Seuraa 

Sivut

Kommentit (33)

Viime yönä ei unta silmäystäkään. Illalla klo 22:n korvilla alkoi kipeät supparit jotka kuitenkin häipyi parissa tunnissa :( Aattelin että josko vaavi sitä LA:ta kunnioittaa mutta ei. Päikkäreitä nukuttu nyt sitten kahteen otteeseen.

(.) vaavi porautuu oikein kunnolla alaspäin ja pitää välillä sellasta menoa että nahka meinaa revetä. Nyt sitten ilmaantui issiaskipua oikeassa pakarassa ettei tahdo liikkeelle päästä ja lonkat on tosi kipeät. Ja tietty ihme päänsärkyä ja pahoinvointia.

Huomenna olis neuvola ja sitten pitää katsoa vko josko joutuu varaamaan ajan ya-kontrolliin. Nyt ei oo toiveissa muuta kun että pääsis synnyttämään mutta en tiedä edes kuinka kypsä tai epäkypsä tilanne tuolla alapäässä on nykyään kun synnytystapa-arviossakin olin 3 vkoa sitten. **HUOKAUKSIA**

katzuska&bebe, TASAN 40 !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Eilen lääkäri sanoi, että ensisynnyttäjällä (mikäli olet?) niin voi kehittyä loppumetreillä todella nopeasti raskausmyrkytys. Koskas olet käynyt viimeksi neuvolassa?

Ajattelin, kun lääkäri eilen vannotti että pissat terveyskeskukseen aamulla ja verenpaine pitää mitata tänään. Valkuinen siis oli yhellä plussalla.

Mietinpä vaan, ku aikas hurjalta kuulostaa..

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Aika äitiyspolille klo 1230, jossa selviää monta asiaa!!!! Jes! Olen odottanut tätä keskiviikkoa.

Vauva on perätilassa, nykyään yhtä usein myös poikittain, joten saas nähdä mitä lääkärit päättävät. Perätilan synnytän, mutta poikittain ei onnistu edes minun synnyttäjänlantiollani ;)

Jänskättää...

Tsemppiä kaikille " kärsiville" ja toivottavasti tuskat yltyvät pian sellaisiksi, että niistä pääsee " lopullisesti" eroon =)

Noema ja Onni 39+3

eipä tullut paljoa nukuttua viime yönä. sai juosta vessassa ja sit yhtäkkiä hirvee paniikki että vauva on liian iso ja menee pitkästi yliajalle. ei tullut sit uni enää.

oliskin teille kysymys: onko joku käynyt synnytystapa / kokoarviossa kättärillä (tai yleensäkin äitipolilla)? vai neuvolalääkärillä vain? pitikö olla joku lähete ja millä perusteella pääsitte sinne?

gerda rv 39 tasan

no se että paikat ovat olleet epäkypsät ei tarkota että oot täällä vielä uutena vuotena =D. Tilanne voi kehittyy hyvin nopeasti, vedet mennä millon tahansa ja sanonpa vaan että kyllä on täysin mahdollista että minä hetkenä tahansa synnytys alkaa, vaikka se ei aina sille tunnu ;o). Tuo lima mitä sanoit tulevan niin ainakin jos on rusehtavaa tai veriviiruista tarkoittaa että paikat siellä lyhenee ja avautuu, tosin jo pelkkä liman lisääntyminen on hyvä merkki sekin =).

PYLLERÖINEN : onnittelut vihdoinkin poliajan saamisestasi =D. Ihanko jo miettivät käynnistystä ? Ruinaa vaan kun ei tuota jatkuvaa supisteluu kukaan kestä....

Huomenna ois vyöhyketerpia jos oon yhtenä kappaleena... No, sen näkee, välillä supistaa, mutta ei tarpeeksi =/.

Kerro vaan rohkeasti toiveistas synnyttämään mennessä.

Mulla kävi onni onnettomuudessa,kun menin synnytystapa-arviointiin.

Neuvola oli koko ajan sanonut,etten pysty synnyttämään alakautta ja piti sektiota itsestään selvänä.Samoin monet gynekologit tässä vuosien aikana.

Menin sitten vasta rv.36 normaaliin synnytystapa-arviointiin,enkä mihinkään pelko-käynnille.Enkä minä synnytystä pelkääkään.

Lääkäri tyrmäsi heti sektion,sanoi että lääketieteellistä syytä siihen ei ole,mutta pelko-sektioon pääsen.Piti miettiä 2vko. ja menin uudelleen juttelemaan Jorvin äitipkl. Ja käytiin vähän viime synnytystä läpi,mikä olisi lääkärin mukaan tehdä ajat sitten,niin tälläistä väärin käsitystä/pelkoa ei olisi tullutkaan.Sovittiin,ettei tällä kertaa päästetä tilannetta samaan,kun viime synnytyksessä.

Onnea sulle kanssa koitokseen!

ja vauvaonnittelut ainakin Näpiskälle ja Kipelle ja tietysti muillekkin jotka jo jakaantuneet!:o) Kipe hei, miten IHMEESSÄ sie noin ripeästi synnytit..? ..kateellisena...:D

Rapuäiti: Onnittelut eräpäivästä! Ehkäpä minäkin saan pian oman takarajani tietää...toivon kovasti.

Ja marica28 kans tais saada käynnistyspäivän, onnee!

TURVOTUKSESTA!!!! Hei kertokaahan nyt, kun taaaas tuli uus niin iiihana vaiva vielä viime metreillä.... eli eriasteista turvotusta on ollu jo pidempään, tulee fiilis että vaatteet kiristää ja puristaa ja nassu ja jalat turpoo, mutta eilen olin ihan LIMPPU koko emäntä, jotain ihan järkyttävää! Mentiin käymään anoppilassa, menin heti puntariin kun pääsin ovesta sisään, ja se näytti 70,5kg. Oltiin reilu tunti oltu, alkoi hillittömästi turvottaa, jalat oli ihan muodottomat ja naamasta kiristi ja kurkusta puristi, ja kun menin uudestaan puntariin niin se näytti 72,5!!! Siis noin TUNNISSA tuli toi ero!!! Sitten kun tuota päänuppiakin särkee vähän väliä, oon aatellu et se on sitä valvomista, mut mut... eikai nyt vaaaaan oireita mistään muusta?! Sit kun on sellainen " happi loppuu" -olo koko ajan... Hjälp!!!!

(.)-asukki on niin kovin hiljainen... yöllä kun heräilin suppareihin, mietin että tuo reppana on kyllä kans varmaan ihan hermona, kun sen yksiö supistelee jatkuvasti. Eipä ois kiva, jos joku jatkuvasti tätä meidän taloa liiskaisi ja heiluttelisi...:o/ Iso pylly vauvalla on, hihii, kun se keikkuu tuossa rintojen alla:D Eilen tuumasin että jääköhän takapuolesta kiinni tullessaan... Ai juu, vaikka Bruno oli ihan varma ultrassa (silloin sata viikkoa sitten:) että tyttö tämä on, niin nyt on taas vähän väliä tunne että jospa onkin poika... hmm..

Niin! Sain eilen sen lähetteen ä-polille!!!!! Jiihaa!!! *tuulettaa*

Eli se lääkäri soitti, ja kovetun keskustelun jälk. teki mielestään SUUREN poikkeuksen ja faxas pikalähetteen äitipolille!! Soitin sitten sinne polille, ja olivat saaneet sen lähetteen, ja nyt tänään aamulla siellä lääkäri katsoopi mun papereita ja antavat mulle ajan sinne.... YES!!! Eeeikä kun en silti lähde liikaa hehkuttamaan, ennen kuin tiedän 120% varmasti että pääsen sinne ja oon saanu ajan, toivottavasti pian!!

Vähän tässä jännittää odotella.. kuulemma soittavat sen ajan mulle.

Tänään olisi sellainen päivä, että mun säkällä vauva vois lähteä yhtäkkiä syntymään itekseen ja wauhdilla, meinaan vaan kun ihan yksin kökin täällä kotona näiden suppareiden kanssa. Miehen oli pakko lähteä töihin, ja ottaa sen reilu tunnin kun on takaisin kotona jos tarvis lähteä synnyttään, ja tästä kotoa sitten vielä se n.20min menee sairaalamatkaan. Hih, sais ainakin viimein jotakin äksonia tähän touhuun:D

Ei totta vie, tässä täytyy ilmeisesti ottaa lisää panadolia, alkaa oksettaa kun nuppi niin kipeä... varmaan täällä roikun aikaa tappamassa, mutta nyt jätän tilaa muillekkin!:o)

Päivänjatkoja

-P:n mamma ja yli mentiin vaan toivottavasti ei ympäri!;D (40+1)

masussa - vavi vaihtoi asentonsa johki toiseen. Mylläystä myös sängyssä. Voin todeta, että prostaglandiini aiheuttaa supistuksia. Niin se vain nipisteli pitkin yötä. Piti ihan kaakaota keskellä yötä käydä juomasa. Lapsilla on uudet tamagotchit. Ne halvatut piippaavat keskellä yötä . Hermo menee.

Hauskaa päivää kaikille.

Neuvolassa tuli käytyä, ei mitään uutta. Siinä kommentoin vointiani, että tukevasti yhtenä kappaleena ollaan. Terkka siihen että no tietysti, eihän se nyt vielä oo aikakaan!! Piti oikein itekin miettiä, että niin no, eihän se nyt tietysti kun LA:an on vielä 8 päivää, mutta ainahan sitä saa toivoa ettei ylittekään menis ja monihan saa pakettinsa kuitenkin etuajassa...

Neptunusko se mietti, että miks pitää jäädä äippälomalle niin mahottoman aikasin. Ite miettiny kans samaa, sen jälkeen kun selkäkipu helpotti niin näinä loppuviikkoina ois aika kulunu paljon paremmin töissä. Nyt kun vanuu kotona aamusta iltaan ja netti ainoana huvina, aika käy todeeeella pitkäks! Netistä on vielä sekin huono puoli, että tuloo tilailtua postimyynneistä kaikenlaista. Kestovaipat on nyt kova sana, en tohi ees surffata millekään ihanalle sivulle kun aina tuloo napsuteltua " ostoskori -> kassalle" nappuloita... =D

(.):ssa kolmatta päivää alamahakipua, semmosta kummallista menkkamaiseksi olettamaani juilintaa.

Kitty rv 38+6

Pitihän mun palata tuulettamaan: Tämä mamma pääsee sitten jo huomen aamuna sinne sairaalaan, jiiihaaa!!!!!:O)

Eihän sitä ikinä tiedä vaikka käynnistettäisiin, jaiks... eipä taida tulla ensi yönä se vähäinenkään uni! No, mutta en toivo liikoja, siitä pidän kiinni että joka tapauksessa jos eivät heti ota sisään niin antavat ainakin käynnistyspäivän. Jännitti jutella hoitajan kanssa, pelkäsin että menee ens viikolle mun sinne pääsy, ja sitten hoitsu kysyikin että kestänkö huomiseen asti...:D Juu vaikka päälläni seisten! HUH että helpotti!!!! Nyt ei haittaa niinkään nää supparit!:D

Piti sitten väkisin vääntäytyä kaverin kanssa kauppareissulle, oli ihan pakko saada hakea isänpäivälahja!! Olihan se rankka reissu vaikkei kauaa oltukaan, mutta jospa oli vimppa kaupassa käynti kun ei kuulu ostoskärryistä vauvaääniä!:o)

Mies tulee parin tunnin päästä töistä, jos sitä koittasi sitten käydä vähän kävelyllä, ja jos kykenee niin jatkaa saunomisella jne... jos olis vaikka paikat niin kypsänä huomenna etteivät kehtaa enää kotiuttaa ilman vauvaa...;D

Niin ja heti ekana aamulla katsovat siellä ne mun paineet, taas ihan hillitön turvotus päällä, enpä oo ikuna tämmöstäkään kokenu!

Voi hitsiläinen, mitäs jos tää onkin vimppa ilta kun ollaan miehen kanssa ihan kaksin...!!?! kun isommat tenavatkaan ei oo kotona...

-neiti pylleröisen äippää JÄNNITTÄÄ!!!

Voimat loppuu kohta täälläkin...

Heräsin kolmen aikaan yöllä kun oli kovaa menkkajomotusta alamahalla ja selällä,kärvistelin 2tuntia kuitenkin sängyssä kun ajattelin jos sais vaik vielä nukuttua,mut ei,viideltä tulin sitten koneelle ja tunnin ajan suppaili n.7min välein kunnes ottivat TAAS laantuakseen!!!!!!!!!!Mä en tajuu miks ne aina loppuu!!!!!Sitten kun ne on pahemmat maatessa niin ärsyttää et on pakko kupata ylhäällä keskellä yötä...pyääh!

Sen kolmen jälkeen oon tunnin nukkunu,mut ei huvita päivääkään pilata nukkumiseen,et jos jaksais iltaan asti..rahkapulliakin ajattelin vääntää et saa tekemistä+herkkuja..hullu mikä hullu.

Neuvolakin oli tässä aamulla..paino oli laskenu -583g/vko mutta sf-mitta 31,vauveli yritti lisätä mittaa vielä jalkaansakin nostamalla :),muuten kaikki hyvin ja seuraava aika ens ma kun on 40rv täys ja laitetaan sitten papereita eteenpäin.

Mun mielestä Pylleröinen ne sun turvotukset kuulosti hurjilta,kannattais varmaan tarkistuttaa ettei oo mikään myrkytys kehittymässä.

Olkaa onnellisia joilla ei oo oireita,musta tuntuu et ne lähtee aina niin kun rusakko makuulta sitten synnyttään..ei tää kärvistely kivaa oo.

Netissä notkuen pitkin päivää..toivotan tsemppiä kaikille!

*odottelija76,rv 39+2*

Ja siitä jottain galluppia...

¤ pissi puhdas

¤ painoa tullu lausta 6.7kg

¤ rr hyvä, 110/60

¤ kohdunsuu AUKI, lääkäri pysty kokeilemaan Himpulan päätä

Lupaili että saattaa piankin tulla maailmaan tämä himpulak un kerran jo suu tuonkin verran auki. Olis kuulemma saanut kalvot puhkottua jos tarvis. Ei puhkonut vaik ehdotin!:o)

Nyt sit ootellaan, selässä ja mahassa on jottain tuntemuksia, lääkäri ku venytteli kohdunsuuta, mun luvalla. Sanoi et oli saanu tyttärensä synnärille seuraavana yönä ku oli saman tehnyt. En usko kuitenkaan mihinkään pikaiseen jakautumiseen, mutta kiva oli kuulla " vehkeiden" olevan valmiita tosi toimiin. Isikin ku olis vain ja ainoastaan tämän viikon kotona tässä kuussa niin oon yrittänyt puhua Himpulalle et tuuuuuuuuuu nyyyyyyytt!:O)

Mullakin meni viime yö persiilleen, yleensä nukun ku possu. Oli kuuma, poika kilju,isäntä kuorsas ja taas kuuma...Kello oli vaarmaan klo 3-4 ku lopulta nukuin..

JAKSUJA kaikille!!

Hormoonihirviö ja Himpula rv 37+

Eilen illalla oltiin sänkypuuhissa, sai aikaan lieviä kipeitä supistuksia..muttei sen enempää. Toivottavasti edes jotain tapahtus tuolla alapäässä noillakin supistuksilla.

Alan olla jo ihan varma että yli menee.. Välillä taas on sellanen olo, kun kuopus synty rv39, ettei tämäkään voi sen yli mennä.. vaikka VOIHAN SE aivan varmasti;) Jääny vaan joku päähänpinttymä.

Vaavin pää heiluu vielä jonkun verran, ilkeeltä tuntuu. Liikkuu myös ihan hyvin, vaikkakin paljon laiskemmin.

Jaksamisia kaikille

SaJuTu 37+0 VASTA!.. No... korkeintaan 5vk vielä..

Ihan voisin taas allekirjoittaa melkein jokaisen palstatekstin, joten enpä omasta voinnista ja tuntemuksesta sen enempää tänään kirjoittele, mutta vähän tuosta " alakerran" tilanteesta:

Minutkin katsotaan ensisynnyttäksi (yksi lapsi siis on, mutta oli suunniteltu sektio eikä värkille ehtinyt silloin tapahtua juuri mitään) ja mun alakerran tilannetta on seurannut kaksi tuttua kätilöä tässä loppumetreillä ja tällä hetkellä ollaan " pehmeitä, kohdunkaulaa ei juuri jäljellä, vain " reunat" ja auki ollaan n.2 cm = 2 sormelle, vauva tosi alhaalla ja ollut kiinnittyneenä jo pari viikkoa" . Eikös kuullosta hyvältä? Luulisi että kohta synnytetään?

Mutta ei, tälläkin tilanteella vauva voi tulla ensi yönä tai sitten käynnistyksellä vasta aikanaan. Näin ovat minulle sanoneet. Joten älkää olko masiksessa jos alakerrassa ei ole tapahtunut mitään; homma voi lähteä silti vauhdilla kun taas minun omasta mielestäni aiemmin hyvä tilanne voi venyä ja vanua...

Tän oli tarkoitus olla tsemppipuhe teille, joilla alakerta vielä " kypsymätön" ja jos jollain on em aiheesta kommentteja niin otetaan mielellään vastaan. Varsinkin vastaan...

Mulla muuten nimenomaan illat ja yöt ovat tuota kipeiden supistusten ja vihlomisten aikaa, joten ihanaa kun kohta voi taas tunnin pari jännitellä että josko ne nyt jaksaisivat kestää loppuhuipennukseen asti...

Hyvää yötä kaikille! Supistusten täyttämää...

Silja74, rv40+5

Täällä sitä ollaan ja ihmetellään maailman menoa maanantaisen lekurikäynnin jälkeen housut märkänä (tosi kivaaa...JEE,JEE!)

Limaa tulee kuin saavista...eiköhän pitäisi kohta jo tapahtua...

RAPUÄITILLE KYSYMYS:Jos mulla oli paikat epäkypsät maanantaina ,niin tarkoittaako liman tulo sitä että paikat kypsyy..Kohdunsuu oli auki sormelle,mutta muuten tilanne vielä oli se???Anna mulle toivoo :))

Eilen oli hiukan jo kurjakin olla kun supisteli ja alaselkä oli tulessa,mutta yö meni liiankin hyvin...

Kaippa se tästä,ensviikolla tiistaina olis kontrolli,toivotaan että jotain olisi tapahtunut siihen mennessä!!!

Mä en ajatellut olevani enään isänpäivänä yhdessä koossa,mutta nyt tuntuu että AIVAN SAMA!!! Kamalaa kun olo on niin välinpitämätön.Toivottavasti muillakin menee hermot saman asian kanssa enkä ole ainut.

No mä jään odottelemaan muiden kuulumisia :)

Kaikille paljon suppareita(niitä toivoville)!

Erkku ja tiituska 40+2

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat