Seuraa 

MEidän 1.5v poika ei vielä syö purkkaa. En ole kokeillutkaan, koska ajattelen, että purkkaa on sitten enemmän sohvassa ja matossa, kuin suussa. Onko xylitol pastillit ihan yhtä hyviä happohyökkäyksen katkaisija? Olen tajoillut niitä meidän pojalle...itseasiassa vain puolikkaita. Mahtaako sillä määrällä olla väliä, että onko koko purkan pala/ pastilli vai vaan puolikas?

Terveisin pihi äiti.

Kommentit (5)

eikä nielaissut kovinkaan usein eikä ole koskaan löytynyt asiattomista paikoista. Opettelimme syömään yhdessä sohvalla istuen puolikas alkuun, hetki pureskeltiin ja yhdessä syljettiin kohta pois roskikseen.. tätä kaavaa pidennettiin ja kohta meni jo itse ruoan jälkeen sohvalle ja vaati ' kuumoppia' ;-)).

Purkka tai muu, mutta xlytolin määrä pitäisi olla riittävän iso eli yli 50% (ns. täysxsylitolia) jotta se olisi riittävän tehokasta. TÄtä ei tavallisista pastilleista heti löydy, tosin on niitä imeskelypastilleja joissa on melkein 90%. KOhta alkaa meillä toisen koulutus, saa nähdä miten hän oppii syömään purkkaa (täytti juuri 1v.).

Annoin aluksi puolikkaan purkan koska nielaisi sen melko nopeasti. Ei mennyt kauaa kun oppi syömään pidemmän aikaa ja jo muutaman kuukauden päästä annoin koko palan. Piti vain itse muistaa pyytää se pois tietyn ajan päästä koska muuten hän olisi nielaissut sen.

Nykyisin (2v2kk) syö purkkaa ehkä n. 10 minuuttia ja käy heittämässä sen roskiin.

Yhden kerran olen joutunut kaivamaan purkan irti vessan lattiasta vaikka alkuun pelkäsin samaa, että sitä on sohvilla jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

siirryimme myöhemmin purkkaan ja nyt taas käytämme tabletteja (anname puolikkaan), sillä jostain syystä poika on " kyllästynyt" purkan jauhamiseen (käyttää sen suussa ja tarjoaa sen heti pois). Me opetimme pojalle, että purkkaa pureskellaan hetki ja sen jälkeen se laitetaan roskikseen. Koskaan ei ole purkkaa ollut sohvilla tms. Pojalla ikää 2 v 9 kk.

xylitol -tabletit kuin purkat... purkkaa kun pitäisi syödä vähintään 5 minuuttia, et ehtii vaikuttaa (hammashoitajan kertomaa). Meillä on useampaa eri merkkiä, apteekista saa ainakin paria eri. Ainakin vadelman makuiset apteekissa myytävät menee lapsille hyvin, sulavat nopeasti ja ovat hyvän makuisia. Olen vienyt myös tarhaan tytölle (2v7kk) oman purkin ja muut äiditkin ovat ruvenneet asiasta tiedustelemaan.

Purkkaa ja sokerittomia kurkkupastilleja itselläni on aina takin taskussa... menee hyvänä lohdukkeena, kun tytölle meinaa iskeä väsy / kiukku kaupassa tai muuten reissun päällä. ;)

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat