Vierailija

Tuossa just ihasteltiin äitejä, jotka meikkaavat kauppaan mennessään. Ja toiset jopa kilvan kehuivat tekevänsä niin aina.

En tajua miksi!!?? Minä ainakin ihastelen enemmän meikittömiä naisia!

vaatiiko teidän miehet sitä? Oletteko oikeesti sitä mieltä, että vain meikattu nainen on kaunis ja siisti?

Itse meikkaan todella vähän. Yleensä en edes töissä. Olenko siis ainoa " luonnonkaunis" yksilö tällä palstalla, joka ei meikkiä edes kaipaa?

Mulla on hyvä iho (toisin kun meikkaavilla kolleegoillani) ja näytän ikäistäni 10v nuoremmalta (niin mulle on sanottu ja kaikki uudet ihmiset luulee, että olen 30v ja lapseton)

Olen siis jo 40v ja neljän lapsen äiti.

Minua on usein kehuttu tyylikkyydestä. ja luonnollisuudesta.

Sivut

Kommentit (31)

pukeutunut siististi! :DD

Hiemanko ristiriitaista! Ootte te hauskoja.

Kärjistetäänkö? Harva haluaa näyttää Hannalta mennessään ihmisten ilmoille, ja laittaa kevyen, luonnollisen meikin. Harva myöskään haluaa näyttää kauppaan mennessään samalta kuin Hollywood tähdet bileissään, joten...

Eiköhän se ole olemassa kultainen keskitiekin tuon meikkaamisen kanssa?

Minusta keski-ikäiset naiset on yleensä niitä kaikkein huonoimmin meikkaavia, samoin asiaa vasta opettelevat teinityttöset. Päälle nelikymppiset vetää naamaan paksun kerroksen pakkelia, luomiväriä (eivätkä häivytä sitä tippaakaan!), paksua huulipunaa jne.

itse " tälläydyn" yleensä ihmisten iloille mennessä (leikkipuisto, nla jne missä tapaan ihmisiä) ihan näyttääkseni pirteämmältä.

luonnolliselta näytän, käytän vain poskipunaa, valokynää ja kulmakynää, mutta kummasti piristää itseänikin. olen kahden pienen äiti, lapset 1v10kk ja 7kk, nuorempi herää n2-7x yössä, joten ihan kivat mustat silmänaluset löytyvät.. :-)

kesäaikaan en välttämättä laita mitään, rusketus ja pisamat piristävät paljon.

iltamenoille saatan sitten meikata enemmänkin, mutta luonnollinen lopputulos on siinäkin.

mikään pakko ei ole ehostaa ollenkaan, ja mieheni nyt ei huomaa eroja ;-)

niin ja olen 32v, viimeksi vko sitten kysyttiin papereita baarissa missä ikäraja 22v..

Sisältö jatkuu mainoksen alla

näyttävänsä kauniilta. Niin yksinkertaista se on.

Ap turhaan ylpeilee hyvällä ihollaan. Kyllä se enemmän perimästä ja elintavoista on kiinni kuin meikkaamisesta.

Minä meikkaan nykyään satunnaisesti, mutta teininä ja 2kymppisenä meikkasin paljon ja joka päivä ja silti minulla on aina ollut hyvä iho. En edes hoida ihoani muuten kuin puhdistamalla sen aamuin illoin sekä käyttämällä tarvittaessa kosteusvoidetta. Kuorinta-aineita ja silmänympärysvoiteita ja mitä kaikkea niitä nyt onkaan en ole koskaan käyttänyt ja ikää minulla on lähes 40.

Toisilla nyt vaan on helppohoitoinen iho.

Tälläytyminen on minusta eri asia kuin itsensä siistinä ja pitäminen ja meikkaamistakin on monenlaista.

Muistathan, ap, että kaikki eivät ensinnäkään ole niin luonnonkauniita, että ovat edukseen sängystä kieritettyinä. Minulla esimerkiksi on usein kasvoissa ihottumaa, joka on tosi ikävän näköistä ja vaikuttaa itsetuntoonkin. Ihottuman takia iho ei melkein koskaan ole tasaisen sävyinen. Kun kerran ongelma ratkeaa kevyellä sipauksella värillistä kosteusvoidetta ja siihen päälle hieman meikkipuuteria, niin en ymmärrä miksi en näin tekisi. Aikaa kuluu vajaa minuutti.

Ja ihmisillä nyt muutenkin on eri asenteet ulkonäköön, naiseuteen, asioitten merkitykseen. Minun mieheni ei ikinä vaatisi meikkausta taikka muutenkaan rupeaisi kommentoimaan minun meikkauksiani taikka pukeutumisiani (ainakaan negatiiviseen sävyyn), mutta olen vanhanaikainen ihminen sitten kai. Minusta vaimon on kohteliasta olla huolitellun näköinen ihan arki-iltaisinkin kun mies tulee kotiin töistä.

Jos ei " tällää" on perusav-mamman kaltainen homssantuu jota mieskin taatusti pettää jossakin vaiheessa ja jos taas tälläytyy=meikkaa, katsoo mitä pukee päällensä, hiukset ei roiku rasvapakettina niskassa niin onkin pinnallinen ja arvojen puutteesta kärsivä pimu.

Teki niin tai näin niin aina väärinpäin;)

Minulle nuo asiat kuuluvat siihen perushygieniasta huolehtimiseen eli peseytymisen lisäksi dödön käyttö, hiuksien harjaus ja puhtaus ja sävyn sipaisu naamaan eli huulipunaa tai rajauskynää ja ehkä kiiltoa, kulmat on kuosissa, ehkä puuteria hieman ja/tai aurinkopuuteria tai poskipunaa. Ripsiväriä, kajalkynää tms en arkisin pahemmin käytä, värivoiteita en ole käyttänyt koskaan koska koen ettei ihoni kaipaa sitä.

Ja tosiaan minusta/minulle tälläytyminen on jotakin ihan muuta kuin mainitsemani/toteuttamani seikat.

En halua olla luonnollisen näköinen lättänän tukan kanssa naama kiiltävänä ja iho epätasaisena. Sen vuoksi laitan hiukseni ja meikkaan kevyesti. Aikaa minulla kuluu siihen noin 10-15 minuuttia.

Onko teillä jotain itsetuntoongelmia, kun koko ajan pitää vahtia muita naisia? Mulle on ainakin ihan sama miltä naapurin Pirkko näyttää, pääasia että se on kiva naapuri. Tai töissä kuka tahansa. Tai missä vaan kuka tahansa.

Itse olen välillä naturelli, välillä jonkinverran meikattu, ja joskus on jopa kausia, jolloin tälläydynkin lähes aina. Ihan yhtä säälittävä tai ei säälittävä mä olen aina, ulkokuoresta huolimatta.

Antakaa ihmisten olla ja käyttäkää energianne fiksummin kuin oman tai varsinkaan muiden ulkonäöstä murehtimiseen.

Mulla on niin kirjava iho luonnostaan, että sipaisen siihen ohuen meikkivoiteen tasoittamaan ihon väriä sekä irtopuuteria kera aurinkopuuterin joka aamu (paitsi sairaana).

Olen blondi, blondeilla ripsillä ja kulmakarvoilla, joten niihinkin laitan ripsaria ja ruskeanharmaata kulmaväriä aamuisin.

Lopuksi vielä huulikiiltoa ja hyvä on.

Meikkaan ihan oman fiilikseni takia en miestä miellyttääkseni. Ja meikatakin voi monella eri lailla. Kumma miten monella on sellainen käsitys, että meikatessa ripset notkuvat liiasta värista, meikkivoiteen raja näkyy ja huultenrajauskynä on viisi astetta tummempi kuin huulipuna. Millä paikkakunnalla ja millä vuosikymmenellä???

Bilemeikkini on sitten ihan asia erikseen ja silloin saakin hätistellä muitakin miehiä ympäriltä ;-D t. 37 v kolmen lapsen äiti, joka kuulemma on myös fressin ja nuorekkaan näköinen

Itse ymmärtäisin sen niin että haluaa näyttää siistiltä ihmisten ilmoille mennessään. Eli hiukset puhtaat, kenties siististi kiinni laitetut. Mahdollisesti kevyt meikki (esim. väriä ripsiin tai huuliin), ei välttämättä sitäkään. Pelkkä kasvojen pesu/puhdistus tuo raikkaan olon. Ja vaatteet siistimmät, ei mitään ykkösiä ylle muttei ihan verkkareissa ja likaisessa t-paidassakaan.

Noin ainakain itse tämän tälläytymiseni hoidan, aina tilanteesta riippuen (neuvolaan riittää kevyempi ehostus kuin kaupungille tai kahvilaan mennessä). Äitini ei esimerkikisi ole koskaan meikannut mutta on aina siistin ja huolitellun näköinen.

Ja miksi haluan olla siisti ihmisten ilmoilla. Ihan siksi että tulee itselle parempi olo kun ei tarvitse koko aikaa laahustaa samoissa verkkareissa. Nautin kotiäitiydestä ja haluan näyttää sen. Ja jos matkalla törmää johonkin puolituttuun ei tarvitse hävetä vaatetustaan/olemustaan.

minun ihailuni saa nainen, joka on luonnollisen kaunis.

Maalatut ja tällätyt saavat osakseen lähinnä säälin sekaista myötähäpeän tunnetta!

Minusta tuskin kukaan uskoisi, että meikkaan. Teen luonnollisen meikin, käytän luonnollisen väristä väriä kulmiini (nypityt), ripsiväriä ja puuteria. Ei sitä päälle päin kukaan huomaa, että minulla on meikkiä, mutta eron kyllä huomaa kun meikin pesee pois (iho epätasaisen värinen, finnejä näin raskaana ollessa).

Ei meikattu ole aina sama asia kuin ylitällätty vahvassa meikissä kulkeva nainen, jolla on huulipunat ja luomivärit! Meikkaamista se on kevytkin meikkaaminen, eikä sitä paljain silmin välttämättä edes huomaa.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat