Seuraa 

Eilen lääkäri totesi poskiontelotulehduksen. Minulle se on tuttu vaiva entuudestaan kyllä, pari vuotta takaperin kävin läpi monen kerran punkteeraushoidon ennenkuin tulehdus antoi periksi. En kokenut punktoimista inhottavaksi, mutta eihän se nyt tietenkään mitään herkkua ollut. Mieluummin siellä istuin kuin esim. hammaslääkärissä, että ehkä se kertoo etten sitä ihan kauhulla muista.

Sain eilen antibioottikuurin, mutta en aloittanut sitä vielä vaan tilasin ajan yksityiselle punktoitavaksi. Josko ei tarvitsisi koko kuuria syödäkään... No, se jää nähtäväksi.

Mutta siis:

onko ketään muuta punktoitu raskaana ollessa? Miten meni? Kaippa ne puudutukset on ihan ok, siis ettei vaaraa vauvalle?

Itselläni on nyt menossa rv 29, eikä pahoinvointia ole ollut kunnolla enää pitkiin aikoihin. Silti vähän mietityttää, että olenko tyhmä kun itse ehdoin tahdoin tuohon touhuun haluan...

Kommentit (4)

Kyllä mä varmaankin tänään sitten menen katsomaan kuinka käy... Jospas riittäisi tämä yksi punktoiminen.

Tervettä loppuraskautta meille kaikille : ) !

Punktion avulla luultavasti säästyt koko kuurilta, ja punktiohan varmistaa onko diagnoosi oikea. Jos märkää ei tule, et todellakaan tarvitse antibioottia asian hoitamiseen.

Vinkki: ehdota rohkeasti omalle lääkärille terkkulassa/työterveyshuollossa punktiota. Heidänkin pitäisi osata kyseinen toimenpide tehdä, mutta harvoin kuitenkaan sitä itse tarjoavat koska useimmat potilaat kieltäytyvät jyrkästi kyseisestä toimenpiteestä. Käy turhauttavaksi tarjota punkiota 15 kertaa päivässä kun kukaan siihen ei suostu, kuuri on niin paljon kivempi ja helpompi ottaa. Varmasti saat nopeastikin ajan punktioon, kun vain ilmoitat halukkuutesi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Mulla oli kakkosta odotellessa pariinkin otteeseen poskiontelotulehdus, ja punkteeraukseen jouduin silloin ekaa kertaa elämässäni. Olin kans jossain viikoilla 30 silloin. Ei siinä oo mitään sen kummallisempaa kuin ei-raskaanakaan, puudutusaine vaikuttaa todellakin vain paikallisesti ja haihtuu nopeasti. Minusta se on huomattavasti fiksumpi homma kuin rankkojen antibioottikuurien napsiminen.

Bonita

minä sairastin myös viimeviikolla sain siihen v-pen mega 10 päivän kuurin kannattaa ajatella myös lapsen parasta että saa tulehduksen hoidettua..ohjeissa luki että saa kayttää imetyksen ja raskauden aikana...antibiooteista en sitten tiedä mutta kyllä lääkäri määrää sellaisen kuurin mikä on tutkittu ja turvallinen raskauden aikana.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat