Vierailija

Sivut

Kommentit (36)

mä en ainakaan osta kymmentä lahjaa lapsille, se tekisi jo yhteensä 50 pakettia. Aika paljon rahaa pitäisi olla, varsinkaan kun mummot ja kummit ei osta mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

saa yleensä kummeiltaan yhden paketin/nenä + mummot ja vaarit antavat joko rahana tai sitten yhden lahjan/nenä. Mieheni ja minä ostamme noin 3-4 pakettia yhdessä lapsille. Me kyselemme tässä jo hyvissä ajoin ennen joulua, että mikä olisi se KAIKKEIN ihanin lahja ja ostamme sitten sen. Yritän välttyä myös ostamasta krääsää, sitä tulee muutenkin pitkin vuotta ja tuolla ne lojuu nurkissa.

En osta liikaa lahjoja,kuten joka vuosi käy.Viisi lahjaa lapselle alkaa jo olemaan maksimi,sitten lisäksi mitä sukulaisilta tulee.Tärkeintä on että tulee se toivotuin paketti,muilla ei niin väliä.

Vierailija:

Lainaus:

Viime jouluna tosin lahjojen avaaminen tyssäsi isoimmalta ensimmäiseen. Siitä paketista tuli se eniten toivottu juttu ja sen jälkeen millään muulla ei sitten ollut väliäkään.

Tilanne oli aika surkea, koska mummo oli kylässä ja hän oli tapansa mukaan ostanut lapselle kauhean kasan lahjoja. Itse ostin sen mistä tiesin lapsen eniten pitävän ja se paketti sattui lapselle ensimmäisenä käteen. Mummo oli todella pahoillaan, kun lapsi ei malttanut enää avata hänen ostamiaan lahjoja. Viime jouluna mummo sitten kysyi hyvissä ajoin lapselta, mitä tämä toivoisi ja varmisti aattona, että hänen ostamansa lahja oli ensimmäisenä tyrkyllä =) Eräänlaista materialismia tämäkin.

paratiisi.Ja aikuiset kilpailee jo joulun vietolla" mepä ostetaan niin monta lahjaa ja sitä ja tätä.." tai sitte stressin juhla " kun ne tulee meille ja meidän pitää mennä niille.." Mutta ap mitä oikeen haluat viestittää kirjotuksellasi? Olet rikas(hui) Teidän lapset on NIIN ONNELLISIA kun saavat oppia kulutusjuhlan jo NIIN PIENENÄ vai paikkailetko itsetunto pulmiasi? Senkun ostat mutta et täälä mainostat niin kuulostaa jo vähä..

mitä haluat tuolla sanoa. Onko onni saada noin monta lahjaa? Mun äiti paketoi jouluna jokaiselle ainakin 25 lahjaa, osa niistä on sukkia ja huulirasvoja tms.. Multa ja niin myös meidän lapselta menee maku niitä availlessa. Viime jouluna hän avasi ehkä kolme pakettia. Kolmannesta paketista löytyi pallo (peruskamaa) ja alettuaan leikkiä sillä hän ei enää halunnut avata muita paketteja ollenkaan. Ihan kivahan se on saada lahjoja, mutta enemmän ei aina ole enemmän.

Mun mielestä joulun tärkein tarkoitus on viettää aikaa yhdessä perheen kanssa ja syödä hyvin. Ei niinkään lahjat tai niiden määrä.

ja siihen vielä 17 sisarusten lasta..sääli sitä pankkitiliä, jota tämä tuhlaus verottaa..

Ja eihän ne lapsen osaa niitä edes hirveästi arvostaa kun ne lahjat tulee joulupukilta. Jotenkin rakkaampia ovat ne, jotka on reilusti kummilta tai mummolta.

Mmitä sitten vaikka ostaisit maailman, kun lapsetkin kuitenkin näkee mitä tapahtuu. Tuskin tavarat korvaa jättämääsi tyhjyyttä. Itse en halua antaa sellaista vaikutelmaa lapselleni. Hän ei tarvitse minulta 10 lahjapakettia. Ei myöskään yhdeltäkään sukulaiseltaan tai varsinkaan tuntemattomilta.

Jos meidän lapsiltamme kysyy mitä he haluavat yksi lapsista saattaa nimetä kaksi lahjaa ja muut yhden. Kun kyselee mitä muuta he mahdollisesti haluavat, he eivät yleensä keksi mitään. Joten ostan sen yhden pyydetyn ja yhden yllätyslahjan jokaiselle. Mummit ja kummit antavat omat lahjansa.

AHdistavaa, ettei ihmisellä riitä katsantokantaa yhtään kauemmas. Ymmärtääkö ap. esimerkiksi sen, mitä tapahtuu, jos esim. kiinalaiset ryhtyvät yhtä innokkaiksi lahjojenantajiksi? Miten ap:n suu sitten menee, kun ne kersat istuu tavararöykkiöidensä päällä, mutta ulos ei voi enää mennä keskipäivällä, kun ilman laatu on jo niin huono.

Ai mutta niillä kersoillahan on ne tavarat mistä saa sisältöä elämäänsä. Kyllä ap:n lapset varmasti kiittävät vielä äitiään.

huonoa omaatuntoa materialla? Haluatko lapsistasi tavaramerkkien orjia? Oletko niitä jotka ostavat vain merkkituotteita? Good luck, kun lapsesi ovat teini-iässä saat maksaa itsesi kipeäksi.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat