Vierailija

Miten teillä kissat on suhtautunu uuteen tulokkaaseen? Meillä äiti pelottelee, että kissa menee vauvan naaman päälle makaamaan, onko realistista?

Ootteko tehnyt jotain erityistä kissojen takia, kun vauva tulee?

Ja miten on mennyt?

Kommentit (6)

Meillä on kaksi vanhaa leikattua kollikissaa ja hyvin on mennyt lapsien ja kissojen yhteiselo.

Siitä olen pitänyt huolen että kun lapset ovat olleet ihan vauvoja niin kissat eivät ole olleet samassa huoneessa missä lapsi nukkuu. Aina kun olen jättänyt lapsen nukkumaan olen tarkastanut sängynalustat yms kissojen " varalta" .

Kissat tosin tuntuvat karttavan lapsia eivätkä ole kertaakaan edes yrittäneet vauvan viereen sänkyyn.

Meillä kisu noin 2,5 vuotias ja vauvan pitäisi tässä kuussa syntyä.

Asumme kaksiossa joten omaa huonetta ei ole mahdollista kummallekaan järjestää.

Vauvan sänky on meiän makkarissa ja aiomme tehdä itse siihen sellaisen kannen, jonka voi yöksi siihen päälle nostaa, ettei kissa pääse vauvaa kiusaamaan.

Kissat pitävät vauvan tuoksusta ja ovat usein mustasukkaisia, joten pidän mahdollisena, että kisu menee vauvan päälle nukkumaan, näinkin on käynyt (tai sitten urbaani legenda :).

En kuitenkaan aio ottaa riskiä, ajatellen ettei meidän kissa mitään pahaa tekisi ym.

Mutta tämä minun mielipiteeni!

rv37+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla

ei tarvii kun kissa jäi auton alle viime viikolla ja esikoinen syntyy muutaman viikon päästä!!! On se nii väärin! olen aivan paskana koska rakastin sitä kissaa!!!!!

kai se voi vauvan sänkyyn mennä - mutta ei saa päästää.

Meillä neljä kissaa, mutta eivät välitä pierunpihahduksen vertaa vauvasta. Vähän ehkä vaan pelkäävät. En anna niitten nukkua vauvan kanssa, enkä edes mennä sen sänkyyn, kun se ei ole siellä.

Ei meillä mitään ongelmia ole ollut. Kyllä elukat ja lapset aina toimeen tulee. Jos sun kissa on jotenkin häiriintynyt, niin sitten kai eri asia. Sellaisesta en onneksi tiedä mitään, nää on normaaleja katteja.

ja ikinä koskaan ei ole ollut mitään ongelmia. Yksi kissa jouduttiin äkillisesti lopettamaan viime kesänä (lapsetkin jo leikki-ikäisiä) ja nyt on sitten kaksi kissaa ja koira eikä mitään ongelmia. Ei ole ollut myöskään erityisiä varotoimia, kissat eivät ole omassa sängyssä nukkuvan vauvan viereen edes yrittäneet, perhepedissä ovat sitten nukkuneet kanssamme mutta ovat korkeintaan puskeneet vauvaa : ) Ennen esikoisen syntymää monet ' ' ystävällisesti' ' jakoivat mielipiteitään kissoista ja vauvoista, muiden lasten kohdalla oli sitten rauhallisempaa...

toisilla ei. Nuorempi kissa oppii helpommin uuteen tulokkaaseen, ja riippuu se kissankin luonteesta. Yhtään tapausta en tuttavapiiristäni tiedä että kissa olisi lapsen naaman päälle mennyt, mutta raapaisuja on tullut siinä vaiheessa kun vauva rupeaa tutkimaan ympäristöä ja tarttuu tietenkin kissaan kiinni. Hyvä ratkaisu on oma huone vauvalle jonne kissa ei pääse, tai vaihtoehtoisesti oma huone kissalle johon voi kissan laittaa jos ei koko ajan ehdi vahtia mitä se touhuaa

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat