Seuraa 

Onko kellään, joka syö clomeja clomikierroissa kuukautisvuoto tosi niukkaa? Mulla on ollut näin kaikissa kolmessa kierrossa kun olen niitä syönyt. Yhdessä kierrossa jossa clomien lisäksi söin lugeja, tuli kunnon vuoto. Tietääkö joku mistä tämä johtuu?

Kommentit (3)

Kävin seurantaultrassa suunnilleen kukaus clomikierron jälken ja silloin ainakin kaikki oli kunnossa ja näytti gynen mukaan tosi hyvältä, uusi munarakkula oli just irtoamassa lähi päivinä. Eipä tosin sekään kierto tuottanut tulosta. Mulla siis ollut clomikiertojen välissä luonukiertoja koska en ole niukan vuodon takia voinut aloittaa uutta kuuria.

Kysyin gyneltä tosta vuodosta ja hän oli sitä mieltä ettei terveellä naisella ole vaarana limakalvon ohentuminen. En sitten tiedä! Gyneni on synnytyksiin erikoistunut.

Mulla tosiaan clomit käytössä vaan vahvistamaan omaa ovulaatiota. Ihmetyttää kuitenkin toi vuotojuttu. Enpä taida enäää niitä syödä vaikka yksi kuuri olisikin ollut jäljellä.

Oudoksuttaa myös kun gyne jopa sanoi että " ehkäpä yksi tabletti per päivä ei ole ollut tarpeeksi tehokas" eli siitä johtuis vuodon niukkuus ja hän ehdotti alunperin että söisin 2 per päivä vikalla kuurilla. EIKÖ KUULLOSTA OUDOLTA?

Olettaisin, että vuodon niukkuus johtuu clomien kohdun limakalvoa ohentavasta vaikutuksesta. Oletko käynyt seurantaultrissa? Luget(keltarauhashormonia) taas paksuntavat limakalvoa, jonka takia siis runsaampi vuoto.

Toivottavasti kuuri tuottaa pian tulosta!

Ulriina Haahuista, eka (ilmeisen tulokseton) clomikierto takana

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Jaahas, taas yksi lääkäri, joka väittää, ettei clomeilla terveen naisen limakalvo voi ohentua. No, ehkä sitten olen tosiaan epäterve... :) Mulla tuli kyllä clomien kanssa ihan normaali vuoto, en tiedä, tarkoittaako niukka vuoto automaattisesti ohentunutta limakalvoa. Kannattaisi varmastikin käydä seurantaultrassa tarkistamassa tilanne. Mulla taustalla oli täydellinen ovuloimattomuus ja pco.

Mulla tosiaan kohdun limakalvo oheni huomattavasti kolmen clomikiertoni aikana. Viimeisessä kohdun limakalvo oli kp 12 enää 4,8mm, kun alkion kiinnittymistä varten limakalvon tulisi ovulaation aikoihin olla 6-7mm. Lääkärikin totesi, että seuraavassa kierrossa otettaisiin käyttöön piikitykset ja inseminaatio, juuri limakalvon ohenemisen ja munasarjojen innostumisen vuoksi (seurantaultrassa näkyvillä oli 3 follikkelia). Limakalvo ehti kuitenkin onneksemme kasvaa ennen kp 15 ollutta ovista ja tämän seurauksena odotan kaksosia jo 9. raskauskuukaudella.

Tuntuu, että lääkäreillä on ihan käsittämättömiä luuloja ja kuvitelmia clomeista. Kannattaa olla itse varsin perillä asioista. Suosittelen surffaamaan netissä, clomien englannin kielinen nimi on clomid..

Tsemppiä,

Mia79 ja clomituplat rv 34+3

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat