Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Millä puurolla ootte aloittaneet, kaupan vai itsetehdyllä? Ootteko tehneet mikrossa? Miten säilyy aamuun jos illalla tekee?

Kommentit (7)

Annoin kaurapuuroa eka kerran pari viikkoa sitten (5,5kk). Sauvasekoittimella hienonnin paketillisen luomukaurahiutaleita niin puurosta tulee sileämpää. Siitä olen keitellyt puuroa. Puuron sekaan laitoin tissistä maitoa, 1 tl puuroa ja n. 1rkl tissimaitoa. Se on meidän tytön herkkua. Nyt määrät ovat jo suurempia, mutta aloitin hissukseen. Hiljaa hyvää tulee. Tarjoan aina tuoretta puuroa, kylmä kaurapuuro yököttää mua :)

helppo keittää vaikka joka ilta, vain pari minuuttia ja tulee tosi samettista. Sen jälkeen aloin keittää grahamjauhoista puuroa. Säilyy pari päivää jääkaapissa. Laitan puuron sekaan yleensä hiukan marja/hedelmäsosetta. Puuro on meidän tytön parasta herkkua, vellit ei mee ollenkaan. Puurovinkkejä on siinä äitiyspakkauksen mukana tulevassa vihkosessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Riisipuuro taisi olla kolmas tai neljäs maistettu ruoka-aine (reilu 6 kk iässä). Kotimaiset viljat sitten hiukan myöhemmin, n. 7 kk.

Ja pitää maistella hissuksiin, kuten muutkin ruoka-aineet. Viljat ovat kai herkemmin allergisoivia ja masukipuja aiheuttavia kuin monet kasvikset...?

Me aloitimme Farinan täysjyväriisijauhoista keitetyllä puurolla. Keitän se aina iltaisin. Nykyisin syömme puuroa aamuin illoin. Aamuisin keitän maissipuuron Risentan maissijauhoista. Kaupan vauvan puurojen ongelmana on se, että sisältävät melkein kaikki lehmänmaitoa ja kotimaisia viljoja. Puurot maistuvat mielestäni parhaimmalta juuri keitettynä.

Menna+poika 6 kk 3 vko

Siis ei niilä tetroissa myytävillä, vaan jauheilla, johin lisätään vesi. Ei oikein kelvannut. Nykyään teen ihan kaurahiutaleista korvikkeeseen ja se menee hieman paremmin. Tosin puuro ei vieläkään ole mitään lempiruokaa. Teen joka aamu erillisen satsin. Illalla syödään velliä tuttipullosta, joten ei ole kokemusta tuosta säilymisestä. Mutta kyllä luulisin veteen tehdyn puuron säilyvän jääkaapissa ihan hyvin ainakin vrk.

olen itse tehnyt puurot, kaurapuurolla aloiteltiin viime viikolla ja hyvin on säilynyt jääkaapissa kun olen sen illalla tehnyt taikka jos teen aamulla niin säilyy iltaan....miksi ei säilyisi=))Olen tehnyt liedellä en mikrossa, vaikka sielläkin voisi tehdä sen.

Nelli

Meilläkin puuron aloittaminen kohta ajankohtaista. Täytyykö sen aloittamisessa noudattaa samaa, vähän kerralla suositusta, vai annoitteko heti koko satsin? Annoitteko aamulla kokeeksi ettei yö mene huutamiseksi?

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat