Vierailija

Hän tuo aika suein lapsiaan mulle hoiton muutamaksi tunniksi että pääsisi asioilleen tms. Hän on kolmen lapsen työtön yh ja minulla on työssäkäyvä mies. itse olen äitiyslomalla.

Joka kerta kun lapset tulevat tänne, he alkavat kärttämään ruokaa, jankuttavat niin kauan kunnes saavat sitä.

Olen aika ehdoton ruoka-ajoista sun muista täällä kotona, meillä on säännölliset ruoka-ajat eikä lapset mene itse jääkaapille hakeaan ruokaa.

olen sanonut siskoni lapsille myös säännöistä jotka pätevät myös heille heidän ollessaan täällä, se auttaakin, eivät he jääkaapille mene mutta rankuttavat sitä nälkäänsä koko ajan!!

Joka kerta tuntuu että mikään määrä ruokaa ei ole riittävästi, heihin uppoaa ruokaa kuin pieneen armeijaan. Ruuan jälkeen ovat kuin enkeleitä, hyväntuulisia ja väsyneitä.

ette tajua kuinka mua säälittää lapset! Eikö ne tosiaan saa tarpeeksi ruokaa kotonaan?? Tiedän että siskoni osaa tehdä kunnon kotiruokaa, ei ole mikään tumpelo kokki, mutta tiedän myös senkin että heillä on todella tiukkaa rahasta, hyvä kun toimeentulevat.

Jutellaan aika paljon siskoni kanssa raha-asioista ja tuntuu olevan ainakin puheidensa perusteella järkevä rahankäyttäjä vaikka sitä ei olekaan tarpeeksi, mutta valehteleekohan hän sitten minulle ja kaunistelee totuutta?

Miten mä ottaisin asian esille, kysyisinkö suoraan, että onko heillä tarpeeksi ruokaa tms? Olen todella huolissani lapsista.

Lapset saavat onneksi koulussa ja päivähoidossa (sisko kurssilla nyt ja nuorimmat lapset tarhassa) yhden ruuan päivässä mutta eihän se riitä ja on viikonloppuja jolloin eivät saa välttämättä ollenkaan lämmintä ruokaa.

mitä mä tekisin...?

Kommentit (2)

Silloin kun olin itse lapsi oli äidilläni tapana ruokkia kaikki lapset jotka meillä olivat. Keitti aina valtavan kattilallisen makkarasoppaa tai teki paljon perunamuussia. Sanoi että samalla sitä enemmänkin valmistuu. Koskaan ei rutistu ruuasta. Olen jatkanut tätä samaa linjaa nyt omassa kodissani ja varsinkin niin läheisen kun siskon lapsille ja myös siskolleni lämmittäisin lautaselliset ruokaa muulloinkin kun ruoka-aikana. Mikä siinä, seuraavaksi taas syötäisiin yhdessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat