Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Olen ollut lasten kanssa kotona monta vuotta, ihan mielelläni. Nyt kuitenkin olen alkanut tympiintyä koko touhuun. Lapset ovat villejä ja äänekkäitä, uhmaisiakin, ja vaikka koko sydämestäni heitä rakastan, en yksinkertaisesti meinaa enää jaksaa pyörittää tätä sirkusta päivästä toiseen, viikosta toiseen, kuukaudesta toiseen. Mies on paljon poissa kotoa (töissä) joten lasten- ja kodinhoito on minun vastuulla. Tuntuu etten hetken rauhaa saa keskenään tappelevilta lapsilta.

Jotta jaksaisin paremmin, päätin että palaan töihin vuoden vaihteessa. Mutta miten jaksan sinne asti? Jokainen päivä tuntuu niin samanlaiselta, ei meinaa olla oikein tekemistä, olen varmaan liian uupunut tarjoamaan tarpeeksi " virikkeitä" (argh, inhoan tuota sanaa!) lapsilleni.

Miten te muut kotiäidit saatte päivät kulumaan, jos ulkona on kamala koiranilma, lapsilla nokat vuotaa niin paljon ettei kehtaa edes kylään lähteä ettei nuhat tartu heti kaikkien muidenkin lapsiin? Miten siis saada aika kulumaan 2- ja 4-vuotiaiden kanssa kotona päivästä toiseen? Kaikki ideat kehiin KIITOS!

Kommentit (6)

ihanista vinkeistä!

Tiesinhän ja tiedänhän minä, että lasten kanssa voi kaikenlaista jo puuhata, mutta kun sitä on jotenkin niin saamaton ja väsynyt nykyään ettei jaksa ryhtyä mihinkään.

Ulkoilemme kyllä aina aamupäivisin (ja myös myöhemmin iltapäivällä/illalla), mutta lähinnä päiväruuan jälkeen alkaakin se tylsä iltapäivä, jolloin ei ole mitään tekemistä. Ulkonakaan ei jaksa jatkuvasti ravata, kun pukeminen noihin kurakeleihin on niin haastavaa ja yleensä vaatteet on pesukonekunnossa jo aamupäivän ulkoilun jäljiltä (vaikka puenkin aina kuravaatteet lapsille).

Rahapulakin estää tekemästä aina jotakin, mutta kyllä meillä sen verran rahaa on että ne askarteluvärkit irtoaa. Joulukortteja pitäisikin ruveta suunnittelemaan ja tekemään, samoin leipomuksia yms. Metsässä kävimme vielä kun oli vähän lämpöisempiä ilmoja, nyt metsät ovat jo sen verran pimeitä ja märkiä suurimman osan päivästä ettei sinne ainakaan tämä mamma hingu.

Kerhoissa käymme vaihtelevasti, viime aikoina on jäänyt vähemmälle kun en paikallisiin perhekerhojen porukoihin ole päässyt oikein sisään. siis pystyn kyllä olemaan missä vaan vaikkei ketään tuttua olisikaan paikalla, mutta ei sellaisiin kerhoihin hirveän kova hinku ole, jossa on oma sisäpiirinsä, johon en itse kuulu.

Mutta huomenna siis suuntaamme vaikka ihan Tiimariin ostelemaan askartelujuttuja ja kaikkea ihanaa pientä krääsää lapsille.

Kiitos vinkeistä, olette ihania! :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

aamupala,hetki videoita/sormivärejä/vesivärejä/leikkimistä/sadun lukemista, ulos klo 10 (puistoon, metsään tms.), syömään klo 12, päiväunet, välipala,videoita/sormivärejä/vesivärejä/leikkimistä/sadun lukemista,ulos,syömään,videoita/sormivärejä/vesivärejä/leikkimistä/sadun lukemista,iltapala,iltapesu,iltasatu, nukkumaan. sillai se homma menee lasten kanssa.. :) tsemppiä loppuvuodelle!

onko lähistöllä mitään kerhoa tms. johon voisitte mennä? joskus on ihana lähteä lasten kanssa vaikka kaupungille yhdessä ostamaan vaikka askartelutarvikkeita ja käydä samalla kahvilla tai torilla. tehkää jotain hullua aina välillä, älkää kangistuko kaavoihin. menkää vaikka sateella hyppimään kuralammikkoon!

Lähtekää metsään retkelle, paistakaa nuotiolla makkaraa. Pyydä joku ystävä lapsineen mukaan ja menkää uimaan. Kerätkää metsästä käpyjä, havuja, sammalta, jäkälää, kiviä ja askarrelkaa niistä. Tee lasten kanssa jo joulua; leipokaa ekat piparit, sitten piparitalo, askarrelkaa joulukortteja ja helppoja koristeita. Leipokaa leipää, rieskaa, pullaa. Lämmittäkää sauna keskellä päivää ja nauttikaa saunalimut päälle. Jos on puukiuas, tehkää " kiuasmakkaraa" . Pitäkää lettukekkerit ja kutsukaa vieraita. Tee suolataikinaa ja anna lasten muovailla mitä lystää. Isomman kanssa voit pelata ainakin muistipeliä ja lottoa. Tee lorupussi, laulakaa, tanssikaa ja soittakaa. Tuon ikäiset alkavat olla mahtavassa touhuiässä!

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat