Vierailija

lukemaan ko. ainetta Helsingin yliopistoon. Tällä hetkellä opiskelen valtsikassa, mutta kun motivaatiota ei ole niin ei sitä väkisinkään tule. Kertokaapa millaisia kokemuksia psykan opiskelusta ja pääsykokeista!! Niin ja valmistumisen jälkeinen elämäkin kiinnostaa... Kiitos kaunis.

Kommentit (13)

ja pyrkiä vasta sitten opiskelemaan psykologiaa. Sitten voisikin siirtyä melkein heti suoraan syventäviin... Turussa ainakin voi opiskella vapaasti perusopinnot ja suht. vapaasti aineopinnot kuka vaan yo-opiskelija.

eli toteutin nuoruuden haaveni ja toinen opiskeluvuosi on menossa just helsingissä. Opinnot ovat mielenkiintoisia ja haastavia ja aikaavieviä. Pääsykokeet on kyllä aika vaikeet, jotain 9 prosenttia pääsee sisään. Itse luin kokeisiin äitiyslomalla mutten osaa nyt sanoa niistä mitään kun ovat muuttuneet siitä mitä silloin olivat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

lueteltuna pääsykoevaatimuksissa, itse psykan osuus piti kai lukea/kehitellä itse jostain... Mainittiin mm. bilsan, psykan perusteista... Sekavaa...

oli ainakin ennen vanhaan 1/3 tilastotiedettä (hyvin matemaattuista) ja 2/3 psykologiaa. Hyvin vaikeaa päästä sisään, kuten joku jo totesi.

Opiskelut vie 4-7 vuotta. Psykan laitos on aika tieteellinen eli tutkijoiksi haluavat valmistaa, kovin käytännönläheistä se ei ole. Työssä tietysti oppii. Harjottelua on 20 ov. Psykologin tutkinto on siitä hyvä, että sen jälkeen voi tehdä hyvin monenlaisia töitä, psykologia on laaja alue.

täytyy ollan jonkin verran jotta pääsykokeet selvittää. Ei tarvii olla insinööriaivot, mutta jos on ihan onneton matikassa niin ei selviä pääsykokeista millään.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat