Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Muistelin tänään juuri sitä, että 80-luvulla tosi moni lapsi tuntui tanhuavan. Nykyään ei taida tanhu olla suuressa huudossa =) 90-luvulla porukka siirtyi tanhusta johonkin breakdanceen ja vastaaviin..

Myös erilaisten kumien ja kynien, tarrojen ja kiiltokuvien keräily oli muodissa. Nykysin vissiin ovat siirtyneet kaikkiin keräilykortteihin.

Millaisia harrastuksia muistat lapsilla olleen omassa lapsuudessasi?

Kommentit (16)

Sitten pikkuisen isompana (mutta lapsena!) oli ne Suosikin iki-ihanat vihkot, joita pystyi keräämän bändeistä. Se oli luonnollinen jatko noille kiiltsikoille :)

Ai niin, ihan ehdottomat ne elektroniikkapelit! Yhdellä kaverilla oli King Kong, sellainen 2 kerroksinen. Super-addiktoiva!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Mutta mä en oikein tykännyt siitä, koska jännitin liikaa sitä että nähdäänkö mut ja ehdinkö ajoissa juosta huutamaan... mitä nyt pitikään huutaa (olin hidas juoksija)... :-/ ;-)

80-luvulta en tosin paljon muista harrastuksia, koska olin aika pieni silloin, vaikka ensimmäisillä luokilla ehdin silloin olla.

Mitäs...partio, pianonsoitto, kiiltokuvat ja tarrat, paperinuket, pyyhekumit, kirkonrotta, 10 tikkua laudalla, piilosilla, nurkkajussi, väri, jalkapallo, jääkiekko, tanhut...

Osa taitaa olla pihaleikkejä, mutta no, tällaiset tuli nyt mieleen.

ite lauloin kuorossa (kirkko sekä koulun), kävin nuorisotalolla piirustuskurssilla, kävin " jumpassa" eli rytmisessä voimistelussa urheiluseurassa, pyöräilin paljon, soitin koulun ryhmässä nokkahuilua, kotona harrastin piirtämistä, kävin ratsastamassa, kävin uimahallissa uimassa... paljon liikuntaa ja taideaineita. :D

Mutta noin muutenhan oli niiden hajukumien keräilyä, sitten tietty kiiltokuvat (varsinkin ne, missä oli sitä kiillettä). Joskus keräilin postimerkkejä, varsinkin sellaisia nättejä, tarroja yms.

Sitten oli leikeissä smurffit ja Mon Amit ja Mon Chichit. Uno-peliä piti pelata aina, ihan superhauska! Sitten tuli Rubikin kuutio markkinoille.

Ulkona pelattiin fölkkistä ja kirkkistä, varmaan oli muitakin mut en muista!

ala-asteella minä harrastin tanhua, itseasiassa koko ala-aste ajan! =) pari kaveria harrasti ringetteä, yksi hulluna treenasi yleisurheilua, aika moni poika pelasi jääkiekkoa... aika lailla samoja kun varmaan nytkin.. tällä hetkellä 5v poikani harrastaa myöskin lasten kansantanssia! =) perinteet kunniaan!

ja terkkuja sulle tempakka! enpä ole sulle täällä ennen kirjoitellukaan!

t.Hanna

Siinä tehtiin pesisradan kaltainen (useampi pesä) rata. Ja se kenen vuoro oli potkaisi keinusta pallon ja " lukkari" sitten juoksi pallon perässä ja muut pesillä.

Sitä mä haaveilen vielä joskus pääseväni pelaamaan :)

T:Hermione (ei jaksaa loggaa)

P.s. Selvisit hengissä keräily urakasta? Ja netti pimennosta ;)...

Lisäksi ratsastus ja erilaiset soittotunnit. Jossakin vaiheessa " kaikki" kävivät baletissa, joissain urheilujoukkueissakin ravattiin. Monilla oli silloin omalla luokallani jokin eri harrastus jokaiselle arki-illalle koulun jälkeen (esim. yhdellä kaverilla ala-asteella oli muistaakseni pianotunnit, musiikin teoriatunnit, partio, baletti ja jokin ihmeen tyttökerho siinä vielä, ja viikonloppuisin kävi ratsastamassa) - ehkä meidän luokka oli jokin edelläkävijä sen suhteen... :-I

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat