Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Ajelin äsken töistä kotiin ja vastapäätä bussissa istui lihava äiti, jolla oli pieni vauva. Vauva alkoi kitisemään ja äiti heitti puseronhelmat korviin ja tissin kehiin. Olipa kamalaa katsottavaa!!! Minusta imettäminen on jokaisen yksitysiasia, eikä toisia tartte pakottaa seuraamaan moista tapahtumaa vierestä. Sitten kun itse synnytän ja saan vauvan, imetän diskreetisti sivummalla jos on pakko imettää. Tällä äidillä vielä paistoi puseron alta raskausarpiset makkarat *inhon puistatuksia*

Sivut

Kommentit (39)

niin aivan VITUN varmasti joku ois sille tullu sanoo että etkö osaa hiljentää sitä lasta! imettäminen on yksi maailman luonnollisimpia asioita.ai kauhee jos omaskin äitis on sua yleisillä paikoilla imettänyt,APUA!!!

Tiedän erään kahvilan jossa imetys kokonaan kielletty- NIIN!

Kerran kahvilan niuho meni viereisessä pöydässä istuvalle äidille joka rupesi imettämään pientä vauvaa sanomaan että " Kuule voitko heti paikalla lopettaa kun meillä ei saa syöttää vauvaa.." No, kesken jäi ja äiti lähti hoitohuoneeseen, mutta ei siellä kahvilassa saane syöttää sitten purkkiruokiakaan.. heh

Sisältö jatkuu mainoksen alla

loukkaavaa ja moukkamaista, sillä paikalla voi olla henkilöitä jotka loukkaantuvat tai ahdistuvat tai järkyttyvät asiasta, esim. muslimeja.

Olipa ennakkoluuloinen / stereotyyppinen kommentti tuo, ettei amerikkalaisista voisi imetysasioissa puhua. Olen ollut USA:ssa pari vuotta ja oma mielipiteeni on se, ettei siellä mitään hysteriaa alastomuuden suhteen ole. Nämä äidit siellä ovat aivan tavallisia äitejä, eivätkä mitään ylihysteerisiä. Olen kyllä joidenkin heidän kanssaan jopa saunonut ihan alasti.

Sitä paitsi kulttuurierot ovat kyllä ihan sallittuja, jos joku olisikin kainompi asian suhteen. Pitäisikö esim. muslimien olla samaa mieltä imetyksen julkisuudesta kuin kaikkien avoimesti imettävien mammojen?

Mikä siinä on niin vaikeaa, ettei voida hyväksyä toisenlaisia mielipiteitä tai tapoja, kun taustalla on huomaavaisuus? Onko se harso niin vaikea ajatus, ettei sitä voida hyväksyä millään?

Ja minusta se ei haittaa, vaikka tietäisikin harson suojissa tapahtuvan imetyksen. Kun se ei näy, ei se varmaan häiritse tai loukkaa ketään.

Vierailija:

Lainaus:

Sitten kun itse synnytän ja saan vauvan, imetän diskreetisti sivummalla jos on pakko imettää.

a) et ylipäätään liho

b) vauvasi ei edes tule koskaan itkemään julkisella paikalla

c) SINULLE ei ainakaan tule raskausarpia

;-))

Imetys on KAUNIS ja LUONNOLLINEN asia.

Imetys ei katso PAIKKAA, AIKAA eikä ÄIDIN ULKONÄKÖÄ.

Imetykseen ei tarvita YMPÄRISTÖN LUPAA eikä edes HILJAISTA HYVÄKSYNTÄÄ.

Tärkeintä on RUOKKIA PIENI LAPSI JONKA AINOA RAVINTO ON MAITO.

Minua ei haittaa yhtään missä ja milloin pientä vauvaa imetetään tai kuinka paljon mahdollisesti näen äidin paljasta vartaloa. Jos jotakuta nämä asiat häiritsevät, suosittelen hiljaista mietiskelyä omien ongelmien ratkaisemiseksi tai jos ahdistus käy niinkin ylivoimaiseksi, että aiheesta pitää kirjoittaa mediaan, suosittelen juttelua ammattiauttajan kanssa.

Toistan vielä että imetys on L U O N N O L L I S T A .

No ei tod. Sellainen valkoinen harsohan näkyy niin kauas että ihan takuulla bussin takapenkkiläisetkin näkee (mikäli imettävä äiti sattuu istumaan edessä niillä selkä menosuuntaan penkeillä) mitä ollaan tekemässä. Amerikkalaiset tosiaan imettävät harson kanssa mutta pitääkö tässäkin asiassa ottaa sitten mallia ihmisistä jotka eivät voi mennä edes samaa sukupuolta olevan sukulaisensa/ystävänsä kanssa esim. saunaan ilman pyyhettä tms?

Huomaamaton imettäminen on mun mielestä jotain ihan muuta kuin harsolla peittämistä. Itse olen lukuisat kerrat ruokkinut vauvaa bussissa imettämällä eikä taatusti ole mitään näkynyt, vaikka vieruspaikkalaiset ovatkin kovasti yrittäneet tiirailla kauhistelun aihetta :-)

Ja ap oli provo, mutta vastasinpa kuitenkin.

tietty paikka(en nyt muista nimeä, joku kaupunki) mis ei saanu harrastaa seksiä kuin kuuden jälkeen illalla ja mieluiten lähetyssaarnaaja asennossa. Muuten voip saaha sakot. Kuulin tän melko luotettavasta lähteestä(käynyt jenkeissä) mut en meinanu kyl eka uskoa. :D

Ekan lapsen kanssa en koskaan imettänyt julkisesti, pidin katsekontaktia, jutustelin vauvalle jne. Nyt lähinnä ihmettelin, miten pystyin eristäytymään niin hyvin lukuisia kertoja päivässä vuoden ajan.

Nykyisessä tilanteessa imetän missä vain, milloin vain, vaikka 100 seksinnälkäistä gorillaa katsoisi vierestä... En vieläkään väitä, ettenkö haluaisi kyetä samaan kuin esikoisen kanssa, mutta lapsiluvun kasvaessa äidin on pakko joustaa. Ja jos äidin jousto aiheuttaa sen, että joku lapseton busissa säikähtää paria raskausarpea, niin voi voi!

mutta muut huomioon ottaen,en esittele rintojani,vaan suojassa imetän,laitan harson tai takin eteen ettei muut näe.Vauvalla kun nälkä tulee ei se paikkaa katso.

man huomaamattomasti, ja mun vatsamakkarat ei suoranaisesti näy, koska imetän imetyspaidassa (makkaroita kyllä on). En usko, että suurin osa bussimatkustajista on edes huomannut imettämistäni.

Ravintolassa, jos on avoanainen rafla, menen johonkin muualle imettämäään kun omaan pöytääni, esim. naulakoille.

Mutta kyllä vauvan pitää saada ruokaa paikassa kuin paikassa, joten bussissa imetys on ihan ok.

Silloin kun se lapsi vie todella järjenkin päästä, pitäisi sulkea itsensä neljän seinän sisään kunnes osaa taas ottaa muutkin huomioon!

itse käännän häveliäisyyssyistä pääni pois.

ja olen itse imettänyt stockalla vaateosastolla, kahviloissa, bussissa, ravintolassa jne.

osittain juuri siksi, että toiset ei kestä katsoa paljaita tissejä, ihan vain ärsyyttääkseni...

- vähän aikaa sitten joku äiti oli saanut sakot siveettömästä käytöksestä julkisella paikalla.

oli siis imettänyt lastaan leikkipuistossa. siis tosi siveetöntä!!!

- muistatko mikä metakka nousi kun janet jackson vilautti rintaa, mistä oli nänni peitetty?

- eräässä kaupungissa usassa peitettiin lakanoihin kaksi patsasta, mitkä esittivät alastonta naista.

hullu kansakunta, miten ihmeessä ne edes lisääntyvät, tuskin uskaltavat seksiäkään harrastaa samassa huoneessa!!! taitaa olla muumimukimenetelmä suosittua siellä...

onneksi en asu siellä, vaan vapaamielisessä suomessa, missä saan imettää seuraavaa lastani missä haluan ilman pelkoa sakoista! (ja älä huoli, ostan imetyspaitoja, jottei kenenkään tarvitse nähdä mahamakkaroitani)

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat