Vierailija

Vauva on ollut muutaman päivän tosi itkuinen ja ilmavaivoja on ollut kovasti ja iho on alkanut kuivumaan.

Tänään menimme sitten lääkärille ja hän epäili vauvalla olevan maitoallergia, miten voi olla kun saa vain minun maitoani?

Nyt minun kuulemma tulee jättää kaikki maitotuotteet pois ruokavaliosta. Eli mitä käytännössä tarkoittaa? Hyla käykö? Entä tuleeko margariininkin olla laktoositonta? Saako juusto lainkaan? Joudunko nyt imettämään vaikka kuinka pitkään, vai miten tämä imetys menee?

Hankalaksi menee ja olenkin kaikista neuvoista kiitollinen.

Sivut

Kommentit (44)

Tiedän, että alkuun järkytys on suuri, mutta kun aikaa kuluu, huomaat ettei se allergia niin kamalaa olekaan.

Kahden allergisen (maito-kotim.viljat-kananmuna) lapsen äiti

en viljoille, porkkanalla, paprikalla, sitrushedelmille jne. jne.)

Mutta älä huoli, ei maailma todellakaan kaadu tähän. Ja tuo imetysaika on nopeasti ohi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

joudut lukemaan kaikki tuoteselosteet todella tarkkaan... Juustoa ei ole maidottomana ja hyla ei ole maidoton... Maitoproteiini on nyt se jonka jätät pois!

Saat kai reseptin soija tms. maidollekin jos haluat..

minä myös olin kasvissyöjä, mutta jouduin valitsemaan imetyksen tai possun syömisen väliltä. Söin siis lihaa 400g päivässä. Suoli meni aluksi aika tukkoon, tuntui että sai ähistelä tunnin pöntöllä ennen kuin mitään tapahtui, muutenkin olo oli huono, mutta tämä poistui muutaman viikon lihan syönnin jälkeen.

Oli kyllä ihana palata takaisin kasvisruokavaliolle :)

Mun mielestä se on aika oiva ravintolisä kaikkeen, kun on hyvää rasvaa ja kalsiumiahan siitä saa vielä huomattavasti paremmin kuin maidosta.

Itse käytän sitä puuron seassa ruokalusikallisen päivässä. Mutta sitähän voi laittaa mihin ruokaan vaan. Sitä en kyllä yhtään tiedä miten allergisoivaa seesamin siemenet on, kun omilla lapsilla ei allergiaoireita ole.

Edes hyla ei käy, kyse ei ole laktoosi-intoleranssista vaan maitoproteiiniallergiasta. Jos et voi olla ilman maitotuotteita, niin silloin vauvalle syötetään reseptillä saatavaa korviketta, joka maksaa ihan tautisesti, ennenkuin Kela-korvauksen saa, sitten helpottaa. Jauheena olevan korvikkeen käyttöön joutuu vähän totuttelemaan, mutta helppoa se loppujen lopuksi on. Kun kiinteitä aletaan maistelemaan, suositellaan naudanlihaa viimeisenä lihana, koska sekin saattaa sisältää maitoproteiineja...

Itsekin luulin, että maailmanloppu on edessä, kun tytöllä todettiin maitoallergia, mutta loppujen lopuksi se ei paljoa elämää hetkauttanut, purkkiruuat piti vaan käydä läpi kaupassa, niissäkin on joissain maitoa. Ja onneksi se yleensä poistuu leikki-ikään mennessä, meillä hävisi jo 10 kk:n ikäisenä!

Tuli mieleeni että imetystukiryhmissä on myös henkilöitä jotka on syystä tai toisesta perehtynyt allergioihin. Myös joillakin yhdistyksillä on tämmöisiä tukihenkilöitä. Allergia- ja astmaliitosta ainakin saa apua.

Terveisin Turusta huippua tulea saanut

Jolla myös vehnä-, kananmuna- ja pähkinäallergiat. Syntymästään saakka oireili, parani vasta kun viimeisenä tuon vehnän jätin pois ruokavaliostani.

Laihtunut olen minäkin, mutta olen ollut siihen vai tyytyväinen;) Aika rankkaa on ollut elää tällä ruokavaliolla, kasvissyöjä olen minäkin... Kana tuli ruokavaliooni näiden allergioiden myötä. Aika pieni tuo vauva on eikä kasvanut ihan käyrien mukaan. Onko teidän muiden allergiset lapset kasvaneet normaalisti?

elä murehdi vielä siitä että jos maidon pois jättäminen ei auta. Keskity nyt vain siihen että saat kaiken maidon pois ruokavaliostasi.

Sitten muutaman viikon päästä olen viisaampi ja voit tehdä taas uuden päätöksen miten jatkaa :)

11

ole mitään allergioita. Mutta tähän asti on pärjätty gluteenittomalla myslillä ja soijamaidolla, soijajogurtilla, perunalla, riisillä, kasviksilla, hedelmillä ja syön myös kalaa ja kanaa nykyisin. Vauva on 7kk. Kyllä olen palkokasveja käyttänyt kun ei niistä ole oireita tullut. Rajuimmat oireet tulivat cashew-pähkinöistä joita söin eräs päivä pienen pussillisen, vauvalle nousi korkea kuume.

t. nro 40 vai mikä se nyt oli

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat