Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Puolivuotias neiti kyseessä. Herää yöllä aina kun tutti putoaa suusta ja sitähän saa sitten olla laittamassa 12 kertaa yössä, siihen vielä yösyönnit päälle, joten alkaa jo pänniä, kun minä olen kuitenkin aina se, joka herää ja ravaa sänkyjen väliä.

Tähän asti tutti on helpottanut nukahtamista niin, ettei tyttöä tarvitse nukuttaa, kunhan iskee vain sänkyynsä tutin ja rievun kanssa. Miten käy jos tutin ottaa pois kokonaan? Kauanko kestää, että tutti unohtuu, jos heitän ne kaikki roskiin? Montako yötä huudetaan? Ajattelin kokeilla anna wahlgrenin unikoulua ja nukuttaa tytön vaunuihin ja heijata aina kun kitisee, vai olisiko parempia ehdotuksia?

Kommentit (9)

Ette ole ainoita:)

Meillä sama toistuu nyt kolmatta kertaa (kolme lasta) ja ainut muu keino kuin luopua koko tutista on se, että odottaa siihen asti että vauva osaa itse " etsiä" tutin. Meillä käytetty keinoa, että pieneen korkeaan purkkiin laitettu useampi tutti josta vauva oppii ottamaan itse uuden jos herää ja kaipaa tippunutta tuttia. Toki tämä käy vasta siinä vaiheessa kun ymmärtää itse tutin kadonneen, mutta meillä siihen opittiin noin 8-9kk iässä. Ihan kätevää, eikä tarvitse olla itse " tuttipidikkeenä" öitä.

Nostan keskustelua, sillä APUA KAIVATAAN täälläkin.

Kyseessä 5kk vauva, joka " temppuilee" tutin kanssa samalla lailla ja

äiti alkaa muistuttaa pikkuhiljaa pandaa, jos silmäpusseissa mitataan!

Vauvalla ei siis ole nälkä vasta kuin aamuyöstä, mutta tuttia saa juosta

antamassa monen monta kertaa pitkin yötä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Nyt oli pakko vastatta tohon et kauanko huudetaan sen jälkeen kun tutti otetaan pois.

Meillä neiti söi kokopäiväisesti ja KOKO AJAN tuttia, siis tutti oli pois suusta vaan kun syötiin. Niin ensimmäinen yö oli ihan kamala mut toinen jo helpompi ja siihen se sitten jäi. Et kannattaa kokeilla eikä antaa periks vaikka se vois siinä tilanteessa tuntua helpottavalta.

Onnea teille!

tyttö on 6kk ikäinen. Meillä on pinnasängyssä öisin kolme tuttia ja tyttö etsii jo itse tutin suuhun,. Laitan tutit molemmalle puolelle päätä ja yks suuhun :) Toivottavasti teillä opitaan pian laittamaan itse tutti suuhun.

Ennen, kuin tuo osas itse laittaa tutin suuhun niin vedin pinnasängyn ihan meidän sängyn viereen, että ei tarvi ihan kokonaan nousta ylös laittamaan tuttia. Tämä helpotti vähän...oletko tuota testannut?

Minä ainakin suosittelisin sitä. Meidän neiti oli tosin jo vähän päälle vuoden, mutta ärsytti se jatkuva pelailu että pimeessä etin tuttia ja sitten kun se lopulta löytyi niin ei välttämättä enää ees kelvannu vaan piti saada tissiä. Meillä tutista vieroittumiseen taisi mennä pari iltaa, ja pari viikkoa tuntui siltä, että kaipasi jotain imeskeltävää unille käydessään(yritti laittaa sormia suuhun, se ei ole kyllä hyvä juttu, tutista on helpompi päästä myöhemminkin eroon kuin peukusta).

Sellaisen vinkin olen kuullut, että kannattaa napata tutti pois lapsen suusta heti kun on nukahtanut, että tottuisi siihen ettei tutin tarvitse olla koko ajan suussa. Ja sitten että se tutittelu kannattaa rajoittaa vaan niihin nukutustilanteisiin ja mahdollisimman pian tutti pois niin helpoimmalla pääsee! Pieni ei osaa sillä tavalla vaatia ja kuitenkin kun heräilee, niin " samoilla valvomisilla" menee sitten se tutista vieroituskin.

Nimimerkillä minä söin tuttia neljä vuotta(ja hampaat ovat sen näköisetkin)!

Jos tuntuu, että vauva vielä tarvitsee tuttia, niin sitten kannattaa varmaan ostaa monta ja ottaa vauva " tutinojennusetäisyydelle" nukkumaan, ettei sinun tarvitsisi nousta yöllä ylös sängystä sen takia.

Tuttia itketään monta kertaa yössä puolinukuksissa. Ja asiaa ei yhtään paranna se, että itse toisinaan revitään sitä tuttia pois suusta. On aika huvittavan näköistä kun 5 kk unissaan repii tutin kahvasta kädellään samaan aikaan kun posket lommolla imee tuttia ja lopulta kuluu vaan plops kun tutti viimein lähtee suusta ulos. Sitten tungetaan tuttia väärin päin suuhun ja lopulta tulee itku kun se ei onnistu. Meille ei ainakaan siis tuttien laittaminen sänkyyn ole ratkaisu ainakaan vielä kun ei osaa itse oikein päin laittaa tuttia suuhun.

Viime yönä olen syöttänyt vain kerran mutta tuttia onkin sitten joutunut laittamaan 5 kertaa takaisin. Olisi ihanaa jos joku tähän ongelmaan tosiaan keksisi ratkaisun.

Kun tyttö täytti 6 kk, luovuimme tutin antamista kertaheitolla. Odotin kovaa huutoa, mutta sitä ei tullutkaan. Tytöllä oli nuha, joten hengitys tutin kanssa oli vaivanloista, joten tutittomuus helpotti olotilaa. Meillä ei tuttia syöty kuin nukahtamisen aikaan, unen tullen tutti tippui suusta. Tyttö löysi kyllä sängystä tutit ja osasi ne laittaa suuhunsa, mutta silti tutista luopuminen oli ainoa keino joka meillä auttoi rikkinäisiin öihin ja nukahtamisvaikeuksiin.

Tutista luopumisen jälkeen meillä oli hieman avuton olo, kuinka lohduttaa satunnaisesti heräävää vauvaa. Tassuhoito on meillä osoittautunut hyväksi. Eli jos vauva herää, mennään lohduttamaan laittamalla käsi selän päälle. Ei sanota mitään, ei oteta katsekontaktia. Huoneesta lähdetään ennen kuin vauva nukahtaa (mutta on rauhallinen). Osaa sitten nukahtaa myös ilman, että joku on vierellä. Tassuhoidosta oli juttu Akuutin sivuilla (Ylen terveysohjelma).

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat