Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

en huomannut vielä aloitusta... :DD

Sivut

Kommentit (30)

eipä tälle joulukinkulle ihmeempiä kuulu,väsymus on aikamoista,kun ei esikoinenkaan ole aikoihin enää päiväunia nukkunut ja olin 2 h ostoksilla yhteensä,sain joululahjat loputkin ostettua*uskomatonta*!

Päätin että koitan ennen vauvaa saada lahjat ja nyt ne on ostettu kun jo syyskuussa aloitin heh.

Eilen tuli seksin jälkeen veristä vuotoa ja olin ihmeissäni,kokemuksesta sanoisin ettei se kuitenkaan limatulppaa ollut?!tänään supisteli kaupassa,muuten vauva mylläertänyt ja pungertanut kiitettävästi ja hikkaillut pari kertaa.

Me ei mukavinta S:ää oikein voida harrastaa kun mulle se on liian kivuliasta ja vaikeaa mutta eilen oli ihan OK vaikka vaikeaa se on...voisin kans rueta " savustamaan" vauvaa ulos vaikka ei noista välttämättä apua ole ja sauna on ainoa mitä vois joskus harrastaa vaikka ei omaa saunaa olekaan.Siivousta ei selkä ole enää aikoihin kestänyt...

Minea:ihana oli lukea teidän kuulumisia,mä voin kans ilmoittautua seuraavaksi jouluvauvan saajaksi kun en jaksa enää tätä vaivalloista olotilaa...ja tahtois vauvan jo niin kovasti vaikka vauvasta työtä onkin mutta kun muistelee esikoisen näkemistä ja vauva-aikaa niin oli se ihanaa!!!!!

Perjantaina neuvola ja sen jälkeen vauva onkin virallisesti täysiaikainen(oon muuten itse syntynyt 37 viikolla).

äitiliini ja masu 118 cm ja rv:t 36+5

Kyllä ihminen voi olla taas väärässä päivässä.. torstain pinoa minä etsin :) Voi ei.... nyt alkaa aivoissa tapahtua jotain kummallista. Ja kokemuksesta tiedän että synnytyksestä noin puoli vuotta kuluu siihen että tajuaa asioista yhtään mitään! :)

Yö tuli nukuttua pääosin hyvin mutta taaperomme itkeskeli jotain pieruvaivojaan taas!

Tikru kyseli musiikista..mulla oli esikoikoisesta VANGELISTA jota suosittelen kaikille jotka haluavat rauhoittava ihanaa musaa... mutta eipä siinä paljon musiikit auttaneet..en muista edes kuunnelleeni sitä :) Eli kyllä se synnytys on sellainen tapahtuma että ei se välttämättä ihan niin auvoisasti mene kuunnellen rauhallista musaa.. kivut voivat viedä aika lailla ajatukset muualle. :)

jeps..ystävä tulossa lastensa kanssa kylään...joten moido

t. beal rv 33+4

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Parina päivänä täälläkin on taas bongattu napakampia supisteluita, itseasiassa tuli peitonallatouhuilun jälkeen, eli oliskos sittenkin meilläkin muutaman viikon päästä varteenotettava käynnistys-s... ;) Jep, mutta tosi supistuksia alan toivomaan vasta itsenäisyyspäivän jälkeen kun olisi edes se 37 viikkoa täynnä.

[b]Synnytysmusiikista:[/b] meilä on ollut molemmissa synnytyksissä Mark Knopflerin levy mukana, joten se on mun aivoissa ihan pelkästään synnytyksiä varten (tuntuisi hölmöltä kuunnella sitä muualla). Eli se otetaan taas! Jos sitten homma venyy ja sama levy alkaa kyrsimään, niin radiosta varmaan Nova päälle, vaikkei mies Novasta tykkääkään. Saispa kuunnella uutisia ;) aina välillä, ja lisäks mä tykkään Novan juontajista kaikista muista paitsi Minna Ottavaisesta.

Lahja kyseli [b]heppahulluista![/b] Täällä yksi, enemmän ratsuihminen, mutta olen joskus ravureidenkin kanssa touhunnut. Eka ammattini on ratsastuksenopettaja ja käyn edelleen freenä tunteja pitämässä kotiäitiyden ohella. Omaa mulla ei ole koskaan ollut, mutta sen tiedän, että

Lainaus:

joskus

tulee olemaan! Lapsetkin ovat tällä hetkellä kiinnostuneita hevosista, vaikken aio tätä hyvää ja opettavaa harrastusta pakottamalla heille tyrkyttää. ;)

Nyt taidan oikaista hetkeksi, että jaksan illalla mennä keilaamaan! Saas nähdä miten se tämän selän ja liitoskipujen kanssa sujuu...

[color=orange][b]Sumunen[/b] rv 33+0

Huhhuh, olipas yö.. Eilen oli muutama kaveri kylässä, tarjottiin niille tortilloja, ni tulipa sitten itsekin niitä syötyä neljä!!! Kun normisti niitä mene alas kaks, ja siinä on tarpeeksi, ni ei, nyt piti mättää lisää vaan!! ja sit valvoinkin melkein koko yön, oli niin tuskaienn ja täysi olo:(. no, tyhmästä päästä kärsii koko ruumis! neljän aikaan katoin vielä kelloa, ja tuntui että siihen mennessä en ollut nukkunut yhtään, mutta kai mä välillä torkuin. On tää kyllä kummaa,kun joku päivä tuntuu että mahaan ei mahdu sit yhtään ruokaa ja sit joskus taas vois syödä ihan koko ajan... Ja sit kun maha oli ihan täynnä, ni sit supistelikin muutaman kerran aika kipakasti... johtu varmaan siitä kun mahalaukku niin täynnä!!! ja mulla on kymmeneltä neuvola, paino huitelee varmaan jossain ihan hurjissa luvuissa tuon eilisen takia;)

Olis taas paljonki kommentoitavaa teille, mutta enpä kyllä puoliakaan muista... Onneksi Quarra sai hampaansa kuntoon, on kyllä ollut varmasti tosi tuskaista!!! Toivottavsti ne seuraavt kivut tosiaan olis sit niitä synnytyskipuja;). ja tosi kiva kuulla että (kääk, nyt unohdin että oliko se Minean vai Minnyn vauva jo syntynyt... jotain sinne päin se nimimerkki oli...)Anteeksi lahopäisyyteni, mutta ihanaa että se teidän vauveli voi hyvin, ja kohta nähtävästi sitten kotiin pääsee!!!

Lahjako vai kuka se oli, kuka sanoi, että vauvalla on sama nukkumisrytmi synnyttyään kuin äidillä loppuraskaudessa... Toivottavsti mein kohdalla ei pidä paikkaansa, muuten meillä valvotaan vähintään puolet yöstä melkein joka yö... Onko muuten kuin monella ollut aikaisemmilla lapsilla koliikkia vauvana? meidän pojalla ei olllut, ja kovasti toivon ettei tällä tulevallakaan olisi... Onko se kuin yleistä niin, että jos sisaruksilla on ollut,ni sit on tulevallakin, tai toisinpäin??

Tää mein vauva sais kyllä enne joulukuuta syntyä, kun meidän heppaa on pyydetty (tai siis iskänhän se on;)) siihen itsenäisyyspäivän paraatiin, mikä mun käsittääkseni on se, mikä joka vuosi järjestetään, ja se kiertää vuosittain kaupungista toiseen. Ja tänä vuonna se on täälä Lahdessa, ni olis munkin hyvät mahdollisuudet päästä katsomaan, jos en sit satu just sairaalassa olemaan.. Mutta mun tuurilla tietty oon, LA:kin kun on 7.12... Saa nyt kyllä nähdä, ottaako ne sitä, vaikka itsepä ne sitä pyysi, mutta kun ei sillä ole tollasia hommia nyt ainakaan vuoteen tehty, kotona on vaan ollut, ni epäilen sen käyttäytymistä... Tosin se on kyllä hyväpäinen, ja on sillä hääajokeikkaa ym tehty, ja toissa vuonna oli kesällä Lappeenrannassa rakuunaratsuna, mutta toisaan kun nyt on vaan omalla tallilla, ollut, ni tarvis kyllä varmaan jonkunlaista totuttamista.. Kun ne meinas vaan siksi päiväksi hepn hakea, eikä meinannu mitään totuttamista tms... Kun siellä kuitenki on melkonen vilsek, autoja ja ihmisiä ja ja ja... No, toisaalta, eipä se ole nyt mun ongelma, ei pidä käydä siitä stressaamaan... Ai että mä kyllä ootan että pääsee taas tekemään noita heppahommia, on kyllä ollut melkosta tuskaa käydä äitilla ja iskällä, kun ei ole voinut hevosten kaa mitään tehdä!!! Viime viikonlpoouna niitä kyllä pitksätä aikaa harjailin, mutta ei se paljoa heppaikävää helpottanu!!! Oho, tulipa pitkä selostus " aiheen vierestä" , sori niille ketä ei kiinnost;). Saa hypätä yli. taisi täällä olla kyllä muitakin heppaihmisä, ni jos joku jaksaa lukea...:)

T:H-H rv36+0

Minä täällä taas aikasessa kun heitin ukon töihin jotta saan auton käyttöön!Ei oo muuten mitään nautintoa enää ajella,varsinkin peruuttaminen on tuskaa kun ei pysty kääntyy kunnolla eikä taivu kroppa enää..(onhan ne peilitkin keksitty ;)) :P Niin enkä mä kauaa pysty yhtä soittoa autossa istua,alkaa selkä huutaa hoosiannaa jo puolen tunnin kohdalla :/

Me otettiin ukon kanssa eilen ässät kehiin!!!Nyt alko tämän masuasukin häätäminen!!!!!Kyllä mulla koko yön suppaili sen parisuhde ässän seurauksena.Sauna taitaa olla ainut jolla ei oo meikäläiseen minkään sortin vaikutusta.Siivous etenkin imurointi todettiin tehokkaaks jo viime viikolla (harmi että selkä ei kestä sitäkään).

Näin muuten viime yönä taas unta että synnytin!Vauva vaan tuli ulos vaikken kunnolla ees ponnistanu :O ja se näytti ihan nukelta!Ehdin herätä ennenku se alko itkee.

Nyt seuraa taas galluppia :DD Semmosta kyselisin että kuinka moni aikoo ottaa synnytykseen musiikkia mukaan????Ja jos niin mitä????

Heh,noo eiköhän mun mieltymykset ole tullu tässä taannoin jo selviks ;)) mutta ' mätön' lisäksi otan varmaan varmuuden vuoks jotain ' kevyttä' Jos kokeilis ihan supisuomalaista Sibeliusta tms..klassista.. Että jos ei hermo jostain syystä enää kestäkään paukutusta(,vaikka luulen että just se kyllä auttaa mua kivun yli) Saapi nähdä sitten..Tai siis ihan KOHTA *toivottavasti*

Jebu,en jaksa jaaritella enempää ;) Paitsi yks juttu piti sanoa että:Luoja mulla on IKÄVÄ omia vaatteita!!!!!Kaiholla katson vaatekaappia että kyllä mä vielä joskus taas mahdun tohon-ja-tohon paitaan ja housuihin :P PLAAH!!!!!Kyrsii kulkee näissä samoissa miehen armeija-verkkareissa!!!!!!!

-Tiggr&Nasu

Siis en voi uskoa että olen tähän aikaan hereillä ja puuhakkaana!

Nyt kun sinttu on lakannut riehumasta olen nukkunut oikein lahjakkaita yöunia suurinpiirtein klo 23-11. Herään kyllä aamulla juomaan teetä sillon kun miekkonen lähtee kouluun mutta sen jälkeen takaisin unille. Toivottavasti vauvalla on tämä nukkumisrytmi.

Täytyy mennä netistä ettimään joku ohje, kuinka noita harsoja kestovaippoihin oikein taittelisi. Kaveri sano että kannattaa opetella ennen kun muksu on jo maailmassa. Hän oli vahingossa ekana yönä kotona taitellut oikein, mutta aamulla ei enää onnistunutkaan.

Pesin toissapäivänä kaikki vauvan vaatteet ja tänään niitä laittelen ehkä tonne hoitopöydän laatikkoihin. Miekkonen ei ole niitä aiemmin pahemmin hypistellyt eikä hempeillyt, mutta kyllä ne aika somilta näytti narulla kuivumassa :)

Galluppiin: en ota mitään musiikkia mukaan. Miekkonen on muusikonrenttu ja saan kuunnella kotona kylliksi. Ja tykkään kyllä muutenkin vaan ihan hiljasuudesta.

Ja minä olen ainakin heppatyttö. Mielenkiinnolla luen niitä sepustuksia. Kunhan vaan saisi opiskelut valmiiksi niin pääsisi helsingistä pois ja maatilaa pyörittämään.

Juuh. Tänään suunnittelin meneväni jouluostoksille. Ärsyttää kun kelasta ei ole vieläkään tullut lopullista päätöstä äitiysrahasta. Ne on vaan sählännyt siellä ja aina kun siitä kyselee, sanovat että juu käsittelyssä on. Byrokratiapaskaa.

Hyvää ja särytöntä keskiviikkoa kaikille!

(Mulla on ihan sellainen kutina että ihan kohta syntyy joulukuinen nro2)

Peep ja sinttu 34+2

Voi voi kun meinaa päätä särkee ja sillon ei kyllä huvita tehä yhtään mitään:(

Eilen illalla kun luin tytölle iltasatua alko taas supisteleen, tais siinä tunnin sisään tulla 4 vähän tuntuvampaa supistusta:/ Ja aloin miettiin et kohta kyl lähen ä-polille tarkastukseen et saan varmuuden tilanteesta, eli tarviiko pelätä et tytöt voi syntyä hetkenä minä hyvänsä vai onko tilanne viel sen verran epäkypsä ettei noi supparit sinne mitään tee.... Inhottavaa tällänen tietämättömyys ja kun en ihan näillä viikoilla viel toivos tyttöjen syntyvän!!

No huomenna on neuvola vaik eipä se asialle mitään tee, viikon päästä pe on ultra, kun sinne asti jaksais ootella;)

Tikru kyseli musiikista, en oo aatellu ottaa mitään mukaan, viimeksi radio oli päällä taustalla, mut en kyl muista yhtään kuulleeni siitä mittään koko aikana:) Tais olla muuta puuhaa....;)

Hitsi kun en osaa päättää et meniskö tytön kans ulos vai ei?! Olis meil kyl isänpäivä korttien teko edessä (eilen ostin jopa kartonkia sitä varten), mut kyl tuo hulivili tykkäis ulkonakin olla. Vaik vähän flunssaa onkin niin ei ainakaan lämpöö oo, no on täs onneks reilu tunti aikaa miettiä mitä teen.

Vauvat on melskannu tänä aamuna jo ihan hullunlailla, taitaa molemmat olla hereillä ja välillä vihlasee oikein kunnolla ja hirvee ryminä päällä;) Taitaa tuosta vasemman puoleisesta tulla a-vauva, kun on niin alhaalla tuohon oikeanpuoleiseen verrattuna. Oikean kylkiluun alla on ihan kauhee patti (pää), kun taas vasemman puolen kylkiluiden alla on reilusti tilaa ennen kuin tulee patti (peppu), hassua:)

Voi tota päätä, kait mä tästä meen ottamaan panadolia jos vaik auttas. Inhottavaa olla tällänen kiukkupussi (oon aina kiukus jos jotain paikkaa särkee) ja tulee hermostuttua tytölle vähän turhankin helposti!

Ainiin tänään meille tulee se oikein kunnon LÖHÖnojatuoli, kivaaaaaaa!!

Mukavaa pikku lauantaita;)

Rölli-peikko ja tylpykät 32+4

Täällä taas merkillisen hyvin nukuttu yö takana. Siis jopa niin merkilllisen, että en oo käyny kertaakaan edes vessassa.. Voitte vaan arvata, miltä tuntui siinä vaiheessa kun piti herätä heppoja ulos viemään. Ei meinannu päästä ylös sängystä ja voih sitä rakon täyteläistä tunnetta... :/ Onneksi vessa ei oo kaukana.

Eilen käytiin tosiaan kattelemas vähän joululahjoja, ja kerrankin oltiin oikein tehokkaita. Parissa tunnissa saatiin lähes kaikki lahjat mietittyä ja kerättyä kärryyn. Jesh! Oon siis todella tyytyväinen tuohon saavutukseen. Meillä kun yleensä käy niin, että ehkä joulukuun puoleenväliin mennes on jotain hommattuna, mutta suurin osa jää vähän viime tinkaan, ei ihan aatonaatolle, mutta ei paljon muutenkaan.. Nyt sais alkaa käärylöimään niitä tuolta paketteihin. Se on ihan kivaa puuhaa.

Tuosta laukun pakkaamisesta.. oon alkanu pikku hiljaa nakkaileen jotain, lähinnä tonne meikkilaukun puolelle (siis jotain meikkejä, naaman pesuaineet, hammasjutut, deodorantti, hiusjutut). Mutta näin ensikertalaisena oon vähän tietämätön, että mitä sinne nyt oikeesti tarttis sitten ottaa mukaan? Kertokaahan nyt kokeneemmat! Vaatteista oon aatellu että mennään ja tullaan samois kamppeis. kamera ja rahapussi ja tietysti puhelin pitäis muistaa ottaa, mutta sitten muuta..?

Ja kertokaas semmonenkin asia, että millasin sitein kannattaa varautua, onko se vuoto sit kuinka vuolasta.. Tuntuupa tyhmältä kysellä tollasia.. ;) Niin ja toki oon varannu jo liivinsuojuksia, kun tuntuu tuo meijeri olevan nytkin aika ajoin avoinna..

Niin, ja sekin mietityttää, et millasia vaatteita vauvalle pitää varata?

Musiikista oon aatellu et ehkäpä otan egotripin kokoelman mukaan, ja ehkäpä lenny kravitzia. Se on sitten eri asia tarvitaanko niitä (tai oonko sillä tuulella et niitä kärsii kuunnella..).

Mulla rupee hermoo riipimään kun pian kolme viikkoa sitten tilattu pinnasänky ei oo vieläkään tullut... Grr ja mrr... Pitäis olla jo! Niin sen jo haluaisin omalle paikalleen, ja varmaan innokkaasti sen jo petaisinkin valmiiksi pölyttymään (ei hyvä..). Muuten varmaan alkaa oleen aika valmista vauvaa varten. Vaatteita on pesty, ja silitetty. Ja kyllä tuolta niitä silittämättömiäkin vielä aika kuupana löytyy, ne odottaa mun inspistä (silitys ja ikkunoiden pesu on inhokkihommia).

Kokeneemmilta kysyisin myös, että onko rintapumppu ollut tarpeellinen laitos? sitä en oo hommannu, kun en oikein tiiä pitäskö se olla vai ei. Ja jos kyllä, niin millanen..

Taidanpa tästä taapertaa postilaatikolle päin. Näkyi posti saapuvan tänne syrjäseudullekin...

Lizzbeth ja myyryskä 34+1

Täällähän onkin jo iso pino vaikka päivä ei ole edes puolessa!!! Kiva!!

Tuolla justiin rekka tuo uutta maitotankkia.. 5000litraa, siinäpä onkin sitten savotta, että meiän mummut sen alkaa täyteen lypsämään... Siihen tarvii sitten hommata lisää mummuja jostain muustakin navetasta talkoisiin. Ja niin on tarkotuskin, tuntuu vaan, että senkin asian suhteen tulee vielä kiire.

Pari poikaa on pinnottamassa seiniä navettatyömaalla, tuosta navetasta tulee paljon hienompi kun meiän oma hörskä..

Autolla ajo alkaa olla meikällekin tuskaa, varsinkin kun tuon kauppakassin ex-omistaja lienee ollut isommanpuoleinen ukko ja kuskinpukki on aikasta painunut. Pitää panna tyyny pyllyn alle.. Ukolle kyllä sanoin, että alan ajaa sen autolla jos ei kohta vaihda sitä uutta autoa.. lavikalla vaan on inhottava kauppakasseja kuskata kun pitää sinne " takapenkille" änkeä kun niiden nosteleminen muutenkin laittaa irvistelemään.

Huomenna se alkaa sitten virallinen äippäloma..Eipä tuo missään tunnu kun on jo kaksi kuukautta ollut sairaslomalla mutta onhan se kuitenkin nyt ihan oikea äitiysloma! kauankohan sitäkin saa taas pitää. Jos muutaman viikon vauvan syntymän jälkeen saisi olla rauhassa..

Hilariuskohan vauvan rytmistä jotakin jutusteli ja koliikista. Anu se taisi eilen siitä mainita, että vauvalla on se rytmi kun äidillä loppuraskaudessa, voi siinä olla kyllä perääkin. Minen ole ollut yökukkuja odotusaikana(paitsi täysikuun aikaan..), pakolliset vessareissut vaan tehny eikä nuo ole kumpikaan yöllä valvottaneet, tissiä kerran-pari, poika useammin kun tyttö, tyttöhän nukkui pariviikkoisesta yöt niin, että kymmenen korvissa nukkumaan, neljän viiden välillä tankattiin ja nukkui sitten kahdeksaan-yhdeksään. kolmikuisena alotettiin sitten sydänlääkitys ja se sitten sotki öitä. Tiedä voiko noin pieni lapsi nähdä painajaisia mutta monet aikuisethan alkaa nähdä niitä kun rytmihäiriölääkkeet alotetaan.

Varmaan äidin liikutkin vaikuttaa vauvaan, ainakin meidän on nukkuneet navetta-ajat hyvin ja moelmmilla ihan samanlainen rytmi unien suhteen, kun kumpikin on mahassa nukkunut kun olen ite ollut liikkeessä, masuhan keinuu kuin kehto.. Sekin kun poikaa odottaessahan pystyin tehdä töitä synnytykseen saakka ja heräsin aamulla aikaisin, poika on illan torkku ja aamun virkku, tyttöä odottaessa olin kanssa pitkään sairaslomalla ja tuppasin valvomaan iltaisin ja nukuin aamuisin pidempään, tyttö on illan virkku ja aamun torkku...

koliikeista meillä ei ole tiedetty mitään, saas nähdä " kostaako" tämä kolmonen siinä suhteessa.. Oon kyllä harrastanut ahkerasti vauvahierontaa mutta on nuo olleet muutenkin hyvämahasia eikä allergioita tms(paitsi pojalla koivuallergia joka onneksi näkyy katoavan iän myötä).

Siitäkin voi joku olla erimieltä ja onhan tottakai erilaisia vauvojakin, mutta ite en ole passannut noita yöaikaan ja illalla on aina ollut sama rytmi jos mahdollista, pesut ja selkeesti yöpuvun vaihdot yms. Enkä ole laittanut yöllä valoja(tosin nämä on olleet vauvoja kesäaikaan, nyt tarvii joku yövalo hommata), vaipan vaihtanut vaan jos on ollut liekomärkä tai kakat. Ei turhaa seurustelua, pakolliset jutut vaan. Tulee selkeästi ero yön ja päivän välille.

Snowapplehan kypärämyssystä kyseli. kannattaa tosiaan ostaa 60 cm lakki tai vaikka pienempikin eihän ne ole iso investointi. meillä on kumpikin olleet isopäisiä mutta 60 senttinenkin hieman reilu eli 70 cm on alkuun liian iso, menee naamalle. Ja sitä alulakkia kannattaa pitää nurinpäin niin ei saumat paina!!!

Tikrulle vielä musiikista, meikällä ei ole ollut mukana mitään, omaan ähkintääni olen keskittynyt... Sitä ihmettelen kun normaalisti olen isoääninen ja noidun kun lappalainen, niin synnytyksessä en ole haukkunut kätilöä enkä kiroillut yhtään...

Siitä hengitysjutusta kanssa oli puhe ja se teidän mammajumpan pitäjä oli korostanut uloshengitystä. En taida neuvoa hengityksessä enää yhtään, varmaan jokainen löytää itelleen parhaan tyylin. Minun vaan tarvii keskittyä siihen sisäänhengitykseen ja rauhalliseen tahtiin, muuten menee hyperventiloinniksi ja se on oikeasti kurjaa kesken synnytyksen jos on muutenkin.

Nojoo, menee taas löpinäksi ja hommat seisoo!!

Lahja

Oli eilen niin touhuisa päivä, että ehdin koneelle vasta iltamyöhäsellä. Luin pinon läpi, mutten sitten jaksanut kirjoitella. Eipä tässä mitään ihmeitä ole kyllä tapahtunutkaan, mistä kirjoitella.

Mulla on vauvakassi jo melkein pakattu, mutta mitään musiikkia en kyllä ole tajunnut valkata mukaan. Viimeksi synnytys oli jo niin pitkällä kun pääsin saliin, ettei kyllä musiikit tulleet mieleenkään. Taisi siellä jokin radiokanava soida taustalla, mutta mitään mielikuvaa siitä ei jäänyt.

Ponnistusasentoakaan en pahemmin saanut itse päättää, aluksi kehotettiin ponnistelemaan vasemmalla kyljellä maaten, ja sitten loppu siinä ah-niin-ihanassa puoli-istuvassa asennossa. Mulla tuo ponnistusvaihe tosin kesti tunnin verran, kun supistukset loppuivat silleen sopivasti. Tahdonvoimalla vauva ulos ja istukan saivatkin sitten repiä...

Kohta pitäisi lähteä ulos, olen tässä miettinyt vieläkö sitä uskaltaisi lähteä kaupungille asti kävellen. Matkaa ei ole kuin reilu pari kilsaa per suunta, mutta mäkiä riittää. Tyttö heräsi aamulla jo kuudelta, mutta mentiin takaisin petiin puoli kahdeksan maissa, kun raasu käveli päin ovipieliä. Nyt on sitten päivärytmi sopivasti sekaisin.

Nyt pitää mennä rakentamaan legoista tunnelia. Voikaahan hyvin!

T:Emppu&" Nestori" 35+1 (kääk)

Aamu-ulkoilut on ulkoiltu ja olo on ihan pirtsakka. Vaavi painaa oikeaa kylkiluuta. Nyt en tiedä onko se pylly vai pää, epäilen päätä. Yöllä tahtoo olla kuuma, vaikka yleensä olen vilukissa. Osittain hiostuttaa muovitettu frotee, jonka virittelin jo sänkyyni, mutta en halua kastella sänkyä, jos jossakin vaiheessa joku yö tuleee " tulva" .

Synnytykseen en aio ottaa musiikkia mukaan. Hyvinhän tuolla on aika kulunut muutenkin. Sairaalakassia olen osittain jo pakkaillut. Inhoan niitä sairaalan shampoita ja pesuaineita, joten ne ainakin jo löytyvät kassista. Suosittelen teille muillekin KORVATULPPIA mukaan, jos sattuu olemaan kovin kuorsaavaa tyyppiä huonekaveri/huonekaverit, saapipahan ainakin nukahdettua illalla. Oman vauvan itkun kyllä kuulee, vaikka tulpat olisivatkin korvissa.

Lukemani mukaan osa teistä taitaa yritellä käynnistellä jo synnytystä kotikonstein:) Itselläni ei kiirua vielä näillä viikoilla ole, joskin jännään sitä pääsenkö edes 36 viikolle, kun nämä kaksi jo olemassa olevaa ipanaa ovat syntyneet 36+3 ja 36+2 viikoilla. Omasta puolestani voisin nauttia tästä raskaana olosta vaikka sinne laskettuunaikaan. Joka raskauden jälkeen on ollut ikävä mahaa!

Mulla taisi käynnistää ed. synnytykset tavallista raisumpi liikunta, tai ainakin edesauttoi asiaa, ainakin luulen niin. Esikoisen kohdalla olin tosi hyvässä fyysisessä kunnossa (kilpaurheilutausta takana) ja kävin ed. päivänä miehen kanssa 2 tunnin ravakalla kävelylenkillä. Kyllähän tuo mahaan otti silloin kävellessä, mutten osannut arvata, että seuraavana aamuna synnytys käynnistyisi lapsiveden menolla.

Pikkukakkosen kohdalla oli ennakoivien supistusten takia hissun kissun sairaslomalla pitkään rv 34 loppuun saakka. Lääkäri sitten sanoi, että nyt voi jo vähän normaalimmin elellä. " Normaalinelämän luvan" saatuani ajelin siinä illalla sitten nurmikon (1,5 tuntia) ja kävin kävelyllä esikoista rattaissa työntäen. Tuntui silloin jo lenkillä, että onpa maha pinkeänä. Seuraavana aamuna rv 35 tasan sitten lapsivedet hurahti... Käynnistelyksi se sitten loppujen lopuksi meni, vauva siis syntyi 36+2.

Eipä tässä muuta, jatkan kotihommien tekoa.

t. Vipeka 33+3

Olikohan ihan pakko mennä ahmimaan noita joulutorttuja? Joku jossakin pinossa kehui niitä leiponeensa ja kuinkas se niin jäikin mieleen, että piti niitä itsekin saada...

Lizzbeth: Ainun rintapumppu on mullakin ja tarpeeseen oli. Sai helposti maitoa pakkaseen, jos oli itsellä menoa. Ja jos rintatulehdus iskee, niin se oli pelastava enkeli. Siitä puheen ollen pitäkäähän rintanne sitten lämpiminä, älkääkä avatko edes pakkasta puolipukeissa. Se iskee niin helposti, jos on altis sen saamaan. Ja kipu on aika karsea.

Oma napa kävi tänään neuvolassa ja kaikki ok. Painoa tullut tähän asti tasan 13 kiloa, sf-mitta oli 32 ja verenpaineet alhaiset. Pyörryttää, vaikka vain päätä pitää kallellaan. Lasten kengännauhojen sitominen käy jo mahdottomaksi. Mies saa viedä kuopuksen aamulla mennessään mummolaan (onneksi on mahdollista niin tehdä) ja pärjäilen esikoisen kanssa kotona. Meneepähän isovanhemmillakin aika nopeammin, kun on jotakin tekemistä... ihan niinkuin eivät tässä muuten olisi koko ajan apuna.

Vauvan vuodevaatteet on nyt sitten ommeltu, pesty ja jopa silitetty (yök silitys). Vaatteet on kaapissa ja jopa ulkovaatteet paikoillaan. Kassi on pakkaamatta sekä itselle, että vauvalle. Molemmissa synnytyksissä olen ollut jo valmiiksi sairaalassa, ja on ollut aikaa pakata se kassi ajan kanssa. En oikein usko, että tämäkään vauva tulee ajallaan, eikä edes tämän vuoden puolella. SSS- tekniikoista ei ole ollut muuta kuin omaa iloa. Lapset ovat olleet autuaan tietämättömiä vatsassa kelluessaan, että niillä jotakin yritetään...

Selkä on inhottavan kipeä lapaluiden kohdalta ristiselkään ja aamusta asti on toinen käsi ollut puuduksissa. Autolla ajan mielellään itse, kun toisen jarrutuksia ja kiihdytyksiä on vaikea ennakoida, eikä vauva niistä sitten oikein tykkää. Istuin on kauimmaisessa mahdollisessa asennossa, että vielä yletän polkimiin. Vatsan ja ratin välissä ei ole enää kovin paljon tilaa. Ilkeätä tosin, kun oman kaasujalan lisäksi välillä jonkun muun kaasujalka painaa tuonne nivusiin...

*Kitta75 ja masuvauva rv 33+5*

Lähtipäs se viesti hätäisesti, ei ollut kuitenkaan tarkoitus.. sori! Pari päivää olen ollut " talvilomalla" ja sen jälkeen jatkuu sitten suoraan äititysloma, en vaan ymmärrä miten ihmeessä saisin aikani kulumaan! Jotenkin niin outoa, kun ei tarvitse mennä töihin ja tunnen asiasta jopa osittain huonoa omatuntoa, kun ajattelen miten mölli sijaiseni mahtaa pärjätä. Työkavereita on ikävä jo nyt, viime torstaina kun viimeisen kerran tältä erää lähdin työpaikalta niin itkuhan siitä tuli. Enpä olisi uskonut, että tää tuntuu näin vaikeelta...

Olo on oikein mainio, siis omasta mielestäni.. Kaveri on pää alaspäin ja potkii oikealle kylkiluihin. Painoa ei ole tullut kuin reilu 7 kiloa ja sf-mitta oli siinä 30 paikkeilla. Neuvolassa olen kuitenkin nyt ravannut muutaman päivän välein, kun on tuo verenpaine noussut vähän turhan korkealle. Ainahan se on mulla ollut korkeahko, mutta nyt sitten kyylätään myös sitä pissaa (tähän asti onneksi ollut puhdasta) ja turvotuksia.... Jos raskausmyrkytys iskee ja oikein pahaksi äityy ja joudun sairaalaan " odottelemaan" , niin ihan varmasti tulen hulluksi!!!! Perjantaina taas pissimään ja mittaukseen...

Sairaalakassia en oo pakannut, luultavasti pelkkä neuvolakortti ja kamera riittää. Mies saa sitte tuoda muut kamat, kun sairaalan lähettyvillä kerran asutaan. Musiikkia en synnytykseen varmaan kaipaa, muutenkin kuuntelen yleensä radiota... Ja sitä paitsi mun tuurillani olen synnyttämässä just jouluna, joten radion joululaulut kelvannee....

Saunomisesta en pidä, enkä kyllä siivoamisestakaan, joten ainoaksi ässäksi jää se kaikkein mukavin... Eihän tässä vielä mikään kiire ole, muksulla on vielä monta viikkoa aikaa kasvaa, joten se ässä on ihan vaan minun ja mieheni omaksi iloksi.

NiiskuPiisku 34+2

Eli aamusta vielä pärjäilee selän kans, mutta illalla ei edes liikkeelle tahdo päästä.Eilenkin käytiin äitin kans ikeassa ja rautakaupassa ja illalla innostuin vielä siivoomaan vihdoinkin vieras/työhuoneen ja laittaan verhot ikkunaan niin olipas kiva kun olin kattellu BB:n niin eipä meinannu sänkyyn päästä. No jospa sekin vaiva poistuu kun tämä nainen jakaantuu.

Tikru: Meillä kans on kovasti jo männä viikolla harrastettu sitä mieluisinta ässää ja saunomista jkoska vaikka auttais muutei vielä ainakaan ole tuntunut siellä missä pitäis. Siitä musiikki gallupista, en taida ottaa mitään mukaan. Ainakin esikoisen ulostulossa en kaivannut muutakuin unta niiden kipujen välillä!!!

Pakkasin jo sairaalakassinkin valmiiksi, jotenkin vaan tuntui ettei tiedä mitä ottais mukaan. Digikameran laturi on vielä hukassa muuton jäljiltä se pitäis ehdottomasti kyllä löytää.

Mulla meni näppiksestä tuo välilyönti nappula hankalaksi kun tipahti näppis maahan näillä ihanan turvonneilla ja puutuneilla sormilla.Ei ota välillä välilyöntiä että jos on kummia yhdyssanoja niin älkää ihmetelkö.

Noista hammassäryistä piti sanoman että onkohan sitä jotenkin kipuherkempikin raskaana ollessa kun multa poistettiin hammaskiveä niin piti syödäloppu päiväsärkylääkettä eikä yleensä kyllä käy niin kipeesti. Tiedä häntä.

Elisessäpinossa oli juttua miesten antamista lahjoista jotain, niin tuli mieleen joulu jotain 90-luvun alussa. Sain mieheltä pienen siron paketin ja ajattelin heti että jotain ihanaa romanttista ehkäpä koru (tosin jo mietin millä rahalla kun hän oli silloin intissä) mutta kun aukaisin paketin niin siellä oli FISKARSIN KELTAPÄISET KYNSISAKSET ja arvaatte varmaan, olinko pettynyt?!! Mutta ne on kyllä vieläkin käytössä ja monet naurut on sillä lahjalla naurettu. Nykyään tulee jo vähän henkilökohtaisempaa lahjaa. Minä en ole kasannut miehelle sitä isyyspakkausta ja nyt vähän harmittaa kun en keksi sille mitään isäinpäivälahjaa. Silläoli vasta synttärit ja silloin innostuin ostaan Juha Vuorisen kirjat Raskausarpia ja Vaippaihottumaa kun se tykkäs niin siitä juoppohullunpäiväkirjasta. Ja ostin veilä lisäksi pari dvd:tä niitä peräkylänpojat elokuvia kun niin tykkää niistä.

Joo eiköhäntämä jaarittelu riitä, pitää lähtä hakeen kuivausrumpu korjauksesta kun miehellä on vapaapäivä.

Eiköhän me Tikru kohta ruveta halkeen kahtia, meillä mahtoi olla sama laskettuaika!!! Hyviä toimivia supistuksia sulle ja muille haluaville. Nyt menen puuron keittoon.....

Liili &" Viivi" 36+6 huomenna ois jo täysaikainen synnytys :)))

Auringonpaiste terkkuja taalta!

Oli tarkoitus lahtea aamulla uimaan, mutta ehka nain kauniina paivana (kun kerrankin ei sada) voisi lahtea sittenkin kavelylle. Minusta on tullut oikein hyva tassa etten saa mitaan hyodyllista aikaiseksi ja tuntuu etta lorvin vaan - mika tietysti on mukavaa kun ei tallaista elamaa ole ollut sitten kouluaikojen ennenkuin oli kesatoissa kesat!

Mulla kadet on yha ihan puutuneet ja valvottaa mua pitkin yota. Juttelin eilen mun laakarin kanssa etta jos tama ei laske heti synnytyksen jalkeen niin saan sitten ottaa taas niita laakkeita tahan - mutta raskaana niita ei voi ottaa :-( Annora - ei varmaan tamakaan konsti sinua auta silla lammosta taas kerron. Ne sellaset kasienkuivaajat mista tulee kuumaa ilmaa yleisissa vessoissa on ihan huippuja kun niiden alla pitaa kasiaan kauan! Olin eilen illalla syomassa ulkona kaverini kanssa ja se ihmetteli miksi viivyin vessassa aina niin kauan - no kun ' paransin' kasiani :-)

Meilla on viela vahan reilu viikko siihen etta daddy tulee kotiin, mutta sen jalkeen heti sopis kylla mulle etta meidan Wriggler paattais syntya, tosin mita lahemmas paastaan sita enemman musta alkaa tuntua silta etta yli tassa menee ja reilusti...

Tumble & Wriggler rv 36+6

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat