Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Mulla ainakin romahti. Tunnen itseni kamalan lihavaksi, revähtäneeksi, venyneeksi, vuotavaksi ja turvonneeksi. Mies ei kyllä ole sanonut mitään kielteistä, mutta tunnen itseni niin epäeroottiseksi ja rumaksi, etten ilkeä melkein katsoa itseäni alasti edes peilistä.

Kommentit (13)

Mulla oli fyysisesti kurja olo koko raskauden ajan ja heti kun tulin raskaaksi mua alkoi kalvamaan tunne ettei mies enää minusta välitä. (Joku hormonijuttu, ei mitään todellisuuspohjaa näin jälkikäteen ja " selväpäisenä" ajateltuna.) Itsetunto ja oman kehon hyväksyntä sai kamalat kolaukset raskauden puolivälin tienoilla kun vatsani kasvoi aika nopeasti. Kaikista pahimmin otin itseeni kun työpaikalla kaksi työkaveria alkoi suureen ääneen ihmetellä että odotanko kaksosia ja olenko varma että viikot on laskettu oikein kun vatsani on niin iso. Sen jälkeen tunsin itseni kamalaksi norsuksi ja aloin vältellä sitä että joudun alastomana mieheni silmien eteen, häpesin itseäni hirveästi. Synnytyksen jälkeisenä vuotenakaan ei itsetunto ollut kovin korkealla.

No onneksi noista raskausajoista on kohta jo kolme vuotta ja itsetunto on taas aikalailla kohdillaan. Varsinkin nyt kun kohta vuoden kestäneen kunnonkohennuskuurin myötä olen saanut oikein mukavaa palautetta mieheltäni...

Ehkä en olisi osannut käsitellä asiaa. Miksei siitä puhuta enemmän ?

Se minua vaivaa usein. Vaikka itsetuntoni olisikin kovempaa luokkaa kuin ennen synnytystä, en kuvittele useimmilla olevan niin. Oma kroppani palautui pikana ilmeisesti kuntoilun takia ts. jumppa perhehuoneessa, rappusten ravaamista muuton takia suoraan synnäriltä jne. Toisaalta olen välillä tosi katkera siitä, että minut tavallaan " pakotettiin" siihen muottiin : entistä hoikemmaksi naiseksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Lapsi toi mukanaan älyttömästi rakkautta ja paljon uutta ja ihanaa elämää. opiskelen samalla hoitaessani lapsiani kotona, lisäksi kasvatan kissoja, urheilen kun ehdin ja harrastan musiikkia. Olen edelleen oma itseni, nyt joukkoon on vain tullut yksi äärimmäisen tärkeä rooli lisää:äitiys.

Kieltämättä kuitenkin häiritsi imetyksen lopettamisen jälkeen se, minkälaiset riippuvat nahkapussit rinnoista oli tullut. Mutta sekin oli onneksi ohimenevä vaihe, jotenkin ne vain kiinteytyivät, ei toki ennalleen, mutta paljon parempaan suuntaan.

Muuten kyllä tunsin itseni ihan naiselliseksi, mutta sektion vuoksi en ihan pahimpaan rääkkiin joutunutkaan.

Olen synnytysten jälkeen kokenut itseni enemmän naiseksi kuin koskaan! Ja nyt kahden lapsen keski-ikää lähestyvänä äitinä painonikin on ihan itsestään tippunut monta kiloa siitä, mitä oli ennen lapsia.

En todellakaan ole sinut vartaloni kanssa. Riipuvat rintani, löysä vatsanahkani ja muuttunut alapääni sekä liikakilot inhottavat minua. Mieheni ei välitä, ei ainakaan tunnusta, mutta oma inhoni kroppani ulkonäköä kohtaan rajoittaa esim. seksielämääni hurjasti. Lisäksi yhteiset suihku ja saunahetket ovat mennyttä, en halua itsekään nähdä itseäni ilman vaatteita saati että joku muu näkisi.

Rakastan silti kroppaani; kaikista krempoistaan huolimatta (minulla on reuma ja synnytykseni oli todella vaikea, ei tosin reuman vuoksi) se on ystäväni, jonka avulla olen voinut nauttia elämästäni täysin rinnoin. Kakkosen kommentin voi jättää omaan arvoonsa.. Kukaan ei voi sanoa toiselle, milloin tämän murheet tai tunteet ovat oikeutettuja. Synnytys mullistaa maailman, onhan uusi ihminen elämässä aina pienoinen shokki, etenkin kun koko vartalon kuvakin muttuu. Kaikilla näin ei ole, pieni maha ei jätä jälkeensä tyhjää arvista urautunutta reppua..

Oma kuva on tärkeä. Kiloilleni voin, ja aionkin, tehdä jotain. Lopusta en vielä tiedä, kirurgikin voi tulla kohdallani kyseeseen. Ihminen on psykofyysinen kokonaisuus; kun joku osa ei ole kunnossa, kärsii koko ihminen.

Kuka 9 on väittänyt että miehet olis kommentoinu muuttunutta ulkonäköä millään lailla???????? Taidat itse olla vähän tyhmä, mikä vika näissä miehissä on?

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat