Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Aina kun asiaa kysyy, tälläkin palstalla hehkutetaan, kuinka luomu, lapsettomuushoidot sekä adoptio ovat kaikkien mielestä NIIIIN yhdenvertaisia perheentekotapoja ja kuinka kaikki äidit ovat kaikkien mielestä yhtä paljon äitejä.

Minä väitän seuraavaa:

- Luomusti lapsensa saaneiden mielestä muut tavat tulla äidiksi ovat oikeasti epäluonnollisia ja he tuntevat salaista tyydytystä siitä, että eivät kuulu tuohon lapsettomien surkimusten joukkoon.

- Lapsettomuushoidoilla lapsensa saaneet ajattelevat mielessään, että luomuäidit eivät osaa arvostaa lapsiaan kun ne on helpolla saatu, ja että adoptioäidit ovat epäonnistuneita hoitoäiti-wannabe-tyyppejä joiden oli pakko tyytyä siihen mikä on mahdollista ja joilla on nyt moniongelmaisia, värivammasia lapsia. He tuntevat salaista tyydytystä siitä, että ei ollut pakko turvautua adoptioon.

- Adoptioäidit pitävät hoitoäitejä rajoittuneina ihmisparkoina, jotka eivät ole pystyneet irtautumaan biologisesta perheen määrittelystä ja jotka ravaavat nöyryyttävissä, kivuliaissa ja epätoivoisissa hoidoissa koska haluavat jatkaa kyseenalaisia geenejään hinnalla millä hyvänsä; ja toisaalta pitävät kaikkia bioäitejä pyhän äitiyden sisäänlämpiävän klubin jäseninä, joita tulee imitoida kaikessa päästäkseen Oikeaksi Äidiksi ko. bioäitien mielestä.

Kommentit (8)

en ihan yhdy mielipiteisiisi.

ehkäpä siksi että ensimmäinen on tullut helpolla ja toisesta menen keväällä lapsettomuus hoitoihin jos pientä ei siihen mennessä ole tullut.

ainahan ihmisessä pienimuotoista katkeruutta löytyy :)

miten on itsesi laita lasten suhteen?

että mihin kategoriaan minut laittais kun on kaksi hoidoilla saatua lasta, yksi luomu ja myös adoptioprosessi aloitettuna ennen esikoista ja nyt jopa ollut puhetta sen jatkamisesta taas... eli itse olen valmis kokemaan äitiyden kaikissa kuvaamisasi olosuhteissa ja silmät kirkkaana väitän, että olisin aivan yhtä hyvä äiti kaikilla tavoilla.

Sanosinpa että Onneksi aikani ei edes riittäisi tämmöisten asioitten " pohdiskeluun" =)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Mutta varmaankin provosointi oli mielessäsi tuota kirjoittaessasi.

Tähänkin voin kommentoida vain omasta näkökulmastani. Uskon, että kaikki äidit olivatpa saaneet millä tavalla hyvänsä lapsensa joutuvat käymään läpi saman tyyppiset tunteet ja kasvamaan sillä tavoin äidiksi. Ja luulenpa että hoitojen ja adoption kautta äidiksi tulleet turhautuvat joissakin tilanteissa ihan samalla tavalla lapsiperheen arkeen kuin luomuäiditkin...

Tarvitseeko ihmisten ihan oikeasti vertailla omia kokemuksiaan näin pitkälle? Onko ihan oikeasti tarpeellista ajatella saiko naapurin Lissu lapsensa luomusti vai ei - olenko sitten minä jotenkin kirkkaamman kruunun ansainnut jos mahdollisesti saan lapsen hoitojen kautta???

En ihan ymmärrä tämän kaltaisen daialogin tarpeellisuutta.

Leia

Mun täytyy myöntää, että ennen lapsettomuustutkimuksiin lähtemistä " tunsin salaista tyydytystä siitä, että en kuulu tohon lapsettomien surkimusten joukkoon.." . Siis lähinnä niin, että kun aattelin, että eihän lapsettomuus voi meidän kohdalle osua... niin jotenkin just ehkä vähän säälin hoidoissa olevia tai jotain. VOI EI mitä ajattelua! Olimpa naiivi ja tyhmä.

No nyt mä sit kyllä ajattelen salaa, että luomusti saaneet ei osaa arvostaa lapsiaan... vaikka kyllä tiedän, että arvostaavat eikä se niillekään helppoo ole. Mut kai se on just sitä hetkellistä katkeroitumista.

Hitsi... tästä vois kirjottaa pitempäänkin, mut pitää mennä siivoomaan, kun kaveri tulee kylään... =) Ehkäpä palaan myöhemmin...

... olen kyllä sitä mieltä, että äiti on äiti, oli sitten äidiksi tullut millä tavalla tahansa...

... onhan noita " ennakkoluuloja" , mutta minä aikakin " kunnioitan" adoptioäitiä...

... hoitojen suhteen on ollut kaikenlaisia " ennakkoluuloja" , mutta kun niin moni on matkan varrella plussannut ja vauvat syntyneet ja ovat ihan normaaleja, niin pakkohan sitä on niiden ennakkoluulojen karista...!!!

... olen kyllä ihan kiitollinen, että olemme saaneet yhden lapsen " luomusti" ja tavallaan ymmärrän näitä stereotyyppejäsi, koska omassakin päässä on ollut kaikenlaisia juttuja... olen varma, että naapurimme sai kaksoset hoidoilla, ja kesti siinä muutama vuosi, että osasi ottaa perheen " ihan normaalina perhe" , kun lapset ovat jo kohta esikouluiässä!!!

... unohdit muuten listastasi lahjasolut ja vammaisten äidit - eikös niissäkin ole äitiydessä mukana " oma suolansa"

Eemeli

(mun yleinen mainospätkä: 4*ICSI takana, otetaan lahjoituksena vastaan ylijäämälääkkeitä ulkomailla joulukuun puolessavälissä alkavaan hoitoon: Menopur tai Menogon ja Orgalutran... mailaile:

eemelikaksi@hotmail.com)

...väitteesi pohjautuvat " vanhanaikaiseen" tapaan ajatella asioita ja äitiyttä. Lapsettomuushoidot ja adoptiokin tässä mittakaavassa ovat molemmat suhteellisen uusia juttuja yhteiskunnassa. Kun ne yleistyvät, muuttuvat asenteetkin. Itse koetan vaikuttaa ihmisten asenteisiin puhumalla avoimesti lapsettomuusajastamme, hoidoista ja adoptioaikeista ennen luomuplussaamme. Ehkäpä vielä jatkamme joskus adoptioprosessia.

Mihin kategoriaan muuten laittaisit perheen, jolla on sekä helposti tulleita biolapsia että adoptiolapsia?

Itse olen luomusti lapseni alulle saattanut,mutta en koskaan ole ajatellut,että muulla lailla lapsensa saaneet,olivat ne sitten hedelmöityshoitoja,adoptio tms. olisivat luonnottomia?!

Olen vaan tyytyväinen,että nykyään on mahdollista tulla raskaaksi " eri tavoin" ja adoptoida.

Olen toki iloinen,että omat lapseni ovat saaneet alkunsa niin helposti,mutta säälittävänä en pidä ketään.Yhtähyvinhän asia olisi voinut sattua minun kohdalleni.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat