Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Ensin ajattelin, että aihe on arka, joten en kysele. En malttanut kuitenkaan pitää sormiani pois näppäimiltä. Katsoiko kukaan muu sitä SFT:n dokumenttia kakkoselta? Täytyy sanoa, että minä yllätyin siitä jutusta aika tavalla. Olin kuvitellut, että Iranissa uskonnollinen poliisi on niin tiukka, että prostituutiota ei voi esiintyä. Toisaalta taas mielestäni oli aika hyvä piirre, että näilläkin prostituoiduilla oli mahdollisuus normaaliin elämään. Toisaalta ne puolen vuoden sovitut avioliitot tuntuivat hassuilta - ehkä lailliselta prostituutiolta vain.

Kommentit (4)

...ja järkytyin aika lailla. ei kyllä ollut aavistustakaan, että kyseisessä maassa on noin huono tilanne. ja varsinainen uskonnollinen poliisi, kun sekin ostaa prostituution palveluja. ja tuo väliaikainen avioliitto kuulostaa kyllä aika tekopyhältä ja siltä, että sillä vaan halutaan ns. laillistaa seksisuhde.

tuli kyllä surullinen olo ja osaa taas arvostaa omaa elämäänsä enemmän, vaikka välillä on esim. taloudellisia vaikeuksia. mutta on meillä kyllä täällä asiat hyvin.

että shiia-muslimit ovat ainoita jotka hyväksyvät nämä määräaikaiset avioliitot.

Sunnimuslimit (joita siis enemmistö yleensä on) eivät hyväksy sitä missään olosuhteissa!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Aureole:

Lainaus:

että shiia-muslimit ovat ainoita jotka hyväksyvät nämä määräaikaiset avioliitot.

Sunnimuslimit (joita siis enemmistö yleensä on) eivät hyväksy sitä missään olosuhteissa!!

Itse asiassa on myös (valitettavasti) sunnimuslimeja, jotka harjoittavat tilapäiviä avioliittoja... mutta mm. Shaykh ibn Uthaymeen on kehottanut pysymään tällaisesta poissa, koska siihen liittyy mm. huijausta, aiheesta lisää:

http://www.fatwaislam.com/fis/index.cfm?scn=fd&ID=571

Mitä tulee itse dokkariin, katsoin sen. Mutta onko tämä kuitenkaan todellinen kuva yleisesti ottaen Iranin naisista? Huumeiden käyttöä ja sen seurauksena ties mitä muuta kun ei kykene huolehtimaan enää itsestään saati lapsistaan. Uskonto ei näy juurikaan missään. Mutta shia-islamia en juuri tunnekaan. Mm. tuo tilapäinen avioliitto kuuluu nimenomaan shia-islamiin, että sovitaan suoraan tietty aika.

Vahvisti vain omaa kuvaani siitä kuinka meno ns. muslimimaissa on usein kaukana islamista..

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat