Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Mistään kovista otteista ei ollut kyse, mutta silti sapettaa. Olen aina ollut sitä mieltä, ettei lyödä saa ja jos toinen lyö, saa lyödä takaisin. Nyt kun erehdyin kiukuspäissäni lyömään ja mies löi takaisin, iskikin kauhean huono olo. Mitä jos se lyö minua joskus vaikken löisikään häntä ensin? Eihän mies saa lyödä naista? Eihän?

Kun mies löi minua takaisin löin häntä vielä uudestaan. Sen jälkeen hän tuli ja piteli minua kiinni leuasta ja käsivarresta ja karjui että minun kimppuuni ei käydä.

Syynä tähän kaikkeen on huonosti toimiva puheyhteys ja se että mies ei mielestäni ota minua tarpeeksi huomioon. Onko kenellekään muulle käynyt näin? Oletteko jatkossa pystyneet hillitsemään itsenne, vai onko väkivaltaan turvautumisesta jäänyt tapa? Nyt alkoi pelottaa että kaikki kaatuu tähän.

Sivut

Kommentit (52)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Ja mieskin sano, ettei ikinä muka löis mua vaikka mä löisin sitä. Ja nainen ei pysty satuttaan miestä niin paljoo kun mies naista! Mun mies sano ennen, että jos se löis mua " täysillä" , niin ei musta paljoo jäis jäljelle. 50-kilonen tekee paljon pienempää jälkee kun 100-kilonen. Ap on myös uhri, ei kannta ruveta täälä haukkuun jos toinen pyytää neuvoo!

14

Vierailija:

Lainaus:

Eihän mies saa lyödä naista? Eihän?

Typeriä akat jotka mätkii miehiään, aivan kuin niillä olisi siihen joku oikeus.

Samallalailla hänellä on oikeus fyysiseen koskemattomuuteen kuin sinullakin vaikka pallit jalkovälissä roikkuukin.

Ota tuo opetuksena äläkä tee siitä maata ja varsinkaan suhdetta kaatavaa asiaa.

Ei tulisi mieleenkään opettaa lapselle, että tuo saa lyödä sinua, koska on pienempi tai koska on tyttö. Ihmisiä ei saa lyödä ja piste. Ei takaisin eikä aloittajana.

Uskomatonta selitellä julmuuttaan sukupuolellaan. Mukavahan se on turpaan vedellä jos voi luottaa siihen, ettei saa samaa kohtelua.

Ihan kuin miehiltä puuttuisi tunne-elämä vain siksi, että ovat fyysisesti isompia. Jokainen lyönti jättää myös henkisen jäljen ja sillä puolella miehellä ei ole yhtään enempää kestävyyttä kuin naisellakaan.

Uskomatonta kunnioituksen puutetta toista ihmistä kohtaan saa lukea näistä " mies ei saa lyödä takaisin, koska on mies" viesteistä.

Minusta mies ei saa lyödä takaisin, koska ihmisiä ei saa lyödä. Varmaan on todella mukavaa ja turvallista elää toisen ihmisen nyrkkeilysäkkinä. Ja lapsille sitten opetetaan, että näin pitääkin olla.

En paljon ylpeilisi sillä, että veli tai mies ei ole uskaltanut puolustaa omaa koskemattomuuttaan, vaan on alistunut hakattavaksi. Luuletteko, ettei se jätä ihmiseen mitään jälkeä, jos toinen näkee hänet niin vähäarvoiseksi, että lyödäkin saa?

Ei edes siinä tilanteessa, että nainen on lyönyt ensin. Meillä kotona on opetettu niin, ja onneksi miehenikin kotona. Muistan teini-iässä, kun oikein ärsytin veljeäni ja kävin häntä mätkimässä, hän ei silti lyönyt minua, vaikka mielensä teki ihan hulluna. JA musta se on todella hienoa.

Omaa miestäni olen alkuaikoina löylyttänyt muutaman kerran ihan tosissaan, syynä miehen silloinen päihdeongelma. Teki niin törkeitä katoamistemppuja ja kerran vaaransi myös minun henkeni, jolloin olen hakannut ja potkinut häntä ihan tosissani. JA ikinä hän ei lyönyt takaisin. JOs olisi lyönyt, niin olisin lähtenyt kävelemään saman tien.

Tiedän että mulla oli silloin ongelma itseni ja väkivaltaisuuteni kanssa. Mutta ei sitä olisi todellakaan parantanut se, että mua olisi lyöty takaisin. Eihän kukaan lastakaan opeta olemaan lyömättä niin, että vetelee sitä ympäri korvia, vai?

Mun mielestä se on myös niin, kuten joku aiemmin kirjoitti, että mies ei lyö naista, eikä heikompi vahvempaa muutenkaan. Isompi lapsi ei lyö pienempää missään tilanteessa jne. Koska sillä fyysisesti vahvemmalla on aina ylivalta niissä tilanteissa. Myös silloin kun se heikompi lyö, fyysisesti vahvemmalla on se tieto, että hän voittaisi tämän kisan jos tahtoisi. SIksi vahvempi ei saa lyödä.

Ap:lle, minä ymmärrän sinua ja tuntemuksiasi. Kyllä mullakin luottamus mieheen menisi jos se löisi, vaikka kuinka olisin lyönyt itse ensin. Yrittäkää selvittää asianne, ja sinulla myös on oikeus tunteisiisi.

Millä helvetin oikeudella akka saa lyödä miestä ja sitä hyssytellään mutta auta armias jos mie lyö?!

Asiahan on niin että naiset osaa käyttää suutaan kipakammin kuin miehet!!

Voi itku mitä ajattelua...

Miehesikin saattaa olla ymmällään ja järkyttynyt ja hänellä suurempi oikeus tuntea olevansa uhri. Besides, oletko kakaran tasolla, jos et muita keinoja enää keksi?

Vierailija:

Lainaus:

En keksinyt enää mitään muuta keinoa vaikuttaa häneen mitenkään.

Onko sulle siis opetettu että nainen saa lyödä mutta mies ei? Mitä jos mies ei olisi lyönyt takaisin? Vähättelisit vissiin koko juttua?

Itselläsi olisi asiaa mutta kun toinen ei puhu niin on pirun vaikeeta yksin selvittää asioita! Ap, olet todellakin henkisen väkivallan uhri. Äitini saattoi viikon olla puhumatta jos jostain suuttui ja muistan millainen olo siitä tuli kun olisi halunnut toisenkin selvittävän asioita. Noh, mieheni ei myöskään ole kovin puhuvaista sorttia ja seurustelun aluksi minä en ahdistuksen purkamiseen muuta keinoa aina löytänyt kun lyödä miestä. Aluksi mies piteli mua vaan kiinni mutta lopulta alkoi itsekin lyödä. Lopulta meni jo siihen, että se kävi lyömään mua kun vaan olin ärsyttävä. En vaan enää lapsuudenkodin jälkeen kestänyt sitä, että mies ei puhunut asioista vaan ahdistus kasvoi liian suureksi. Pikkuhiljaa molemmat rauhoituimme ja lyöminen loppui ihan itsestään. Tänä päivänä ei meidän suhteessa väkivaltaa ole ja miehen kanssa voi jo sen verran keskustella, että pärjätään. Olen löytänyt muitakin tapoja purkaa ahdistusta kun toi lyöminen. Mielestäni olimme molemmat uhreja silloin ja niin on ap:kin sekä mies koska on saanut lyöntejä. Silti olen sitä mieltä, että koska mies on vahvempi niin se, että mies lyö on aina pahempi asia. Jos nainen lyö se ei ole niin vakava asia. Ymmärrän siis ap:n pointin tässä asiassa. Kyllä miehenkin pitää pystyä keskustelemaan asioista eikä antaa niiden mennä siihen pisteeseen, että nainen ahdistuu ja joutuu lyömään.

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat