Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka helppoa/vaikeaa on saada vuokra-asunto ilman luottotietoja?

Vierailija

Ja ennen kuin kukaan älähtää, niin voin hieman selventää miksi mulla on tällä hetkellä l.tiedot menneet, tiedot pitäisi puhdistua vuoden sisällä.

Menetin ne neljä vuotta sitten ex-miehen töppäilyjen takia. Tuo mm. tilasi mun nimissä kaiken maailman kamoja netti myynnistä, kun olin pari kuukautta opiskeluvaihdossa ulkomailla. Ja jätti tietty laskut maksamatta JA piilotti ne perintätoimistojen laskut. Sain tietää tuon vasta sitten, kun ulosotosta tuli kirjeitä.

Nyt etsin lapsen kanssa sen takia uutta kämppää, koska tämä yksiö on jäämässä meille liian pieneksi. Olen käynyt katsomassa jo kahta asuntoa; toisesta oli kiinnostunut myös muutkin, joten se meni toiselle (enkä ollut niin kiinnostunut tuosta) ja toista kävin tänään katsomassa ja välittäjä soitti perään, ettei vuokranantaja haluakkaan vuokrata asuntoa luottotiedottomalle.

Kommentit (2)

Vierailija

Mutta mulla on tuttu saanut yksityiseltä niin, että hommasi paperin, jossa hänellä vanhemmat toimivat ikäänkuin takaajina. Eli jos vuokra jäisi maksamatta, vuokranantaja saisi periä maksamattomat suoraan vuokralaisen vanhemmilta ja olikohan jotain sanktiomaksua myös. Tietysti jos mahdollista, voit ehdottaa myös korkeampaa takuuta tms. Helpointa olisi jos voisit vuokrata suoraan ilman välittäjää, jolloin voisit itse selittää miksi ei ole luottotietoja, ja sen että olet varmasti luotettava maksaja.

Vierailija

firmoistakin (Avara, VVO jne.) aika harvat. Siitä voi varmaan neuvotella, että saisiko asunnon, jos maksaisi normaalia isomman vuokratakuun... Kaupungit/kunnat vuokraavat luottotiedottomille, mutta niistäkin osa tarkistaa tiedot ja jos luottotiedoissa on vuokranmaksusta johtuvia häiriöitä, niin sitten kaikki kaupungitkaan/kunnatkaan eivät vuokraa.

Hankalaa siis on. Jos haluat kivan kämpän, niin kannattaa odottaa se vuosi, että merkintä poistuu...

Uusimmat

Suosituimmat