Seuraa 

Viilsin eilen jollain itseäni sormeen ja kirjoittaminen ei ole kivaa... mikä lie lasimsiru ollut pesualtaassa =/

Jalassa vaivaa ilmeisesti iskiasperäinen kipu jo viikon ajan, joten herkkua ei ole ollut. Töissäkin ollaan taas. Eilen kerroin sitten pomolle raskaudesta kun ajattelin, että en halua hänen kuulevan siitä muilta kun monet jo hymyilee kun katselee masuani. Onpahan nyt yksi velvollisuus taas hoidettu.

Oma äitini ei oikein ilostunut, mutta se on hänen tapansa. Sitten kuitenkin laittoi myöhemmin kortin, jossa onnitteli. =)

Oma napa: masussa ollut hiljaista, mutta eilen alkoi armoton potkinta, joka kesti koko päivän, toivottavasti meno jatkuu tänäänkin ;)

T: Siriin ja mussukka 18+ (6ei ole enää salainen... ;) )

Kommentit (14)

Minäkin ehdin taas vaihteeksi koneelle. On ollut niin kiireistä töissä, etten ole alkuviikosta kuin pikaisesti aina pinon lukenut.

Kamala flunssa iski toissa päivänä ja kaksi yötä olen nyt valvonut kun nielua kutittaa ja yskittää niin etten saa nukutuksi. Toivottavasti ensi yö on jo parempi.

Meillä onkin sunnuntaina oikein tuplajuhlat, kun esikoinen täyttää 2 ja on isänpäivä. (Tosin eilen kun mies töistä kotiin tultuaan söi laittamani ruuan ja kävi loppuillaksi sohvalle makaamaan, ajattelin että sillä äijällähän on yhtä isänpäivää koko elämä... ARGH!). No, selviänpähän yhdellä kakulla;)

Oma maha alkaa olla aika pullea, tosin äitini joka on ammatiltaan terveydenhoitaja ja tekee äitiys- ja lastenneuvolatyötä sanoi ettei mahan kuuluisi pullahtaa kun vasta 20 viikolla. No, tämä kyllä pullahti aiemmin=) Liikkeitä ei taas pariin päivään tuntunut, mutta viime yönä sitten vauva mylläsi masussa.

Eipä muuta kuin mukavaa keskiviikon jatkoa kaikille Huhtiksille.

Lala76 17+4

Väsyttää niin että näköä haittaa!!!!!! Viime yönä oli sängyssä ruuhkaa. Yhden kannoin pois hieman ennen neljää. Miehen kello soi 4.30 kun lähti työmatkalle. Onneton esikoinen heräsi jo kuudelta, mutta tuli lukemaan kirjoja viereeni, kunnes hieman ennen puoli kahdeksaa oli pakko nousta. Aamupäivällä oltiin toisella puolella kaupunkia leikkipaikalla ja lapset uimassa. Aurinko porotti kirkkaalta taivaalta ja oli tukalan kuuma. Ihmettelen miten selviän viimeisestä kolmanneksesta, kun juuri huhtikuussa on täällä kaikkein kuuminta. Yritin juuri päikkäreiden aikana torkkua, mutta eipä tuo esikoinen antanut. Nyt yritän kerätä energiaa kotitöihin. Pyykkivuori odottaa selvittelyä. Onko teillä muilla ollut sellaista vaivaa, että jalat väsyvät ja särkevät. varsinkin iltaisin. Mä olisin aina iltasella jalkahierontaa vaille, ja nytkin. Mieskin ryökäle käskee vaan mennä hierojalle tai vähän vasemmalla kädellä puristelee. Tälläiset valitukset ja marinat täältä tänään, toivottavasti huomenna olisin hieman energisempi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Vähän kuulumisia vaikkei mitään ihmeitä tässä ookkaan

Kynsistä:mulla kans kynnet " lommoillu" , taitaa tosiaan olla jotain vitamiinin puutetta tai kalsiumin... Pitäisi varmaan yrittää vaan juoda enemmän rasvatonta piimää (maitoa en ole juonut noin 15 vuoteen!) ja syödä viiliä ja jogurttia ja juustoa. No, pitää kysyä neuvolassa sitten vaikka ellei joku täällä osaa kertoa vastausta.

Aika aikaisin on tosiaan rakenneultra, jos rv 16+5. Täällä Seinäjoen alueella suosivat kuulemma kyllä, että olis lähempänä 20 rv. Itellä tulee oleen 20+3, eli ens viikolla. HEI, sittenhän ollaankin jo yli puolenvälin!! HUI!

Vointi ok, pitäis varmaan lisärautaa kohta harkita noiden multi tabsien lisäksi kun niin hitosti meinaa väsyttää. En kyllä muutenkaan ole erityisen syksyihminen, enkä etenkään kun on tällaista pimeetä ja harmaata ja sateista ja Blääh! Tulis edes hitunen lunta maahan niin mielikin piristyis.

Olettekos muut ottaneet jo masukuvia? Mä olin aivan unohtanut koko asian ja eipä tuota vielä ennen viime viikkoa olis paljon kuvattavaa ollutkaan. Kaveri siitä muistutti kun sanoi, että niin äkkiä ne mittasuhteet tuolta päästä katoaa... No, pitänee patistaa mies valokuvaajaksi illalla. Masusta ja sen muuttumisesta vielä, anoppi kävi eilen ja kommentoi mun ulkoista muutostani, että " levinnyt oot" . Ihan siis hyvällä sen sanoi. No, tuo leviäminenhän usein tulkitaan tytöksi, jota ainakin itse kovasti toivoisin. Mieskin sanoi, että hänellä on aavistus tytöstä vaikka taitaa tuo ainakin salaa silti toivoa sitä poikaa (hänellä siis ennestään on yksi poika). Mutta samapa tuo kumpi tulee.

Eipä täs kummempia, pitänee lähteä tekemään jotain hyödyllistä kuten vaikka syömään jotain!

Keskiviikon jatkoja!

finnmar ja tähti 19+3

Pahoinvointi ei ota vain loppuakseen, tänään tasan 16 täynnä. Koko aamun nytkin oksentanut, " mukava" olla töissä, onneksi vähän rauhallisempi päivä tiedossa. Töissä kyllä hienosti ottaneet pahoinvointi asian, ja yrittävät auttaa parhaalla mahd tavalla, mutta oma olo ei silti ruusuinen. Sairaslomaakaan ei viitteis enää ottaa, niin pitkään olen jo poissa ollut. Toivottavasti pian pääsee nauttimaan tästä raskaudesta. Liikkeitä ei vielä tunnu, ensimmäisestä muistaakseni tuntui joskus 18 vkon aikoihin. Terkkuja kaikille huhutikuisille. Tuntuu, että sinne on vielä ikuisuus.....

Kuulostaa siltä, kun pinkkaa lukee, että tähän aikaan vuodesta eletty keskiraskaus ja sen tuoma " energisyys" taitaa olla niitä " yksilöllisiä juttuja" . Ainakin mua väsytti näin vapaapäivänä kymmeneen! Kisun kanssa ois voitu nukkua pitempäänkin. Liikkeet ovat taas pois, mutta maha pinkeä. Nivusissa mulla on tuntunut jo parin viikon ajan sellasta polttavaa vihlontaa. Luin vau-kirjasta, että juuri näillä viikoilla liitoskivut voivat tuntua juuri nivusalueella ja tosi voimakkaina. Sen kivun vuoksi on välillä vaikea kävellä, tai saada kenkiä jalkaan. Jalan nostaminen vain tuntuu niin kipeältä haaruksissa. Toisaalta hyvä, että jotain tuntemuksia on, koska heti jos mitään ei tunnu missään niin meikä alkaa hysterisoimaan!!!

Meille tulee tänään miehen 8-v kummityttö kylään. Kysyin juuri mieheltä, että peitänkö mahan vai annanko olla nää kotivaatteet päällä (lue: vaaatteet, joista maha näkyy tod selvästi). Sehän tarkoittaa sitä, että kummityttö toimii varmasti masun huomatessaan tietotoimistona koko suvulle. Näin pitkälle kun asia on saatu pidettyä omana salaisuutena, niin olis toisaalta kiva vielä vähän pitkittää jännitystä! Mutta tokihan maailman kuuluu tietää, että meidän kauan tehty vauva on jo olemassa!!!

Mukavaa keskiviikkoa missäpäin ikinä olettekin!

Tv. Madelei +pippuri 17+2

Vastailempa minäkii pitkästä aikaa. Minulla maha möllähti 16. viikolla, tai sillon ite huomasin. Pieniä liikkeitä olen tuntenu parin viikon ajan, ku oon rauhottunu kuuntelemaan :). Silti minullakin välillä pelko, että vauveli ois kuollut tai jotain. Mutta onneksi minulla tänään kromosomitutkimuksen kontrolli ultra. Ja parin viikon päästä varmaankin se rakenneultra. Täälläkin se on 20. viikon tietämissä. Käsittääkseni ainakaan ennen 18.viikkoa sitä ei tehdä, kun ei ole vielä tarpeeksi kehittynyt. Mutta voin kyllä olla väärässäkii..

Hyvää päivänjatkoo kaikille!! Toivotaan että toi ilmakii tosta vähän kirkastus tai tulis ees vähän sitä lunta, ni ois pirteempi mieli ite kullakii!!

T: MIINI ja 17+3

Töiden lomassa täällä taas rallattelen teidän joukossanne...

Omaan oloon ei ihmeempiä, viime yö tuli nukuttua huonosti.

Tänään tuli sairaalasta soitto, että ainoa toistaiseksi elossa oleva mummini tekee kuolemaa (on kuulemma enää muutamista tunneista kiinni). Viime sunnuntaina käytiin äitini kanssa häntä katsomassa ja jouduttiin samantien soittamaan ambulanssi - niin huonossa kunnossa oli! Mutta taidettiin mummin kanssa molemmat ' tietää' ettei hän sieltä enää kotiin tulee. Ei hän suostunut ottamaan mitään papereitaan eikä vaatteitaan sairaalalle mukaan.

Mutta elämä on tämmöstä. Jotenkin on turtunut näihin läheisten kuolemiin tässä parin vuoden aikana, että siitä on tullut ainakin minulle jo semmoinen luonnollinen osa elämää...Ei sureta niin kauheesti, vaikka kaihoa mielessä onkin.

Liikkeitä tuntuu epämääräisen tasaisesti.

Jaksamisia kaikille tasapuolisesti!

vaihtoehtona on sitten 21+5, elleivät nyt ultraa (16+5), kun tasan neljän viikon välein minut ultraavat. Ja eikös se ole sitten jo vähän pitkällä?

Nyt unohdin nimimerkin, mutta olisiko kaksi viestiä ylempänä, joku joka asuu ulkomailla. Haluisin vain kysyä että missä päin maailmaa asut?

Eilisiltana olin ihan poikki ja ryytynyt ja murheissani ja stressaantunut näistä työjutuista, enkä millään saanut unta, kun itketti vaan. Mutta arvatkaapa mitä: sillon tää masuasukki päätti, että potkitaanpa tuohon eukkoon vähän puhtia. Potkut tuntu tosi selvästi kyljessä ja vähän vaimeempina mahassa ja erittäin hyvin virtsarakossa, joten ei siitä nukkumisesta mitään sittenkään tullut, mutta tulipahan parempi mieli =)

Nyt koitan orientoitua töihin ihan kybällä, joten hyvät päivän jatkot teille.

nuuppari

Minä laistoin eilen velvollisuuteni enkä kertonut raskaudesta pomolle. En ymmärrä miten se tuntuu niin kauhean vaikealle, vaikka tiedän edelllisestä raskaudesta, että pomo oli todella onnellinen puolestani. Pitänee kerätä rohkeutta ja käydä asia pois hoitamassa :)

Tapasin eilen naisen, jonka la on reilua viikkoa ennen kuin minun. Tulin siihen tulokseen, että mun masussa taitaa olla vaan pieru. Tämän naisen masu oli niin ihanasti jo kasvanut. Mulla taas ei mitään. No, tiedän, että kyllä tämä masu tästä vielä pullahtaa. (Ja sen jälkeen tuskastelen masun kasvua ja kokoa jne. Kohdin ei ole koskaan;))Pituuden ja taaksen kallistuneen kohdun ansioista " piilottelu" tulee onnistumaan vielä monta viikkoa.

Eilen kävimme perheuinnilla ja vauva innostui potkimaan oikein kunnolla. Ensimmäistä kertaa potkut tuntuivat kunnolla kädelle, jopa mies (väitti) tunsi ne. Siinä sitä sitten istuin lastenaltaassa vatsaa pidellen ja ihmetellen elämän ihmeitä. Mahtava fiilis!

Mitäs muuta.... Närästää ihan pirusti. Mitään ei juurikaan voi suuhun laittaa, mutta pakkohan sitä ihmisen on syödä. Suunnittelen aloittavani puurolinjan sillä se on tarpeeksi neutraalia. Koska ruoassa ei saa olla liikaa rasvaa, mausteita eikä sokeria, tulee pakosta syötyä terveellisesti ;)

-S- rv 19+4

Hassua odottaa että millon se masu oikein pullahtaa. Mut kaipa se jotain varmuutta tois siitä että kaikki tosiaan on kunnossa. Nyt olen ihmetellyt, kun muistelin että viimeks masun kasvu olisi alkanut alhaalta ja olis noussut vasta pikku hiljaa, mutta nyt tuntuu ainakin menevän ihan toisin - Paksuutta on tullut lisää koko mitalle haaroista rintojen alapuolelle, mut vauvamasua ei näy missään. Menikös se näin viimekskin?

Yhtenä ainoana iltana mulla kävi jo sellanen masu että oltiin miehen kanssa ihmeissämme - kun aamulla ei ollu mitään mutta illalla tosi hyvä kumpu. Mut seuraavana aamuna se oli taas kadonnut!? Voiko sikiö jo nyt pyöriä jotenkin niin, että masu olis sen mukaan eri asennoissa, pääosin piilossa, mutta välillä ihan pystyssä?

No, joka tapauksessa odotan että parin viikon sisällä alkaa tiukemmat puserot jo kiristyä.

On tämä opiskelu ja perhe-elämä vaan rumbaa, en mä ihan tällästä suunnitellut kun ajattelin lukea opintoja vähän eteenpäin pikkukakkosta odotellessa. Päivät Helsingissä venyy melkeen kellon ympäri, ja ilta menee esikoisen kanssa touhutessa, se muutama tunti mitä niitä jää. Ja kun esikko nukahtaa, on itsekin jo aivan raato ja on kiire unille itsekin, jotta aamulla taas jaksaa lähteä liikenteeseen. Ja koko ajan tuli persiin alla kaikkien opiskelu hommien kanssa, eikä silti aika riitä vaan tekee vaan pakolliset... =o(

No, jospa joulun jälkeen helpottais, siihen asti kun jaksaa runnoa.

Sanna + Hippu

rv 18+0

Ensiksi suruvalitteluni eetvartille; otan osaa.

Perhekerhossa puhuttiinkin tänään kuolemasta, ja siellä oli vallan synkeä ilmapiiri.

Ei niin iloinen mieli kuin yleensä sieltä kotiin tullessa, vaikka lapsilla olikin kivaa ja pulla oli hyvää!

Mulla iski eilen aivan hillitön himo saada pullataikinaan tehtyä mustikkapiirakkaa, joten enkös eilen sit kun lapset nukkui, niin vääntänyt sitä kaksi vuoallista! Hyvää tuli, vaikka en ollut ennen tehnytkään. Ja toinen himotus on pitaleivät pelkillä kasviksilla, juustolla ja salsa kastikkeella. Niitä mä oonkin nyt syönyt viikon putkeen aina ruoalla.. Yksipuolistako?...hmmm.. Niin ja tietty hedelmiä menee kilotolkulla, mut se nyt on vaan hyvä :) Onko muilla vastaavia mielihaluja?

Liikkeet ei tunnu vieläkään, ja mä jatkuvaan mietin, et onko siellä enää edes eloa... Ärsyttää, kun se ultra (rakenne) on vasta KOLMEN VIIKON PÄÄSTÄ!!!!!

Mutta tässä mun tämän päivän tarinat. Mulla on taasen illalla kaks jumppaa, ja toinen niistä vielä täysin suunnittelematta, joten täytynee laittaa jalat liikkeelle.

Torstaisiin siis!

tilda 16+3

Tervehdys!

Intouduinpas minäkin nyt kirjoittelemaan, kun niin monella näyttää olevan samanlaisia fiiliksiä. Itseänikin siis välillä mietityttää, onko kaikki kunnossa, kun neuvolasta on taas kolme viikkoa aikaa ja en voi ainakaan varmaksi sanoa tuntevani liikkeitä.

Flunssassa viimeiset puolitoista viikkoa ja alkaisi tämä yskiminen riittää. Miehen kanssa jouduttiin jo eri huoneisiin, kun minä yskin puoli yötä.

Omaan napaan ei ihmeempiä kuulu. Ei juuri tunnu mitään kasvukipuja eikä muutakaan. Maha on kyllä jo hieman kasvanut, neuvolan täti povasi viimeksi isoa mahaa. Sen kyllä olisin tainnut osata päätellä ihan itsekin, kun alas katsoo. =)

Minä lusmu taidan siirtyä takaisin valtio-opin esseisden pariin, jotta joskus pääsen lelututkimukseni pariin. Se olisi paljon mielenkiintoisempaa kuin joku globaalin demokratian pohtiminen. =)

Elliina 17+3

Liikkeistä:itse en ole vielä liikkeitä tuntenut, muttei vielä taida olla kiirekään. Nyt on 16+4. Mutta odotan kyllä todella kovasti että liikkeet tuntisin. Nyt kun pelkään koko ajan, että on mennyt kesken.

Minulla maha yhtäkkiä pulpahti esiin rv15. Ennen sitä ei erottanut ollenkaan ja nyt ei voi olla huomaamatta. Koulussa ei ole vielä kuin yksi tietoinen asiasta, eikä ne tosiaan taida keksiä sitä itse vaikka olen kuinka vihjaillut. Iltaisin maha on niin turvonnut, että tuntuu että halkeaa koko iho.

Pelottaa kovasti keskenmeno, vieläkin! Onneksi huomenna on ultra!

Voiko rakenneultra olla rv16+5 jo?

Oikean käden kynnet on mennyt ihan omituisen näköiseksi. Kynnet on täynnä " kuoppia" , jotka tuntee ja näkeekin.. mitähän voi olla? Jonkin vitamiinin puutetta vai? Vasemman käden kynnet on puolestaan ihan terveet....

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat