Vierailija

Mies lähti pankkiin laina-asioissa. Tulee noin tunnin päästä ja saan tietää saadaanko lainaa asuntoon.

APUVA, en jaksa odottaa!

Sivut

Kommentit (25)

Nykyään saa niin löysästi lainaa. Harkitkaa vielä mihin teillä on varaa! Ja muistakaa että korot ovat tällä hetkellä nousussa eli ottakaa sitä kiinteetä korkoa ainakin osa jos noin tiukille vedätte itsenne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

me saatiin kans just muutama pv takaperin lainalupaus.kyllähän niitä voi toki itsekin laskea muttei se pelkästään riitä.ensimmäisestä pankista lupasivat mielellään lainan ja toisesta oli nihkeetä että onko takaisinmaksu kykyä....vaikkei tasan ole siitä kiinni.että ei siinä laskemiset auta viimekädessä ne päättää sen siellä.

Mekin saatiin asuntolainaa vuosia sitten eräästä pankista, vaikka toisesta sanoivat, ettei maksukykymme riitä minkäänmoiseen lainaan. Hyvinpä ollaan kuitenkin saatu lainaa takisinmaksettua, vaikka vuosien varrella on sattunut yllättäviäkin tapahtumia.

Meille ei myönnetty mieheni (ex-)pankista vaikka hän oli ollut ikänsä sen asiakkaana. He laskivat perheemme menot aivan yläkanttiin. Sitten haimme lainaa nykyisestä pankistamme ja saimme lainaa ilman mitään ihmettelyjä. (Laskivat menoiksi TODELLISET kuukausimenomme.) Olemme selviytyneet maksuista kohta jo neljä vuotta kivuttomasti vaikka olemme tässä välissä ostaneet isomman asunnon (johon piti saada vähän lisälainaa) ja olemme myös saaneet yhden lapsen lisää ja olen ollut 2,5 vuotta kotona. Miehen ex-pankki menetti sitten 5 asiakasta kun laskee kuopuksen mukaan.

Mutta kun vaihdettiin pankkia oli heti eri meininki. Ei meillä ollu rapoiset tulot kun olin sillon vielä kotiäitinä eikä miehenkään palkka taivaita tavoittele. Mut pankinjohtaja vain sano että kyllä he luottaa siihen että mäkin menen jossain vaiheessa töihin ja tulot sitten paranee. Laina tuli ja saatiin talo :)

Kannattaisko ottaa aluksi vähän pienempi laina ja ostaa pienempi asunto (tai halvemmalta alueelta) ja sitten vaikka 5 tai 10 vuoden päästä vaihtaa isompaan/parempaan?

Me tehtiin niin, ja nyt jälkeenpäin olen helpottunut siitä, etteivät pankissa myöntäneet meille yli-isoa lainaa, jonka maksamisen kanssa elämä olis ollut yhtä kituuttamista...

Handelsbanken antoi lainan. Ne suosii nuoria, koska pääsee antamaan pitkiä lainoja ja näin takaa itselleen asiakkaita vuosikausiksi eteenpäin.

Muutamme piakkoin ihan uuteen asuntoon ja maksamme sitten omaa pois liki saman verran kuin nyt vuokraa.

Muut pankit eivät lainaa antaneet.

jos kerran mekin saadaan, ku on kohta kolmas lapsi ja kaks muuta on alle 3-v,mä olen kotiäiti eikä mies mitään miljoonia tienaa vaan reilut pari tonnia kuussa...

oikeestaan aika hulluja pankinsetiä kun lainan meille lupasivat mut kyllä me siitä aiotaan selvitä..

että onko teillä riittävät vakuudet ja riittävät tulot lainan maksua varten?

kyllä minä ainakin olen aina tiennyt että saadaan lainaan kun mennään vaan pyytämään, kyllähän sitä nyt itsekin osaa sen verran laskea...

Eri pankkiin vaan, Nooa Pankki on kuulemma aika suosiollinen. Me oltiin oltu ikämme Nordean asiakkaita ja paskat sieltä mitään lainoja herui vaikka säästöjäkin oli. Osaomistuskämppää ei siellä otettu lainan vakuudeksi. OKOssa otettiin. Tsemppiä ap!

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat