Seuraa 

Huomenta!

Sivut

Kommentit (33)

Olen todella pahoillani. Miten meitä kesiksiä näin koetellaan nyt?? Ei tällaisiin löydy sanoja mutta itsekkin km kokeneena tiedän mitä käyt läpi.

Oikein paljon voimia sinne ja lohdutuksia vaikka tuskin tällä hetkellä ne auttavatkaan :(

Toivon että teillekin pian se pikkuinen suotaisiin, tavalla tai toisella :)

Marieela

Ja uusille tervetuloa mukaan!! Meitä tosiaan alkaa olla iso joukko - ruuhkaa tiedossa synnäreillä kesäkuussa :))

On tosiaan helpottavaa lukea, ettei todellakaan ole yksin tämän pahoinvointinsa kanssa. Jatkuu vaan täälläkin ja syömään on melkein pakotettava itsensä. Ruoan laittaminen on meillä jäänyt miehen harteille, koska minä en siihen suoritukseen oikein kykene - jo pelkästään jääkaapin avaamisesta maha tekee kuperkeikan, eikä siellä edes ole mitään o-i-k-e-e-s-t-i tuoksahtavaa.. :/

Onko kukaan huomannut, että koko ajan pitää olla jotain suussa, ettei paha maku aiheuta pahaa oloa?? Tästä syystä mulla on työpöydällä pastilleja ja salmiakkia koko ajan (joita en normaalisti juuri käytä), kun hedelmien jatkuva popsiminen saattais herättää epäilyä työkavereiden keskudessa.. Työpaikka ruokalaakin olen väistellyt viimeisen kuukauden, ettei hajut (lue: oikeasti ruoan tuoksu) nostata välitöntä paha olon aaltoa. Juominenkin on mennyt ihan kummalliseksi, ennen join vettä tooosi paljon ja nyt vesi on ihan viho viimeinen vaihtis - limut ja mehut kehissä (sama kuin yllä, normisti en käytä.)

Joka tapauksessa, mukavaa (työ)päivää Kerttusille! Kohta on taas viikonloppu :))

Rocco rv 9+1 & ihana tuleva isoveli -03

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Miona: Meillä jouluna lahjotaa vain ja ainoastaa kummilapset sekä omat lapset ja molempien vanhemmille laitettiin tänä vuonna kalenterit lasten valokuvilla. Tehtiin tuo päätös viime vuonna, kun rahat oli joulun alla tiukalla. Nyt ei niin tiukkaa, mutta päätimme pysyä viime vuotisessa käytännössä silti. Kukaan sukulaisista ei ainakaan näyttänyt, jos oli loukkaantunut. Joulua meillä vietetään kotosalla myös tänä jouluna kuten viime vuonnakin. Pääsee paljon vähemmällä kun ei tarvitse lähteä kolmen alle kouluikäisen kanssa mihinkään mummolaan raahautumaan. Vielä lahjojen lisäksi kun tuolle kuopukselle pitäisi erikko eväät kuljetella mukana, kun ei joulupäydästä mitään sopivaa suuhunpantavaa löydy.

No joo, sit omaa napaa (lisää)

Pahaolo ei ole tänään illasta lähellekään yhtä paha kuin eilen. Tänään otin pienen hörpyn kahvia illalla eikä päätäkään särje niin kamalasti! Kahvi pisti kyllä ykän kylään, mutta meni ohi yhtä nopeasti kuin tulikin. Kummasti auttoi kun sain nukuttua iltapäivällä pienet päiväunet ja syönyt olen pakolla..pelkkää ruisleipää, ilman päällysiä! Kylmä maito tuntuu myös auttavan minulla tuohon öklötykseen.

Saas nähdä millainen yö tulossa, esikoinen on saanut flunssan ja ahdistellut on illasta jo aikalailla..voi tietää taas itselle katkonaisia unia, kun pitää yölläkin lääkitä =( No tätä tämä meillä on!

Oikein mukavaa keskiviikkoiltaa kaikille!!!

Hattara 7+0 (tarkistettuna kalenterista ;oD )

Kyllä todella alkais jo kaivata kunnon talvea, väsyttää aivan älyttömästi sekä raskaus että sää! Mutta pahoinvointi tuntuu todella jääneen taa (*koputtaa puuta*...), nyt on puolestaan koko ajan nälkä! Mutta ehdottomasti parempi näin. Makeaa tai rasvaista ei tee edes mieli, joten terveellisillä linjoilla pysytään. Joku kirjoitti hormooninäppylöistä; mulla ilmestyi kans niitä heti raskauden alussa, nyt jo vähän kadonneet. Ihmetyttää, kun ihan kaikki oireet tuli näin raskauden alkuvaiheessa, esikoista odottaessa kaikki alkoi paljon myöhemmin. kuinka teillä muilla?

Juu ja seksigalluppiin: meillä on ollut koko touhu ihan jäissä. Ite kun oon oksentanut tähän asti jatkuvalla syötöllä, mies ollut pitkää päivää töissä + muutama ulkomaanreissu kaupan päälle ja esikoinen tehnyt poskihampaita. Eipä ole juuri tullut edes mieleen. Mutta kai se tästä vähitellen kirkastuu :)

Voimia ja vointeja kaikille kertuille!

RosaH 8+6 (epäilee yhä näitä viikkoja, mistäs netistä löytyykään se laskuri jolla vois niitä laskea kun en oikein ymmärtänyt et kuin se th ne eilen neuvolassa laski..) + neiti 05/04

noihin hormooninäppyihin kommentoida, että erittäin tuttu vaiva on! Kasvot, hartiat ja käsivarret kukkivat..toivottavasti rauhoittuu tuokin toiselle kolmannekselle käännyttäessä *peukutttaa*

Tsemppiä ja jaksuja kaikille!

Heips!

täälä yks joka ei onneks oo viime yön oksentelun jälkeen oksennellu. Joskaan ei o tarvinnu paljoa syödäkään =) pari teekuppia, yks riisipiirakka ja kupillinen kauramuroja =) siinä mun tän päivän syömiset. Ja paljon pepsimaxia ja satsumia =) kun suussa on koko aika olo ettei oo pessy hampaita ts. sellanen krapulainen olo niin pakko lappaa purkkaa tai jotain terveellistä suuhun =/ toivon tosiaan ettei viime yö toistu taas ihan heti...

Ryhdistäydyin tänään oikeen, ja pesin kylppäriä, imuroin ja pesin lattiat.. ukko katto ihmeissään vieressä mut älys sitten painella haravoimaan pihaa ja pesemään autoa =)

Rupespa mokoma puhumaan että kun ens tiistain neuvolassa hän saa varmuuden tästä raskaudesta niin sitten vois kertoa hänen vanhemmilleen ja sisaruksilleen.. Sanoinkin että kerro vaan mutta hän haluaa varmuuden.. no onko enempiä varmuuksia kun kaikki nää oireet.. paha olo, kuvotus, palelu, erilaiset intohimot (punajuuri,satsumat, jätski) ,arat tissit, illalla pömppö alamaha.. ? ja

ennen kaikkea se plussa tikussa :D

No ehkä hälle tulee todelliseks sitten kun neuvolassa vahvistuu että todella ootetaan pienokaista :)

Kesä06 8+5

Täällä on nyt sitten tutustuttu siihen raskauspahoinvointiin. Voi h...ti mikä olo mulla on nyt ollut kaksi päivää, se siitä oireettomuudesta.

Eilen menin urheasti töihin, mutta pakko sieltä oli pois lähteä. Asiakaspalvelussa on hiukan vaikea olla kun laatta lentää :) Onneksi meillä duunissa on mahatautia liikkeessä, niin kukaan ei ihmetellyt :)

Lääkäri oli onneksi ihanan ymmärtäväinen ja laittoi mulle loppuviikon saikkua niin saan kotona vihertää ihan rauhassa. Toivottavasti tää on vain nopeasti ohimenevä vaihe, mä en oikeesti kestä tätä montaa viikkoa... Puoltoistavuotiaani ihmettelee kun äiti makaa vain sohvalla, ja isi hoitaa kaikki hommat.

Sitten vielä: Suuri halaus kaikille vauvansa tässä vaiheessa menettäneille! Voimia tulevaisuuteen ja yrittäkää kuitenkin uskoa huomiseen, vaikka maailma nyt musta onkin!

Ja kaikille uutuuksille Kerttusissa TERVETULOA minunkin puolesta :)

Tää tyttö taitaa yrittää nukkua ennen perheen kotiutumista.

Helmis ja Nuusku 7+5

Täälä on ollut hunoa oloa ja väsymystä,niin ei ole jaksanut edes raahautua koneelle.

Tänään voin sitten paremmin kuin moneen päivään. Sain jopa jotain syötyä. Yökkäsinkin vain kerran aamulla. Hurraa

Jo valitteli kun on tullut näppyjä. Pakko myöntää,että sama täälä. Näppyjä on naamassa ja rinnoissa.Ennen ei ole buberteetin jälkeen ollut yhtään näppyä missään :/ Ja muutenkin olen ollut aivan yliherkkä kaikkille mille olen vähänkin allerginen. Join vain 1dl greippi limskaa,niin voi sanonko mitä kun kutisi koko päivän.

Joku jutteli seksielämästä. Täälä tosiaan seksielämä sujuu ihan ok. Varsinkin viikonloppuisin.Paitsi silloin tietysti kun oksettaa.

Tänään tuli myös ensimmäinen todellinen himo. Hernekeittoa oli pakko saada ja heti. Onneksi oli purkkihernekeittoa kaapissa,muuten olisi pitänyt lähteä kauppaan hakemaan.

Jaksamista kaikille!

Lilli 10+4

Täällä kuvotus jatkuu ja ruoka ei maistu!! Satsumat numero yksi, jollekin muullekin näkyi maistuvan. Esikoista (poikaa) kun odotin niin samallalailla satsumat upposi, onkohan odotettavissa toinen poika?!! Tyttöä kun odotin söin jugurttia..

Vähän on tänäänkin huimannut, saunassa en ole uskaltanut nyt käydä, kun isännällä iltavuoro viikko. Meinaan et jos taas alkais huippaan ja olen yksin muksujen kans saunassa.

Seksielämä... Välillä hiljaista, mut ei nyt sentään täysin pohjamudissa eli eikös silloin ole ihan ok. Näin kun isäntä on ilta/yövuorossa niin en jaksa kyl valvoa tuonne puolilleöin..No way!!

Maanantaita edelleen odottelen, et pääsis neuvolaan!!!

Illan jatkoja kaikille!!!!

Tää kesäkerttu jätti menemättä töihin, kun iski yöllä mahakipu, siis ylämahaan sellanen kaikerrus, nukahdinkin sen olon kanssa mutta sitten tajusin yhden aikaan ettei siihen auta kääntyily sängyssä vaan kiltisti sormet kurkkuun.. sitä sitten riitti aamu seitsemään tunnin välein oksentelua ennekun maha rauhoittu ja sain nukutuksi =/ että tännekin tuli se pahoinvointi. Samanlainen muuten kun se kerran aikasemmin, ennen kun tiesin että odotan enkä ollut tehny plussa testiä ja syytin mahatautia =) Mikä lie sitten aiheutti, nyt veto pois ja ihanaa kun saa kotona kerätä voimia. Onneksi ei ole kovin huono olo enää =)

Toivottavasti muilla mukavampi yö ja keskiviikko aamupäivä :D

Seksielämä sujuu tääläkin, joskin omalla painollaan, usein jompikumpi tai molemmat on tosi väsyneitä ja jää sitte touhut viikonloppuun ;D

Kesä06 8+5

Kiva oli herätä yöllä puoli 3 aivan hirveään kutinaan. Iho on kauttaaltaan punaisilla läiskillä ja pienillä näppylöillä. Kiva kirottu antibioottikuuri. Piti tähän nyt sitten vielä elämäni ensimmäinen allerginen reaktio saada. P....kele!

No, neuvolassa käyty. Eipä muuta kun papereiden täyttöä. Lääkärinla parin vkon päästä ja np-ultran saa tilata vkolle 12-13. Täällä käytäntönä et saa valita joka np- tai rakenneultran. Kun en ole käynyt alkuraskauden ultrassa niin valitsin np-ultran et pääsee pikkusen kohta sit näkemään. Menen sit yksityiselle rakenneultraan jos siltä tuntuu.

Seksigalluppiin: no life. Ei tulis mieleenkään pahoinvoinnin ja kuvotuksen keskellä seksiä harrastaa. Enkä kyllä koskaan ole hereilläkään kun se olis mahdollista. Pelkkä ajatus " jonkinmoisesta" vatkaamisesta tekee pahanolon. Mutta ei mieskään kyllä yhtään ehdotusta ole tehnyt. Tietää miten paha olo mulla on aivan koko ajan. Keskiraskautta odotellessa...

Lyydia 8+5

RosaH kokeile tätä linkkiä rv määritykseen:

http://www.oys.fi/index.php?option=com_wrapper&Itemid=111

Ja seksigalluppiin vastatakseni: siitä puhe mistä puute, pätee meillä.. olo on ollut sen mukainen, ettei paljon ole kiinnostanu noi puuhat. Viikonloppuna just naurettiin,että lauantai on ollut ' meidän päivä' ja yritetään nyt edes siitä pitää kiinni :)) Meikkis näkee nykyisin paljon seksiunia, keskenmeno painajaisten ohessa, että tosi aktiivista :) ja rauhallista unta täällä

Kyllä tää tästä, sitä toista kolmatta odotellessa!!!

Rocco rv9+1

Minä täällä taas aikaisin aamusta:) Tänä yönä nukuin jopa kuuteen asti! Edistystä. Jospa tämä aamuyön unettomuus tästä helpottais.

Ja tervetuloa kaikille uusille kesäkertuille! Meitä alkaa olla jo aikamoinen joukko! Tehdään taas tänään iso pino. Ihanaa lueskella kaikkien kuulumisia ja todeta, että ei todellakaan ole yksin näitten pahoinvointien ja väsymysten kanssa. Nyt on itellä menny pari päivää ihan suht hyvällä ololla, mitä nyt jääkaapin aukaisu yököttää, mutta ei pahasti. Liekö tämä tyyntä myrskyn edellä vai mitä...

Ja sitten aamutoimiin ja töihin. Hyvää päivän jatkoa kaikille!

Quest rv 8+2

Seksielämä on täälläkin taaksejäänyttä elämää, taas hetkeks. Tosin jos oksentaa 1000000 kertaa pväs ei siinä välis ehdi eikä kiinnostakkaan :((((

Mutta ihanaa keskiraskautta ootellessa, yritän korvata miehelle menetetyn ajan ;D

Rocco, mulla sama. Koko ajan on jokapuolella varastona pastilleja ja purkkaa ettei tosiaan se pahamaku tee pahaa. Jossain vaihees tulee vain ällötys niihin pastilleihinkin mutta sitte taas hetken päästä huomaa niitä jo mutustavan ;)

Tämä aamu ei ole pahimmasta päästä ollenkaan. Taustalla kuvotusta jonka tiedän iltaa kohti taas kerran pahenevan. Mutta nyt toistaiseksi siis hiukan parempi :)

Summersnow: olen päättänyt että välillä mustahuumori ja negatiivisetkin tunteet kuuluvat raskauteen. Jos alkaisin soimaamaan itseäni ailahtelevista ajatuksistani saisi sellaisen syyllisyydentaakan niskoilleni ettei elämästä mitään tulisi. Kävi mullakin mielessä kun oli laukonut ääneen et haluan peruuttaa koko jutun et mitä jos oikeesti sitte tulisikin km tai jotain. Mutta kun kuitenkin tiedän, ja mieskin tietää et kolmas halutaan mutta hetkittäin tulee olo et voi ei, en kestä yhtään enää oksentelua. Niin kai kuuluu mennäkkin. Kaikista tunteista ammennetaan iso rakkaus lasta kohtaan :)

Ja eiköhän tosiaan selvitä tästä vielä *toivoo*

Edellinen raskaus oli juuri sellainen et kunhan muisti syödä usein niin pahaolo ei tullut. Mut nyt tosiaan olo et ei auta mikään..

Aion apteekista ostaa tänään sitä Hexavit 20mg/B6, auttoi tai ei. Vitamiiniahan se on eikä varastoituvaa ollenkaan, eli turvallista.

Joku kyseli mitä BEROCCA on. Se on monivitamiini valmiste.

Nyt yrittän saada jotain tehdyksikin ;)

Marieela 7+3

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat