Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Meillä 3 lasta, mies ei halua enempää. En minäkään nyt, mutta ehkä muutaman vuoden päästä.

Olen miehelle tän kertonut ja toivoisin ettei hän menisi katkaisemaan piuhojaan. Aikoo kuulemma mennä. Oli tänään jo lääkärille puhunut siitä.. Lääkäri käski tulla ensi viikolla uudelleen jos vielä on samaa mieltä. Käski siis harkita viikon ja laittaa sitten vasta lähetteen eteen päin. Ollaan molemmat 27 vuotiaita, joten vielä olisi kyllä mahdollisuuksia tehdä lisää lapsia, ehkä kymmenenkin vuoden päästä! ...tai vaikka viidentoista.

Mieheni aikoo mennä kuitenkin, jääräpää kun on. Mua surettaa. Kyllä mä varmaan vielä haluaisin lapsen, ehkä kaksikin. Sitten joskus.

Mulla on tosi ristiriitaiset tunteet. Oikein suututtaa. Toisaalta on ihan kiva, että mieskin ottaa osaa ehkäisyyn.. Mutta että noin radikaalilla teolla!!

Kysynkin siis teiltä: Onko oikein että mies menee sterilisaatioon vasten minun tahtoani?

Entä jos minun tekee mieleni joskus lasta? Pitääkö minun siis tulevaisuudessa erota ja hankkia uusi mies jotta saisin lisää lapsia?

..hmph >:/ Minusta se on väärin.

Kommentit (15)

Tällä hetkellä kun nää kolme on pieniä, tuntuu välillä että nää riittää. En siis juuri nyt halua lisää lapsia. Nuorinkin on ihan vauva vasta.

Mutta entä minun haluni ja toiveeni, siis tulevaisuudessa? Entä jos minulle tulee kamalan kamala vauvakuume, ihan pakottava halu saada vielä yksi vauva? Jokainen, joka on kärsinyt kovasta vauvakuumeesta tietää mitä tunnetta tarkoitan. Pitääkö minun silloin vain tyytyä tyhjään syliin?

Mieheni ei aio lähteä spermaa pakastamaan.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Toki ymmärrän, että sinullakin on oikeuksia ja voit olla eri mieltä miehesi kanssa. Mutta onko sinulle tärkeämpää se, että olette miehenne kanssa yhtenäinen tiimi vai se, että sinä saat tahtosi läpi ja saatte lapsen jota hän ei halua.

Joskus parisuhteessa joutuu tekemään kipeitäkin kompromisseja, jotta kaikilla on hyvä olla. Mielestäni teillä on jo monta lasta ja monta syytä olla onnellisia.

Mitä jos miehesi sairastuisi eikä voisi enää saada lapsia, jättäisitkö hanet silloin?

Entä jos sinä et voisi saada lapsia ja miehesi haluaisi ehdottomasti, jättäisikö hän sinut?

Elämässä yksi vaikeimmista asioista on luopuminen. Mutta kun luopuu jostain, niin uusia mahdollisuuksia tulee eteen.

Entä jos en allekirjoita? En siis " anna lupaa" toimenpiteeseen?

Estän kyllä kaikin keinoin jos vain voin. En halua että lapsiluku on nyt varmasti vaan tässä.

ap.

meillä lapsi kiintiö täynnä kumpikin haluttiin tyttö ja poika ja niitä meillä myös siunattiin :)

t.äiti 30 isä 37 ja leikkauksesta on 2 vuotta

Vaikea tilanne teillä. Sen voin sanoa, että lupaasi ei siinä kysytä, eikä sinua edes vaadita lääkärin puheille. Minun mieheni otti sterilisaation viime kesänä yhteisestä päätöksestämme. Erittäin suuri positiivinen asia on ollut seksielämän parantuminen, kun minun haluni ovat nyt normaalit pillerien lopettamisen vuoksi. Eikö kolmessa lapsessa jo ole tosi kova työ, kun ne kasvattaa aikuisiksi?

Eikö ne olemassaolevat kolme lasta riitä? Jossain vaiheessahan täytyy se päätös tehdä että nyt ei tule enää enempää lapsia. Ja miksi nainen saisi sanella mitä mies saa tehdä? Aika itsekkäältä ap vaikuttaa kyllä.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat