Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Eli miten perheessänne käsitellään raha-asioita? Onko yhteinen tili? Omat tilit? Tiedättekö toistenne rahankäytön sentilleen?

Kommentit (9)

Mies hoitaa laskujen maksun siltä yhteiseltä tililtä netin kautta. Muistan tunnukset ulkoa itse ja käyn joskus harvemmin katsomassa tilitapahtumia.

Kulutetaan yhdessä ja ollaan samaa mieltä rahan käytöstä. Rahasta ei meidänkään perheessä ikinä riidellä.

Kaksi tiliä käytössä, käyttötili ja säästötili. Käyttötilille menee molempien palkat (minulla eli vaimolla isompi) ja siltä maksetaan kaikki menot. Joka kuu siirretään säästötilille isompia hankintoja ja ylimääräisiä lainanlyhennyksiä varten.

Tiedämme toistemme rahankäytön aika tarkkaan, mutta emme sentilleen tai edes eurolleen :) Molemmilla siis kortit käyttötilille ja molemmilla oikeus tiliä käyttää oman harkinnan mukaan jokapäiväiseen elämiseen. Isommat hankinnat neuvotellaan, mutta muuten luotamme toinen toisemme harkintakykyyn raha-asioissa. Molemmat tietää, mihin meillä on varaa ja molemmille lapsen hyvinvointi tulee ensin. Rahasta ei ole ikinä riitaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Meillä on yhteinen käyttötili, johon palkat menevät. Lisäksi yhteinen säästötili, johon laitan ylimääräisen kun ja jos sitä jää. Meillä on myös pieni rahastosijoitus, minun nimissäni.

Hoidan perheemme maksuliikenteen, siis laskut yms. Pidän myös huolta siitä, kuinka paljon rahaa on käytössä ja mihin on varaa. Mies ei tiedä raha-asioistamme juuri mitään, ei edes koskaan avaa hänelle osoitettuja laskuja. Kun miehen tili tulee hoidan sieltä tietyt laskut ja maksut, ja kerron sitten miehelle kuinka paljon rahaa on käytössä.

Minulla on nettipankkitunnukset, miehelläni ei. Miehelläni on vain automaattikortti, itselläni pankkikortti, jolla hoidan maksamisen ruokakaupassa yms.

Yhteinen tili löytyy ja omat myös. Vapaa pääsy katsomaan toisen tilejä ja laina ym. maksetaan yhdessä, tosin työssäkäyvä mies hoitaa sen tällä hetkellä lähes kokonaan. Ruokakaupassa maksaa kumpi milloinkin, mutta omiin ostoksiini en mieheni tiliä käytä/saa käyttää... Mieheni on paljon tarkempi rahasta kuin minä ja ehkä hyvä niin, mutta joskus olisi kiva, jos hölläisi vähän... ;-)

Molemmilla on omat tilit, mutta kumpikin maksaa tietyt laskut. Isommista ostoksista mies keskustelee kanssani ja kysyy mielipidettäni, vaikka maksaa ne itse omilla säästöillään. Ihan noin vain mies ei antaisi minun käyttää tiliään mihin sattuu ja omat rahani kotiäitinä ovat vähäiset.

tiedetään molempien rahanmenot aika tarkasti.minä hoitelen laskut molempien tileiltä,miten sattuu.ei mitään tasasummia katsota,enkä " pelaa" omaan pussiin.vaikka minulla onkin oma tili,hoidetaan molemmilta yhtä paljon perheen asioita.

miehen menot tiedän tarkasti,mies ei tiedä kaikkia mun ostoksia =) (vaatteita,meikkejä,ja sen semmoista suht pientä)

pojan tilille koitan laittaa joka kk vähän rahaa, ihan 10e-100e välillä riippuen kuukauden muista menoista.

Kummallakin omat tilit, minulla käyttöoikeus ja pankkikortti miehen tiliin. Yhteisesti päätetään isommista hankinnoista. Minä makselen yleensä laskut, tosin asuntolaina menee miehen tililtä.

Raha-asioista ei ole koskaan ollut mitään riitaa.

mutta kaikki maksetaan puoliksi. 6v. yhdessä ja yksi muksu. Toimii meillä. Kumpikin saa käyttää omia rahojansa mihin tykkää kunhan maksaa elämisestä ja muuta yhteisestä puolet eli oman osansa.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat