Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Millaisia lamppuja teillä on? Millaisia valaistusratkaisuja olette tehneet? Onko eteisessä hyvä valo?

Meillä on hirvittävän pimeää! Asunnossamme on suuret ikkkunat, mutta tähän aikaan vuodesta ei ole juuri apua päivänvalosta. Asuntomme on melko vanha ja sähköpistokkeita on liian vähän. Pitää varmaan alkaa vetää jatkojohtoja ja ostaa lisää lamppuja pöydille, seiniin, kattoon jne. Millaisia lamppuja kannattaisi ostaaa, halogeneja vai tavallisia?

Kaipaan valoa tähän pimeään aikaan.

Kommentit (3)

Meillä on L-muotoinen eteinen, aika kapea, johon ei oikein tule luonnonvaloa. Eteisessä on siis aika voimakas valaistus (muutama peruskattolamppu) eikä se tunnu pimeältä. Kaikissa huoneissa vessaa lukuunottamatta on sekä kirkas kattolamppu (olohuoneessa ja makuuhuoneessa sellaiset eri puolille huonetta kohdistetut), että sitten " tunnelmallisempaa" valaistusta: keittiössä täsmävalaistus ruoanlaittotasoa valaisemaan, olohuoneessa muutamia seinälamppuja, makuuhuoneessa lukulamput. Meillä on siis aika pieni asunto. Asuntoon tulee kyllä luonnonvaloakin kahdesta suunnasta, mutta minusta valaistuskin toimii.

Meillä on keittiössä halogeenilamput, mutta muualla ihan tavalliset. Ostetaan sellaisia pitkään kestäviä mitä-lie-ekolamppuja kattolamppuihin, niistä saa kirkasta ja " valkoista" valoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

4-6 kappaletta / huone, ei katto lamppuja, kun niistä tulee niin ruma valo. Isommissa 60W pienemmissä pyöreä 40w lamppu. Valaistus todella kaunis illalla, ja päivisinkin hyvä. Olen kotiäiti, ja olen iloisemmalla tuulella kun on valoisaa ja kaunista. Olen ostanut lähes kaikki lamput kirpputoreilta, maksavat yleensä 2- 6 euroa, ja mukaan mahtuu Alessista dÁlbretin lamppuihin. Varjostimet kannattaa hankkia myös sieltä(2-5 e), ja maalata sitten itse vesivärillä halutun mukaiseksi.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat