Seuraa 

Suositelkaas tehokkaita, kosteuttavia, hyviä voiteita atopiaan taipuvaisen lapsen ihon hoitoon?

Meillä käytössä 1000g pumppuplo Decubalia mikä reseptivoide, samoin Essexin ohut ja paksumpi versio, Aqualan L ja sitten ihan Erisan.

Mutta nyt on kuopuksen iho pohkeista silti kuivan karhea ja raapii jopa niin että punoittaa/verta tihkuu joskus:o(

Kokemuksia voiteesta nimeltä Ceralan, kovasti apteekin lehti sitä kehuu " tämän vuosituhannen voiteeksi nimenomaan kuiva/herkkäihoisille" .

Terveisin eräs rasva-ja voideviidakkoon eksynyt, runsaudenpulaa siis on.

Sivut

Kommentit (22)

Minä popsin E-EPAa, popsinut melkein päivittäin lähemmäs 1v ajan ja olen kasvojeni ihossa huomannut sen että iho ei enää niin herkästi tunnu kuivalle paitsi nyt jostain syystä, liekö psyykkistä, kun otsanahka alkanut taas oireilemaan niin että sitä kiristää ja kosteuvoidetta kuluu.

Muksut syö meillä niitä mansikanmakuisia MorEpaJunior-kapseleita.

En sitten tiedä olisiko helokkiöljyversio ihon kannalta vieläkin parempi...

Kaikille ei välttämättä sovi tuo Ceralan,koska sisältää maitolipidejä!!Eli jos lapsi on myös allerginen ja varsinkin jos on maitoallergikko,niin kannattaa kokeilla hyvin varovasti!Saattaa siis antaa oireita!Nimimerkillä kokemusta on...

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Alkavaan ihottumaan Essex lotion (keltainen purkki, 500g) ja pahaan ihottumaan Locobasea (erittäin rasvaista, mutta helppo levittää, 350g) sekä vaikeisiin tapauksiin Hydrocortison 0,5%.

Me kokeiltiin myös Ceralania, kun kerran apteekissa kehuttiin sitä, mutta se ei passannutkaan pojalle lainkaan (iho meni punaiseksi rasvatuista paikoista) ja mulle (myös atooppinen iho) ko. rasva ei helpottanut lainkaan iho-oireita.

Onneksi meille lääkäri kirjoitti sellaisen reseptin, että sillä voi kokeilla kaikkia perusvoiteita eikä yhtä tiettyä rasvaa.

annrika

Tänä syksynä oli Allergialiiton lehdessä ihotautiproffan ohje, että atooppiselle ihottumalle tekee hyvää 10-15 minuutin kylvettäminen päivittäin + sen jälkeen rasvaus (vesi rauhoittaa tulehdusta). Ihan päinvastaista ohjetta siis kuin esim. omassa lapsuudessa! Ollaan kokeiltu, ja ainakin meillä tuntuu toimivan. Ärtymneimmille kohdille laitetaan mietoa hydrokortisonia.

Meille paras voide tytön 1v7kk atooppiseen ihoon on ollut Essex Plus. Ceralan ei juurikaan auttanut, tavallista perusvoidetta kummemmin siis.

lila essex ja novalan.

Iho lapsella kuivinta paikoitellen säärissä ja reisissä (isoja ja pienempiä läikkiä), itselläni aina ollut paljon rasvaa kaipaavat atooppiset sääret>nyt paremmassa kunnossa, kun olen alkanut syömään kalaöljykapseleita.

Saa nähdä kun talvikuivuus iskee, että onko tabuista apua...

kun pitää kuulemma välillä vaihtaakin. Mutta Ceralanista olen tykännyt, sekä itselle että tytölle talvisaikaan. Lipolan on hyvä myös oikein kuivaan ihoon, mutta ei niin helppo levittää. Repair myös, mutta tosi tönkköä. Mutta kun iho alkaa ihan punottaa ja kutista, silloin olen havainnut parhaaksi laittaa heti mietoa kortisonia, ennen kuin pahenee. Kun laittaa heti, niin iho korjaantuu parissa päivässä, jos päästää pahenemaan, niin joutuu laittamaan paljon enemmän kortisonia.

Eli minulla on yhdistelmänä kalaöljy ja helokkiöljy ja on toiminut. Ystävälläni on sama yhdistelmä ja ilmeisesti näistä voisi olla iloa jopa astmaan. Tuohon astmajuttuun en osaa ottaa kantaa, mutta jostain kumman syystä usein on niin, että jos on astma niin on myös atooppinen iho. (tämän astma viittauksen näin Tohtori Tolosen sivuilla en lähtenyt sitä lukemaan sen enempää)

Itse olen perinyt äidiltäni atooppisen ihon ja äidin puoleisessa suvussa on astmaa ihan naapureille jakaa.

Meni juttu vähän sekavaksi, mutta koittakaa saada jotain tolkkua.

Meille allergia- / ihotautilääkäri suositteli Orionin Hydrocortison 1% voidetta, koska siinä on kuulemma paras voidepohja atoopikoille. Ilmeisesti siis rasvaisin pohja kortisonvoiteista. Meillä ainakin toiminut hyvin.

Minä käytän tytöille ihan perusvoidetta joten en ota tuohon kantaa. Tuli vaan mieleen oletteko te kukaan käyttänyt helokkiöljykapseleita.

Itse olen käyttänyt nyt muutaman talven helokkiöljykapseleita ja oma iho on ollut tuhat kertaa parempi rasvaamisen tarve on vähentynyt huomattavasti. Ennen oli talvella suihkun jälkeen iho heti niin kuiva, että melkein itkua väänsin ennen kuin kerkesin rasvata itseni.

Eräs tuttavani jolla on itsellä atooppinen ihottuma ja hänen lapsella on myöskin. Hän on käyttänyt helokkiöljykapseleita ja hän kehui maasta taivaaseen. On siis auttanut myös hänen 4v lapselle.

erittäin kuivalle iholle). Sarjan saippuakaan ei kuivata ihoa. Toiminut meillä laitosajoista alkaen niin hyvin, että en perusvoiteita ole vaihtanut. Vain pari kortisoonikuuria ontarvittu (vauvalla oli syntyessään jo ihottuma jalassa, nyt 3 v)

Varmaankin sitten kokeilemme tuota niin kehuttua Ceralania, tietääkös kukaan saako sitä isoja ploja reseptillä? Onko se miten tuhtia koostumukseltaan kun löytyy tuo juuri ostettu Decubal niin sen kanssa kyllä oltava jokin kevyempikin vaihtoehto koska se on paksua tavaraa se, sisältää muistaakseni samaa ainesosaa (lampaisiin liittyvää) kuin se nännivoide Lansinoh tmv.

Ja ehkäpä jokin kortisonivoidekin olisi hyvä olla vastaisen varalle, onko Apolarista kokemuksia teillä kellään?

Onneksi tuo iho ei pahana ole/vain paikoitellen kuivahko=pohkeet, käsivarsissa hieman ja ei edes varsinaisestii atoopikoksi diagnisoitu mutta onpahan kuitenkin herkkä ja kuivuuteen taipuvainen nahka aivan kuten minullakin ja näin syksyn tullen tarvitsee selvästi rasvoja, kesäaikaan meilläkin riittänyt kevyet versiot eikä niidenkään tarve ollut kummoinen.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat