Vierailija

Mulla on 6-v. tyttö, joka on leikkinyt usein naapurissa asuvien sisaruksien kanssa, tytön ja pojan. Yleensä leikit alkaa niin että poika tulee pyytämään tyttöäni ulos.

Kun paikalle tulee joku neljäs kaveri, ajetaan minun tyttäreni näistä leikeistä pois. Aluksi se oli oli sellaista että sanottiin, että nyt emme voi leikkiä enää kanssasi, yhtenä kertana tämä poika oli ajanut tyttäreni pois huutamalla ja kepillä osoittamalla, ihan yhtäkkiä.

Tyttäreni kertoi tästä minulle, ja menin kysymään lapsilta tilanteesta. Toinen sisaruksista sanoi tyttäreni koskeneen mukaan tulleen lapsen nukkeen, jonka tyttöni jyrkästi kielsi ja myöskin tämä uusi lapsi sisaren sanoessa " eikö niin" ei halunnut vastata, eli päättelin tästä ettei se pitänyt paikkaansa.

Myös selityksiä että tyttäreni on liian vanha heidän seuraansa(ovat 4 ja 5 v. ja uusi tyttö oli 6 v)

Seuraavan kerran kun tämä taas toistui että tyttäreni jätettiin ulkopuolelle, kielsin häntä enää leikkimästä näiden sisarusten kanssa. Oliko oikein?

Kommentit (11)

Ilmeisesti ei, kun kerran antaavat 5 ja 4 -vuotiaiden olla keskenään pihalla!!!!!!

Kurja tilanne. Mä pitäisi paussia ja kieltäsin lastani menemästä ulos näiden naapurin lasten kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

kurjasta tilanteesta ja että hänen ei ole pakko leikkiä kyseisten lasten kanssa, jos käyttäytyvät keljusti.

Tietysti voisi myös yrittää jutella naapurin lasten kanssa ja opettaa, että toista ei voi ajaa pois kesken leikin.

tilanteita, milloin kenenkin toimesta. Olen usein lasten kanssa mukana pihalla ja olen kyllä puuttunut räikeisiin tilanteisiin vaikkeivat kohteena tai tekijänä olisikaan omat lapseni. Minusta aikuinen voi ohjata lapsia toimimaan oikein.

Meidän pihassa toisten syrjimiset ja kiusaamiset ovat olleet ohimeneviä juttuja, kun niihin on puututtu.

Siis aina on ollut joku aikuinen lähistöllä,joka on puuttunut tilanteeseen jos jotain suurempaa kinaa tulee.Nuo lapset ovat mielestäni vielä liian pieniä leikkimään ulkona ilman aikuisen valvontaa.

Näin on käynyt jo niin monesti ja kun ei se mun puhuttelu auttanut niin en tiedä mitä muuta tekisin. En halua lapseni olevan mikään kynnysmatto...

että " ei ilmeisesti kannata mennä keskustelemaan aikuisten kanssa, kun antavat 4-5 vuotiaiden olla keskenään pihalla" . Itse annan olla tuon ikäiset keskenään ulkona.. eikä siinä mitään ihmeellistä ole. Sen ymmärrän että jossain kapungissa tuon ikäisten en antaisi keskenään olla ulkona, mutta maalla tuon ikäsiet osaa olla keskenäänki..

täällä tytöt 5v, 2*6v ja 7v.

4 ei toimi, isoin simputtaa toista keskimmäistä ja suosii pienintä.

3 ei toimi ainakaan jos 3 isointa kyseessä: toinen keskimmäisistä joutuu ulos.

jos 2 keskimmäistä on yhdessä, nuorin ei kelpaa enää mukaan.

Mitkä tahansa 2 toimii, tosin nuorin tulkitaan pakkopullaksi, jos 4:stä muodostetaan 2 paria.

Kaikki ihailee isointa.

osaan ennustaa takuu varmasti, miten käy, kun näen kombinaation pihalla.

Tiedän, milloin oma lapseni ei edes lähde pihalle (eli jos on pihalla jo tietty kombinaatio).

Näihin on puututtu, usein pihalla on ainakin yksi aikuinen, jolla on hyvät tuntosarvet joskin ehkä mustavalkoiset... Osa vanhemmista on vihaisia toisille vanhemmille... Totuus on kuitenkin, että jonkin verran on kunnioitettava lasten valintoja vaikka kuinka samalla hiekkalaatikolla kaikki saisi leikkiä.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat