Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

en aio enää syödä pillerin pilleriä enkä suhrata kondomien kanssa,kierukkaa en halua ja piuhat on vuoro panna kiinni mieheltäni ja piste

Kommentit (10)

Mistä keksit tuollaista että naiselle sterilisaation peruminen on helpompi operaatio!!?? Kamalaa kun levitätä täällä väärää tietoa! Lie sterilisaatio.fi tai muita sivuja tai kysy lääkäriltä, niin tiedät että MIEHEN vasektomian peruminen on helpompi kuin naisen! Ja yleensä koko operaatio on helpompi miehelle kuin naiselle.

miehille se tehdään vain paikallispuudutuksessa kun taas naiselle nukutuksessa tai synnytyksen yhteydessä voidaan tehdä puudutuksella!

Jos tarkoitat 5 niin mieheni ehdotti nimenomaan asiaa itse. Sanoi, että on VARMA, ettei enään koskaan halua lapsia kenenkään kanssa. Hänelle riittää meijän lapset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

mies kävi vasektomiassa pari kk kolmannen muksun syntymän jälkeen.

Tosin valittelee että vieläkin vihloo paikkoja mutta minusta se on pientä verrattuna omiin vaivoihini.

Toimenpiteen peruminen on naisella helpompaa.

Mun nykyinen mies vaan meni entisessä liitossaan piuhojen katkaisuun ja ero tuli. Yhteinen lapsemme piti saada alkuun " koeputkessa" . Meillä oli aikamoinen onni siinä että tämä lapsenhankinta onnistui. Vain yksi alkio kaikista hedelmöitetyistä kiinnittyi. Eli emme saa enää lisää lapsia vaikka miten toivoisin. Suru siitä on aika ylitsepääsemätön.

Miehenäsi harkitisin todella tarkkaan mitä tekisin.

kummallista että niin harva mies sitä teettää vaan nainen saa kantaa vastuun ehkäisystä. Naisten sterilointiin on pitkät jonot kun taas miesten paljon helpompi päästä nipsaisuun.

Meillä mies olisi menossa vapaaehtoisesti piuhujon katkaisuun. Minä vielä epäröin " enkä anna lupaa" . Onko kenellään kokemuksia asiasta? Vaikuttaako seksielämään?

Etenkään miehelle. Miksikö? Siksi, että vaikka molemmat NYT olisitte varmoja, ettette enää halua lisää lapsia, ei tulevaisuutta voi ennustaa. Naisilla biologinen ikä tulee nopeammin vastaan, sikäli on fiksumpaa tehdä sterilisaatio ennemmin naiselle esim. keski-iän kynnyksellä. Mies saattaa saada uuden perheen vielä viisikymppisenäkin!

Ja en nyt tarkoita, että eroaisitte. Ikävä kyllä myös kuolema voi kolkutella ovella milloin vain... Elämästä ei koskaan tiedä. Siksi minusta on tosi kyseenalaista vaatia puolisoa sterilisaatioon, se on niin lopullinen ratkaisu. Ja miehille seksuaalisuuden kannalta myös itse asiassa hankalampi kuin naisille, päinvastoin kuin joku jo ehti täällä kailottaa. Eli kokeilkaa ihmeessä KAIKKI muut keinot ensin, ja jos niistä mikään ei käy, harkitse itse sterilisaatiota ennemmin. Tai jos miehesi välttämättä sen itselleen haluaa (ja on miettinyt sitä kaikilta kanteilta PITKÄÄN), kannattaa ottaa siemennestettä talteen.

Jos olis olemassa - ja niitähän kehitellään - miesten ehkäisypilleri, olis vaan oikeus ja kohtuus että mies vuorostaan käyttäis mutta " piuhojen kiinni laittaminen" on aika lailla peruuttamaton juttu (en nyt prosentteja muista, kuinka moni onnistutaan palauttamaan takaisin toimintakykyiseksi jos tuleekin katumapäälle jossain vaiheessa).

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat