Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Heissan!

Mulla on 3 kk:n ikäinen " tissivauva" ja olen nyt siinä määrin väsynyt että olisi hyvä jos myös isä voisi hoitovastuuta enempi ottaa. Tytteli syö usein, 1-3 tunnin välein päivisin ja öisinkin monta kertaa. Ongelmana on se, et tyttö ei huoli pulloa ollenkaan. Laitoksella jo yritettiin lisämaitoa pullosta antaa kun oli kovasti itkuinen vaan ei kelvannut ei. Vaikutusta ei ole sillä oli pullossa sit mun omaa maitoa tai Nania. Tutti ei myöskään kelpaa, ja tissin tarvii lohdutukseksi sekä unilääkkeeksi. Haluan kyllä imettää mahdollisimman pitkään, mut tauon tarvisin nyt. Mites teillä muilla, onko pullo sit kuitenkin kelvannu kun on tarpeeksi nälkä? Ei kai se vauva itteensä nälkään tapa? Kauheeta ajatella jos mulle vaikka jotain sattuis tai maidontulo lakkais (mikä ei ihme olis tällä väsymyksellä...).

Kommentit (2)

Tosin meidän tyttö kyllä söi sairaalassa pullosta; mutta ei sitten enää vähän ajan kuluttua kotona. Aluksi ei pulloa edes kokeiltu, kun imetys sujui eikä lisämaitoa tarvittu. Nyt kun sitten äiti haluaisi välillä käydä itekseenkin jossain, niin eipäs pullo enää kelpaakaan :( Joten neuvoja otetaan vastaan myös täällä. Olen ostanut erilaisia pulloja ja tutteja ja jopa nokankin (3kk lähtien), mutta mikään ei näytä auttavan. Myöskään tutti ei kelpaa, mikä sekin auttaisi varmaan meidän nukahtamisongelmiin.

kukkis ja tyttö 3,5kk

Pulloon en opettanut lainkaan. halusin täysimettää, vaikka vähän rankkaa olikin. Edes kiinteiden aloittaminen jo 3,5 kk iässä ei tahtia helpottanut. Poika tosin myös nukkui väliajat ja kasvoi huimaa vauhtia. Yöruokinnan lopetin 7-8 kk ikäisenä: annoin nokkamuksita vettä. Pri yötä protestoi ja kävelin vauva sylissä pitkin huushollia ja sitten yöt rauhoittuivat.

Laitoksella vauva oli vierelläni ja söi " jatkuvasti" . Kerran syötin pojan urakalla ja lähdin sairaalan pihalle kahville 0,5 tunniksi. Kun tulin takaisin, lastenhoitajat olivat vihaisia, kun nälkäinen lapsi jätetään lastenhoitajille vauvalaan..

Pulloruokinta saattaa tyrehdyttää maidontuloa ja kun vauva pullolle oppii, ei ehkä tisu enää kelpaakaan..

Tsemppiä! yritä jaksaa imettää ja jos mies haluaa auttaa, pyydä huolehtimaan ja hellimään sua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat