Muita, joilla työaika 8-16 ja inhoavat sitä? Tahtoisin vuorotyön..

Vierailija

Olisipa ihanaa edes välillä saada joku arkipäivä vapaaksi että pystyisi hoitamaan asioitaan puhumattakaan siitä, että voisi nukkua myöhään!

Kommentit (14)

Vierailija

Molemmissa on hyvät puolensa, molempia olen kokeillut. Lasten kanssa 8-16 on parempi, saa olla viikonloput vapaana ja lasten kasvaessa iltaisin on usein pakko olla vapaana, on vanhempainiltoja tai lasten kuskaamisia hararstuksiin. Mutta se on totta, että asioiden hoitaminen on usein hankalaa. Ei meinaa vaatekauppoihinkaan ikinä keretä!

Vierailija

koska en todellakaan ole mikään aamuihminen, kaukana siitä!

Nykyisin olen vuoropäiväkodissa töissä ja vuorot on:

7-14/15, 12-20 ja 20-7.

Mies on palomies, joten lapsia ei ole tarvinnut viedä hoitoon.

Vierailija

Kyllä mä enemmän aamuista tykkään..kiva viettää illat perheen kanssa.

Tietysti joskus iltavuorokin ihan kiva, varsinkin jos edellisenä päivänä aamuvuoro niin siinä jää melkein vuorokausi vapaa-aikaa vuorojen välille. Ja tosiaan saa nukkua välillä pidempään työpäivänäkin. Mutta usein on myös iltavuoron jälkeen aamuvuoro jolloin ehtii kotona käydä vaan nukkumassa.

Arkivapaat on kyllä kiva juttu, mutta sitten ollaan töissä viikonloppuna. Ja kun mies tekee tuota 8-16 työtä arkisin niin perheen yhteinen aika jää ajoittain vähäiseksi.

Tosin vielä vaikeampaa olisi jos molemmat tekisi vuorotyötä.

En mä kyllä ehkä silti vaihtaisi tätä nykyistä työtäni 8-16 työhön.

Vierailija

Mä olen muuten kanssas ihan samaa mieltä:-). en enää pystyisi menemään mihinkään 8-16 töihin, ainakaan jos ei olisi lainkaan joustoa. Olinkin pari vuotta vuorotöissä, vuorot vaihtelivat 7-24 välillä. Ihan kivaa sekin toisaalta oli!

Mutta se huono puoli on vuorotöissä että eivät oikein perheelliselle sovi:(. Itse en ainakaan lapsia mihinkään vuoropäivähoitoon laita. Miehellä on nimittäin myös epäsäännölliset työajat.

nO nykyään olen yrittäjä ja joskus otan ihan vapaapäiviä itselleni jos olen mielestäni sellaisen ansainnut!

Vierailija

että ollaan töissä juhannukset, joulut, äitienpäivät, vaput jne. Ei se ole pelkästään kivaa myöhään nukkumista ja arkivapaita.

Vierailija

onhan ne arkivapaat kivoja joo kun voi hyvin hoidella asioita. mutta siinä ne vapaat sitten hurahtaakin virastoissa ja hammaslääkärissä juostessa ja sitten ketuttaa erittäin rankasti olla seuraavana viikonloppuna töissä kun muu perhe viettää vapaata. puhumattakaan jouluaatosta ja juhannuksesta ja muista pyhistä joita "normaalit" ihmiset viettävät perheensä kanssa. kokeilepa ensi jouluaattona "lähteä" töihin klo 14, veikkaan ettei enää kadehdituta!

iltavuorot on ihan yhtä tyhjän kanssa, siinä on koko päivän kiinni töissä. aamulla pitkään nukkuminen olisi ainoa plussa mutta kun sitäkään ei voi tehdä lasten takia. niinpä kyttäät koko aamun kelloa että mitä tässä nyt vielä ehtii tehdä ennen töihinmenoa ja mitä sitä viitsisi tehdä ettei ole ihan puolikuollut väsymyksestä kun työpäivä alkaa. kun kaiketi siellä työmaallakin pitäisi jaksaa jotain tehdä.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat