Seuraa 

Hei!

Mulla olis parikin kysymystä mietinnässä, imettämiseen liittyvät ja olisinpa onnellinen jos joku tietäisi minua neuvoa...

Siitä mammateestä, onkohan tietoa et miten paljon sitä voi/pitää vuorokaudessa juoda? Olen satunnaisesti sitä lipitellyt, eipä tunnu ihmeellistä vaikutusta olevan.

Ruisleivän ja omenoiden vieroitusoireita tässä poden edelleen vaikka vauva on jo reilu 2 kk. Odotusaikana en syönyt vaaleaa leipää ollenkaan, ja mielelläni pistelisin nytkin ruisleipää vaan tuntuu se vaavia kovin paukuttavan. Mulla vaan ei tuo vatsa oikein tahdo toimia kun ei kuituja saa. Mikähän mahtaisi auttaa? Leseet (yäk!) tai ihan joku lääke? Onkohan teillä muilla ollut tätä ongelmaa ja mikä on tuonut avun? Mielelläni alkaisin tässä painoakin pudottelemaan mutta leipää tulee syötyä turhan paljon kun ei aina ehdi kunnon ruokaa syömään saati sitten laittelemaan ja vaalea leipä ei nälkää kovin kauan poissa pidä.

Kommentit (2)

Minä olen syönyt ruisleipää koko imetyksen ajan ja omenoita ihan kauheesti eikä vauva ole oireillut. Mutta ehkä se ei ole niin herkkävatsainen.

Oletko syönyt hapanmaitotuotteita, esim. rela- tai gefilus-piimää. Mulla ne " luistattaa" aika hyvin ja niitä olisi muutenkin hyvä nauttia vaikka olis terve :)

Teenkäytöstä (vauvanilo-tee) en osaa sanoa muuta kuin tl teetä per kuppi. Tuossa pari lainausta kyseisestä teestä.

Tämä frantsilan nettisivuilta: www.frantsila.com

" Vauvanilo - Mammatee äidinrakkauteen.

Maidon eritystä lisäämään ja imettävää äitiä vahvistamaan

Käyttö on hyvä aloittaa ja ennen synnytystä, paitsi jos maidontuotanto on liiallista jo silloin.

tilli, nokkosen, sinimailasen ja vadelman lehdet, kuminan, aniksen* ja fenkolin* siemenet sekä mallas (*=ulkomainen)"

Tämä on tunttarullan sivuilta: www.tunttarulla.com/Frantsila.htm

" Valmistaa kehoa sekä synnytykseen että imetykseen

Auttaa palautumaan synnytyksestä

Lisää äidinmaidoneritystä

Vahvistaa imettävää ja odottavaa äitiä

Auttaa vauvan ilmavaivoissa - imettävän äidin kautta

Voidaan nauttia tarpeen mukaan 2-4 teekupillista päivässä

Yrttitee ei sisällä kofeiiniä tai teeiiniä. Vauvanilon valmistukseen on käytetty mm. sinimailasta, fenkolia, nokkosen ja vadelman lehtiä."

mutta ruisleipää kaipaan minäkin... syön aamulla puuroa kera leseiden ja vatsa toimii. Vaalea leipäkin on sellaista rouheista mallia. Tuon teen olen jättänyt väliin, tavallisesta teestä tuli meillä ainakin vauvalle vatsavaivoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat