Lasten hoito oli silloin mun työni, enkä itse sille mitään voi, ettei siitä enempää maksettu.

Mutta itse olen mokani tehnyt, eikä siitä sen enempää. En vain voi olla onnellinen liitossa, missä toinen tuhlaa ja itse kuljen 10 vuotta vanhoissa rikkinäisissä vaatteissa. Siihen matkaan säästin itse rahat kahden vuoden aikana, olisinhan voinut niillä rahoilla toki ostaa itselleni vaatteita, mutta valitsin tämän matkan ja mies ei mukaan halunnut (paitsi jos olisin maksanut hänenkin matkansa eikä siihen kyllä ole varaa eikä edes halua). Muutenkin elelen nykyään lasten kanssa omaa perhe-elämää, mies kulkee vaan siinä sivussa ja käytän sitä ajoittain seksiin, siinä kaikki.

14

Vierailija:

Lainaus:

Uskomatonta! Avioliiton jatkumisen edellytys on teille siis taloudellinen hyötyminen miehestä?

Kannattaisiko pysähtyä miettimään, kuinka paljon miehillä yleensä menee naisen " ylläpitoon" ja olla ihan hiljaa.

Perhe on yhteinen yritys. Siihen ei sijoiteta rahaa sillä periaatteella, että molemmat laittaa yhtä pajon. Ei, siihen sijoitetaan niin, että molemmat laittaa niin paljoin kun pystyvät. Eli toisin sanoen kaiken. Ja jos perheen menojen jälkeen jää yli, niin molemmat puolisot käyttävät itseensä yhtä paljon. Ei niin, että toinen elää kituuttaen ja toinen leveästi. Miten joku voisi kohdella rakastaan niin? Sitä en ymmärrä.

t.vaimo joka tienaa enemmän kuin miehensä, mutta joka ei ikinä ole hetkeäkään ajatellut, että miehen pitäisi osallistua perheen menoihin yhtä suurella summalla kuin itse osallistun. Molemmat osallistuu sillä, mitä saavat palkkaa. Rahasta ei ole riitaa, koska molemmille perhe on tärkein ja omat halut ja tarpeet tulee kakkosena.

kuinka paljon luulet hänen rakastavan sinua ja lapsianne, jos ei edes vaatteita lapsilleen ostaisi?? ja pakottaa sinut töihin rahatilanteen takia?

mistä helvetistä te noita sikaukkoja löydätte??

ja muista, poikasi ottaa isästään miehen mallin, hyvällä säkällä poikasi tuleva vaimo joutuu kärsimään samoin kun sinä nyt.

Vierailija:

Lainaus:

kuinka paljon luulet hänen rakastavan sinua ja lapsianne, jos ei edes vaatteita lapsilleen ostaisi?? ja pakottaa sinut töihin rahatilanteen takia?

mistä helvetistä te noita sikaukkoja löydätte??

ja muista, poikasi ottaa isästään miehen mallin, hyvällä säkällä poikasi tuleva vaimo joutuu kärsimään samoin kun sinä nyt.

Tuolla logiikalla aika moni vaimokin on sikaraukka. Hehän " pakottavat" miehensä töihin vaikka lapset on pieniä vai tiedätkö sinä montakin miestä joka voi vaan olla kotona vaimon tuodessa leivän pöytään?

Eikä kovin moni nainen osta perheelle ja lapsille yhtikäs mitään, vaan mies on 90%:sti vastuussa elatuksesta. Oletteko tällöin sitä mieltä, että nainen ei rakasta perhettään kun ei tuo taloon rahaa?

Tämä yhteisten rahojen puolustelu johtuu vain siitä, että mies tienaa enemmän koska on ensinnäkin kouluttautunut ja tekee lujemmin duunia. Jos tilanne olisi toisinpäin, eli mies mukavuudenhaluinen, kotona viihtyvä tyhjätasku ja nainen varakas, olisi takuulla perheessä tiukasti omat rahat.

Uskomatonta! Avioliiton jatkumisen edellytys on teille siis taloudellinen hyötyminen miehestä?

Kannattaisiko pysähtyä miettimään, kuinka paljon miehillä yleensä menee naisen " ylläpitoon" ja olla ihan hiljaa.

Tuo omat rahat -ajattelu voi sopia avoliittoon, ei avioliittoon jossa on lapsia. Itse tienaan enemmän kuin mieheni, mutta ei ne mun yksityisiä huvittelurahoja ole; ne on meidän perheen varoja!

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat